کد خبر: ۷۸۶۴

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی ماهشهر، خراسان رضوی، قم، رشت، بوشهر و گلوگاه

 

برخورد شدید با فروشندگان مرغ زنده در ماهشهر


رییس شبکه دامپزشکی ماهشهر اعلام کرد : در راستای نظارت بر بهداشت اماکن عرضه موادخام دامی و مخصوصا جلوگیری از فروش مرغ زنده در سطح شهرستان ، شبکه دامپزشکی ماهشهر با فروشندگان مرغ زنده به شدت برخورد خواهد کرد.

دکتر حسنی گفت : در همین ارتباط تعداد نزدیک به 120 قطعه مرغ زنده بیمار از فروشندگان دوره گرد کشف و پس از طی مراحل قانونی معدوم گردید وافراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود : همچنین این شبکه باهمکاری مراجع قضایی و انتظامی یک باب مغازه مرغ فروشی را بدلیل تخلفاتی چون فروش مرغ زنده ، عدم رعایت بهداشت ، عرضه مرغ کشتار روز خارج از یخچال و بی توجهی به تذکرات بازرسین بهداشتی دامپزشکی پلمپ نموده است.

----------------------------

 

صدور پروانه های دامپزشکی تضمین کننده امنیت سرمایه گذاری تولید فرآورده های سالم و بهداشتی است


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: نظارت بر بهداشت اماکن دامی و ارتقای کیفیت تولیدات محصولات دامی از جمله اهداف و وظایف دامپزشکی است.


دکتر جعفر عطارباشی افزود: نظارت دامپزشکی بر فرایند صدور پروانه بهداشتی واحدهای پرورش دام و طیور و نیز اماکن تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی باعث خواهد شد تا علاوه بر کاهش موارد بروز بیماری های دامی و بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان از اتلاف  سرمایه دامی استان جلوگیری  و امنیت سرمایه گذاری در این بخش نیز تامین گردد که این مهم مشوقی برای سرمایه گذاری در این صنعت خواهد شد.
وی گفت: اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در 9 ماهه اول سال جاری تعداد 824 فقره  پروانه بهداشتی بهره برداری صادر و  یا تمدید نموده است که این مهم در نوع خود در سطح کشور گامی بزرگ در جهت استانداردسازی اماکن پرورش دام و تولید فرآورده های حاصله است.
دکتر عطار باشی گفت: به منظورارتقاء وضعیت بهداشتی تولید، حفظ وصیانت از صنعت دامداری استان و با هدف اجرای صحیح عملیات تولید بهداشتی فرآورده‌های دامی مصرفی مردم از مرحله تولید تا مرحله عرضه و مصرف و کمک به ایجاد
اشتغال پایدار، این اداره کل ضمن نظارت برمراحل بهسازی تاسیسات و استفاده از تجهیزات جدید و رفع نواقص بهداشتی موفق به صدور پروانه بهداشتی  برای تعداد 359  واحد پرورشی دام وطیور صنعتی وروستائی گردیده است.
این مسئول ضمن اعلام استمرار نظارت های دامپزشکی خراسان رضوی در اجرای ضوابط بهداشتی در طول دوره فعالیت واحد های پرورشی یاد آور شد: تعداد 465 فقره پروانه بهداشتی واحد های دامداری و مرغداری دیگر که قبلا صادر شده
است با هدف تثبیت اشتغال تحت نظارت این اداره کل تمدید اعتبارگردیده است.

 

------------------------------

 

کشف 19 هزارکیلوگرم فراورده خام دامی دراستان قم


مدیرکل دامپزشکی استان قم اظهارداشت: طی یک ماه گذشته 19 هزارکیلوگرم ازانواع فرآورده های خام دامی توسط اکیپهای بهداشت این اداره کل کشف وضبط گردیده است .

دکتر رفیعی افزود : مواردضبط شده شامل 7 تن و150 کیلوگرم اسکلت مرغ ، 11 هزارکیلوگرم آلایش مرغ  ، 500 کیلوگرم ماهی غیربهداشتی وتاریخ مصرف گذشته  و..... بوده است.

وی با اشاره به اینکه دراین راستاپرونده های مختلف تشکیل گردیده است گفت : متخلفین جهت سیرمراحل قانونی به واحدتعزیرات معرفی شده اند.

