کد خبر: ۷۸۲۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
توضیح تکمیلی رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی درباره مصاحبه قبلی خود با حکیم مهر:
«دکتر امیر افخمی» افزود: آن روز که ماجرای پلمپ داروخانه‌های دامپزشکی در مشهد اتفاق افتاد، بلافاصله با همکاران خود و بالاخص ریاست شبکه دامپزشکی مشهد به پیگیری موضوع پرداختیم که خوشبختانه در کمتر از چند ساعت رفع پلمپ صورت گرفت ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: بعد از انتشار خبر با تیتر «واکنش رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی به تهدید به پلمپ داروخانه‌های دامپزشکی عرضه‌کننده لوازم حیوانات خانگی در مشهد در صورت عدم اخذ مجوز از اتحادیه گل و گیاه!» در پایگاه خبری حکیم مهر (اینجا)، «دکتر امیر افخمی» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی در تماس با حکیم مهر، خواستار ارائه توضیحاتی در خصوص مصاحبه مذکور شد.

وی معتقد است که به دلیل تنگی زمان برای پیگیری مساله، در زمان انجام مصاحبه یک سوء تفاهم در نحوه جملهبندیها انجام گرفته است: «در واقع منظور بنده این بود که این پلمپ شدن، ارتباطی به نظام دامپزشکی ندارد و از سمت و سوی دیگری اتفاق افتاده است، وگرنه پیگیری مسائل همکاران یکی از وظایف اصلی نظام دامپزشکی است و قطعا به ما ارتباط دارد.»

حکیم مهر: آقای دکتر، در خدمت شما هستیم تا توضیحات تکمیلی شما را در خصوص مصاحبه پیشین را منتشر کنیم.

آن روز که ماجرای پلمپ داروخانههای دامپزشکی در مشهد اتفاق افتاد، بلافاصله با همکاران خود و بالاخص ریاست شبکه دامپزشکی مشهد به پیگیری موضوع پرداختیم که خوشبختانه در کمتر از چند ساعت رفع پلمپ صورت گرفت. در آن لحظه که شما تماس گرفتید، بنده در حال پیگیری موضوع بودم و واقعا فرصت برای مصاحبه نداشتم و به همین دلیل بخش دوم و تکمیلی مصاحبه را به فرصت دیگری موکول کردم. کمااینکه ظهر پنجشنبه بود و اگر نمیتوانستیم این کار را به سرعت انجام دهیم، با چند روز تعطیلی بعد از آن، خیلی از همکاران به مشکل میخوردند، بنابراین اولویت ما در آن لحظه زمان بود.

شما درخصوص پلمپ شدن داروخانهها سوال کردید و ادبیات بنده به این شکل بود که این پلمپ شدن ارتباطی به نظام دامپزشکی ندارد و از سمت و سوی دیگری اتفاق افتاده است. برداشت بنده این بود که ذهنیت جنابعالی این است که نظام دامپزشکی یا شبکه دامپزشکی داروخانه را پلمپ کرده و اینکه عرض کردم پلمپ ارتباطی به این دو ارگان ندارد، منظور من این بود که پلمپ از سوی اتحادیه گل و گیاه اتفاق افتاده است. ما میبایست بدون فوت وقت واکنش نشان میدادیم و این کار اتفاق افتاد و رفع پلمپ هم همان روز انجام شد. لذا من فکر میکنم که این سوء تفاهم، در نحوه جملهبندیها انجام گرفته بود، چون مصاحبه خیلی سریع انجام شد و ما کمتر از یک ساعت فرصت داشتیم که مساله را پیگیری کنیم، وگرنه پیگیری مسائل همکاران یکی از وظایف اصلی نظام دامپزشکی و قطعا به ما ارتباط دارد. هر کاری هم که میکنیم، بدون منت وظیفه همه همکارانی است که در شورا حضور دارند. خوشبختانه امسال در مشهد تیم خیلی خوبی متشکل از بخشهای مختلف ایجاد شده و ریاست شبکه دامپزشکی مشهد نیز در شورا حضور دارند که با کمک هم توانستیم اولین قدم را حل کنیم.

