کد خبر: ۷۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  جنین شتر حاصل از لقاح خارج رحمی به زودی در پژوهشکده فن‌آوری جنین دام دانشگاه شهرکرد تولید خواهد شد.

محمدرضا زارعیان، مسؤول روابط عمومی دانشگاه شهرکرد با بیان این که تولید، انجماد و نگهداری جنین‌های گاو وگوسفند از طریق لقاح خارج رحمی در پژوهشکده فن‌آوری جنین دام این دانشگاه انجام می‌شود خاطرنشان کرد: جنین گاو و گوسفند از طریق لقاح خارج رحمی در پژوهشکده فن‌آوری جنین دام تولید شده و با تکنولوژی انجماد شیشه‌یی برای تحقیقات تکمیلی نگهداری می‌شود.

این فن‌اوری که یکی از توانمندی های ویژه‌ پژوهشکده فن‌آوری جنین دام دانشگاه شهرکرد قلمداد می شود، امکان پژوهش روی انواع تخمک و جنین دام ها را در تمام فصول به وجود می آورد.

زارعیان تصریح کرد: امکان نگهداری، تکثیر وانتقال جنین گونه‌های با ارزش انواع حیوانات اهلی و وحشی از دیگر مزایای این فن‌آوری است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر نیاسری
|
-
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۹
0
0
لطفا مطالب دروغ، خیالی و خلاف واقع منتشر ننمائید. وقتی امری محقق شد روی آن تبلیغات نمائید. تقاضا می شود فعالیتهای نمایشی را به حداقل رسانیده و بودجه جذب شده را در امور شایسته که برای دامپروری و یا حفظ ذخائر ژنی کشور اهمیت دارد هزینه نمائید و کمتر در صدد تبلیغات برای جذب پول بیشتر برای کارهای غیر مفید بیشتر باشید.

دکتر نیاسری مدیر قطب علمی تحقیقات دامپزشکی دامهای بومی ایران
حکیم مهر
|
-
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۹
0
0
ضمن تشکر از جناب آقای دکتر نیاسری نشریه حکیم مهر آماده انعکاس توضیحات بیشتر ایشان در این زمینه و دانشگاه شهرکرد می باشد.
نظر شما
ادامه