 

------------------------------

 

برگزاری دوره های آموزشی ترویجی برای دامداران رشت

 

دوره‌های آموزشی ترویجی برای دامداران شهرستان رشت برگزار شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی رشت با اعلام این مطلب گفت : هدف از تشکیل این دوره‌ها، آشنایی هرچه بیشتر دامداران با مخاطرات ناشی از انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان با اولویت بیماری آنفلوانزای طیور بوده است.
وی با بیان اهمیت شناخت راههای انتقال بیماریها از دام به انسان و نیز اولویت پیشگیری بر درمان از برگزاری 16 ساعت دوره آموزشی برای دامدارن سطح شهرستان طی ماههای آبان و آذر خبر داد .

به گفته وی این دوره های آموزشی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شده و هدف از تشکیل این کلاس ها آشنایی هر چه بیشتر دامداران با مخاطرات انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان با اولویت بیماری آنفولانزای طیور بوده است.

برگزاری کلاسهای آموزشی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از دی ماه در برنامه کار این شبکه قرار دارد.

 

------------------------------

 

دامپزشکی استان بوشهر یکی از موفق ترین دستگاهها اجرایی استان بوده است


مدیر کل امور اداری سازمان دامپزشکی کشور با معاونت منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر ، مدیر کل امور اداری سازمان دامپزشکی کشور که با هیات همراه به بوشهر عزیمت نموده بودند صبح پنجشنبه 15 دی ماه سالجاری همراه با مدیرکل دامپزشکی استان و معاون اداری این اداره کل دیداری با معاونت منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر داشتند .
در این دیدار رضایی نژاد مدیر کل امور اداری سازمان دامپزشکی کشور عنوان نمود : مهمترین مشکل مجموعه دامپزشکی بحث نیروی انسانی و عدم ثبات وضعیت استخدامی و بخصوص نیروهای انجام کار مشخص و معین است و با توجه به اینکه در برنامه چهارم و پنجم توسعه در استان بوشهر خروجی نیرو زیاد داشته ایم از استانداری در خواست سهمیه استخدامی داریم تا به نوعی وضعیت استخدامی نیروها و همچنین کمبود نیروی انسانی مجموعه دامپزشکی مرتفع گردد .
مهندس عوض پور معاونت منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر هم گفت : خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با دستگاههای اجرایی در سطح استان داریم و دامپزشکی استان بوشهر نیز یکی از همین دستگاههاست که با داشتن نیروهای جوان و خوش فکر پیشرفت خوبی در همه زمینه ها داشته اند . اخیرا از مجموعه سهمیه استخدامی خاص که با پیگیری های مسئولین دامپزشکی استان و همچنین استاندار محترم 2 سهمیه استخدامی خاص نیز برای دامپزشکی گرفتیم .


وی در ادامه یادآور شد : در نظر داریم پستهای بلاتصدی ستاد را تقویت کرده و بخشی از نیاز اداره کل و شهرستانها را حل کنیم و در مرکز ملی تشخیص بیماریهای میگو نیز همین روند را دنبال خواهیم کرد و در فضایی تعاملی سعی در حل نمودن مشکلات تمامی دستگاههای اجرایی داریم .


 معاونت منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر در پایان گفت : دامپزشکی استان بوشهر یکی از موفق ترین دستگاهها اجرایی استان بوده است که در بحث طرح تکریم و همچنین ارزشیابی ها از دستگاههای برتر استان بوده اند .
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر هم اظهار کرد : با توجه به حساسیت وظایف دامپزشکی و بخصوص بهداشت مواد غذایی کوچکترین چشم پوشی را نخواهیم داشت و در همین راستا تعامل خوبی با نیروی انتظامی و همچنین مراجع قضایی استان داریم .
دکتر بحرانی افزود : در بحث فرآورده های خام دامی و باقیماند های آنتی بیوتیکی و دارویی و خطرات بالای آن در سطح جامعه بصورت جدی قضایا را دنبال کرد ه ایم و برنامه های مدونی نیز در دستور کار داریم .

 

----------------------------------

 

برگزاری کلاس آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گلوگاه


 مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان گلوگاه از برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان برای بهره برداران خبر داد .

دکتر باقری گفت : به منظور افزایش و ارتقاء سطح و معلومات مرغداران این شهرستان شبکه دامپزشکی گلوگاه اقدام به برگزاری یک دوره کلاس آموزشی برای مرغداران در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان نموده است .

به گفته وی در این کلاس آموزشی که دکتر حسین بوژمهرانی مسئول اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان مازندران بعنوان مدرس حضور داشت و شرکت کنندگان با آخرین یافته های علمی در ارتباط با این بیماری و نحوه بروز واکنش در مواقع بروز و شیوع این بیماری در بین گله ها آشنا شدند.

 

 

نظر شما
ادامه