کد خبر: ۷۷۹۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
از سوی رئیس دانشگاه تهران:
«نشان ویژه استاد ممتازی» برای نخستین بار در دانشگاه تهران طی مراسمی با حضور وزیر علوم و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ۹ استاد ممتاز این دانشگاه اعطا شد...

حکیم مهر: «نشان ویژه استاد ممتازی» برای نخستین بار در دانشگاه تهران طی مراسمی با حضور وزیر علوم و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ۹ استاد ممتاز این دانشگاه اعطا شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر غلامعلی افروز از دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر علی‌اکبر موسوی موحدی و دکتر علی‌اکبر صبوری از مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، دکتر محمدعلی اخوان بهابادی از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران، «دکتر محمدرضا مخبر دزفولی» از دانشکده دامپزشکی، دکتر محمود کمره‌ای و دکتر جواد فیض از دانشکدگان فنی و دکتر عباس مصلی‌نژاد از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، هشت استاد ممتاز دانشگاه تهران هستند که دوشنبه شب در آیینی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، تجلیل شدند و حکم، تندیس و نشان ویژه استاد ممتازی را از سوی دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران دریافت کردند.

بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه تهران و به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر و بزرگداشت و ارج نهادن به اعضای هیأت علمی دانشگاه با مرتبه استادی که دارای شایستگی‌های علمی و شخصیت فرهنگی شاخص در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز حسن شهرت و دارای مرجعیت علمی در زمینه تخصصی خود باشند، طبق ضوابط دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز، معرفی می‌شوند.

شرط اولیه به منظور احراز مقام استاد ممتازی دانشگاه تهران، دارا بودن ۱۰ سال سابقه خدمت تمام وقت در دانشگاه تهران پس از ارتقا به مرتبه استادی است. همچنین برای این منظور، کسب حداقل ۲۵۰ امتیاز از فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و هنری پس از ارتقا به مرتبه استادی بر مبنای آئین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی، الزامی است.

نحوه انتخاب استاد ممتاز در دانشگاه تهران به این ترتیب است که مدیران گروه‌های علمی و یا رؤسای دانشکده‌ها و همچنین اساتیدی که حداقل پنج سال سابقه استادی در دانشگاه دارند می‌توانند نامزدهای مدنظر خود برای استاد ممتازی را به صورت محرمانه و با ذکر دلایل شایستگی‌های عضو هیأت علمی مربوطه، ارائه نمایند.

پس از بررسی شاخص‌های کمی و کیفی مورد توجه در دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز، شورای انتخاب استاد ممتاز که ریاست آن بر عهده رئیس دانشگاه تهران قرار دارد و علاوه بر معاونان پژوهشی، آموزشی، بین‌الملل و فرهنگی دانشگاه، تعدادی از شخصیت‌های علمی پژوهشی برجسته کشور نیز در آن عضویت دارند، به تصمیم‌گیری درباره استاد ممتازی اساتید می‌پردازند.

بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه تهران، حکم استاد ممتازی توسط رئیس دانشگاه تهران صادر می‌شود. تعویق بازنشستگی بر اساس آئین‌نامه استخدامی دانشگاه و اعطای یک پایه ترفیع ممتاز از جمله مواردی است که به استاد ممتاز دانشگاه تهران تعلق می‌گیرد.

دکتر مهدی فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در آغاز آیین اعطای نشان استاد ممتازی، گفت: دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۵ عنوان استاد ممتازی را پیشنهاد داد و اولین آیین‌نامه آن در ۱۶ بهمن ماه ۱۳۸۵ به تصویب هیات امنای دانشگاه رسید که این آیین‌نامه در سال ۱۳۹۷ مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.

دکتر فکور از بزرگداشت و ارج نهادن به اعضای هیات علمی با مرتبه استادی که دارای شخصیت برجسته ملی و بین‌المللی، تاثیرگذاری اجتماعی، مرجعیت علمی در حوزه تخصصی خود و شاگردپرور هستند به عنوان هدف آیین‌نامه استاد ممتازی نام برد و گفت: تشکیل پرونده استاد ممتازی در دبیرخانه مربوطه به صورت محرمانه انجام می‌شود و این عزیزان از طرف اعضای هیات علمی با مرتبه استادی که خودشان مرجعیت علمی دارند به دبیرخانه معرفی می‌شوند و پس از تایید رئیس دانشگاه، بررسی‌های اولیه بر روی پرونده ایشان صورت می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از کتاب‌های تالیفی، مقالات چاپ شده، طرح‌های پژوهشی که توانسته باشد مشکلی از مسائل کشور حل کند، جوایز ملی و بین‌المللی و آثار استاد با موضوع اثربخشی اجتماعی به عنوان برخی مولفه‌های مدنظر در بررسی پرونده استاد ممتازی نام برد که یک استاد تمام که حداقل ۱۰ سال از استادی او می‌گذرد لازم است حداقل‌هایی را در این شاخص‌ها به منظور نیل به استاد ممتازی کسب کند.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
34
6
چقدر این لباس به دکتر مخبر میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
34
5
تبریک فراوان به استاد بی نظیر و بی بدیل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران جناب آقای دکتر مخبر دزفولی که در تدریس و پژوهش و اخلاق ممتاز هستند.
افسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
0
0
استاد عزیز بنده
نظر شما
ادامه