حکیم مهر: آقای دکتر، گذشته از اتفاق رخ داده، لطفا کمی بیشتر به آشنایی با ساختار شورای جدید بپردازیم. حضرتعالی به عنوان رئیس شورا ورودی چه سالی و کدام دانشکده هستید؟

بنده ورودی سال ۷۵ دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع دکترای عمومی و ورودی سال ۸۱ دانشگاه تهران در مقطع دکترای تخصصی (PhD) فارماکولوژی هستم. دورهای را هم خارج از ایران گذراندم و از سال ۸۶ عملا عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد هستم و همزمان افتخار دارم که در بخش خصوصی به عنوان کلینیسین فعالیت داشته باشم. در طول این چند سال با شرکتهای داروسازی در بخش تحقیق و توسعه به عنوان مشاور همکاری کردم.

حکیم مهر: از نظر شما مهمترین مشکلات صنفی دامپزشکی استان چیست و شورای جدید چه راهکارهایی برای حل آنها دارد؟

با توجه به دایره وسیع صنف دامپزشکی و طیف گستردهای که عملکرد صنف دامپزشکی دارد، قطعا مشکلاتی که در سایر استانها وجود دارد، در استان ما هم به چشم میخورد. یکی از بزرگترین مشکلات ما پیگیری حقوق مسئولین فنی است و در کنار آن مشکلات مربوط به داروخانهها را هم داریم که در طول این چند روز شاهد یکی از آنها بودید. مشکلاتی که در طول این چند سال همکاران کلینیسین در صدور و تمدید پروانهها داشتند از مسائل دیگری است که پیگیری آنها جزو برنامههای شورای جدید نظام دامپزشکی استان است.

اولین کاری که بتوانیم در کوتاهمدت انجام دهیم این است که یک مقدار قالب عملکردی نظام دامپزشکی استان را به معنای واقعی کلمه، شورایی کنیم تا همکاران مختلف حتی افرادی که عضو شورای نظام استان نیستند، در کارگروههای مختلف ما حضور داشته باشند. ما به صورت فعال، اتاق فکرهایی را تحت عنوان کارگروههای مشورتی چیدمان کردیم که بعد از ایام تعطیلات آنها را تشکیل خواهیم داد. ما سعی میکنیم که به صورت مشورتی، حضور حداکثری همکاران مختلف را در حوزههای گوناگون داشته باشیم تا بتوانیم به صورت تخصصیتر به قضایا وارد شویم. چون هر کدام از ما یک حوزه کاری داریم و قطعا آشنا به تمام مسائل حوزههای دیگر نیستیم. به همین خاطر سعی میکنیم کارگروههای مشورتی را بسیار فعالتر از قبل داشته باشیم و در این مسیر، دوستی، مودت، همکاری و همراهی همه همکاران را در استان طلب خواهیم کرد که بتوانیم از آنها کمک بگیریم و دست در دست هم از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

خوشبختانه نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی نظام بسیار فعالی است. چالشهای خود را دارد و شکر خدا کارها به خوبی انجام میشود. یک نمونه آن نیز همین مورد بود که در عرض چند ساعت با همراهی همکاران در بخش دولتی توانستیم آن را حل کنیم.

حکیم مهر: وضعیت اجرای ماده ۱۹ آییننامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان چگونه است و آیا برنامه خاصی برای اجرای صحیح آن دارید؟

ماده ۱۹ جزو برنامههای بعدی کارگروههای ماست و هنوز به آن مرحله نرسیدیم. تا این لحظه دو کارگروه ماده ۱۹ داشتیم اما هنوز به جمعبندی کامل نرسیدیم و اگر اجازه دهید، بعد از اینکه جمعبندی اتفاق افتاد و تصمیمگیریها انجام شد، دبیر شورا میتواند به صورت جزئیتر در خدمت شما باشد.

حکیم مهر: ارزیابی شما از نسبت تعداد داروخانهها به کلینیکهای دامپزشکی در استان چیست؟

این سوال را هم اگر اجازه بفرمایید یک مقدار که کارها جلو رفت، در خدمت شما هستیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
1
7
همینکه رییس نظام دامپزشکی خراسان رضوی تلفن خبرنگار رو جواب میده و پاسخگو هست از هیچی بهتره. خیلی از روسای نظام در حالیکه سمت شون دولتی هم نیست، حتی جواب تلفن رو هم نمیدن چه برسه به اینکه بخوان مشکلی رو پیگیری کنن.
نظر شما
ادامه