کد خبر: ۷۷۹۳۵

حکیم مهر: این روزها که شاهد همزیستی مسالمت آمیز انسان‌ها با حیوانات هستیم و سگ و گربه‌ها دارند از در و دیوار شهرها بالا می‌روند، مشاهده روباه‌کشی در روستاها کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ آن هم در شرایطی که پای این موجودات به شهرها هم باز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نصر، یکی از اهالی روستاهای بستان‌اباد با ارسال جسد رها شده دو قلاده روباه در حاشیه یکی از جاده‌ها نوشته است: در نقطه‌ای ما بین روستای جوقان و حصار از توابع شهرستان بستان‌آباد، لاشه دو قلاده روباه در مسیر و جای گلوله روی بدن آن‌ها دیده می‌شود؛ با مشاهده این صحنه تمام دیالوگ‌های شازده کوچولو و روباه در ذهنم تداعی می‌شوند، اما سعی می‌کنم یک طرفه به قاضی نروم و حدس می‌زنم شاید روباه ضرری به اهالی رسانده که تصمیم گرفته‌اند از خجالتش درآیند و ضررشان را به ضرب گلوله جبران کنند.

اولین چیزی که نظرم را جلب می‌کند، دم فریبنده روباه‌ها است که به ضم محلی‌ها بسیار خوش یمن است؛ اما جای گلوله و پیکر بیجان دو موجود دوباره توی ذوقم می‌زند. از چند و چون قانونی این اقدام، خبر ندارم؛ اما سوالی ذهنم را درگیر کرده است که آیا خوردن مرغ و خروس آن هم نه از عمد که طبق طبیعت و فطرت موجودات، این اجازه را به انسان‌ها می‌دهد که با تیر به سمت موجودات زنده دیگر نشانه بروند؟

به عنوان یک فرد بومی که به شرط مسدود نبودن راه مواصلاتی روستا گذرم هر هفته یا دو هفته یکبار به این مسیر می‌افتد، باید بگویم این اولین باری نیست که شاهد چنین صحنه‌هایی هستم و امیدوارم این تصاویر که تنها یکی از چندین مورد است، مورد توجه اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان بستان آباد قرار گیرد.

 

نظر شما
ادامه