کد خبر: ۷۷۶۱۸

حکیم مهر: فرماندار رشت گفت: گاری کبابی‌های رشت باید از آرایش منظم برخوردار و شناسنامه‌دار شوند زیرا این بهم ریختگی و عدم نظم زیبنده شهر نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «کیا عاشوری» ظهر دوشنبه در جلسه شورای بهداشت و ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان رشت اظهار کرد: بهداشت و سلامت از مؤلفه‌های مؤثر جوامع بوده که همواره قابل توجه بوده است.

فرماندار رشت با تعامل وهم افزایی می‌توان بسیاری از مسائل و چالش‌ها را حل کرد، افزود: بحث ساماندهی گاری کبابی‌ها و دستفروشان رشت از مطالبات مسؤولان استان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در اماکن عمومی شهر دستفروشان و گاری کبابی‌ها و چای پزها حضور دارند که اینها باید از نظر بهداشتی مجوز فعالیت داشته و همچنین مرکز بهداشت و دامپزشکی و سایر نهادی ناظر بایستی نظارت مستمر بر فعالیت آنها داشته باشند و در کنار آن موضوعات اجتماعی و روانی هم مد نظر قرار گیرد.

عاشوری با بیان اینکه بر اساس ماده ۵۵ قانون بحث ساماندهی دستفروشان و گاری کبابی‌ها بر عهده شهرداری است، تصریح کرد: آرایش متفاوت گاری کبابی‌ها، بی ضابطه بودن و تعدد آنها چهره شهر را خراب می‌کند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اهمیت ساماندهی گاری کبابی‌ها و دستفروشان بیان کرد: گاری کبابی‌های رشت باید از آرایش منظم برخوردار و شناسنامه‌دار شوند، شروع و پایان کار قانونی داشته باشند زیرا این بهم ریختگی و عدم نظم زیبنده شهر نیست.

وی با اشاره به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ادامه داد: بیشترین عامل اصلی انتقال از طریق فروش طیور زنده در بازارهای محلی است که باید برای پیشگیری و کنترل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آموزش و آگاه سازی مردم در دستور کار قرار گیرد، در این راستا باید اقدام به نصب بنرهای اطلاع رسانی و آموزش از طریق رسانه‌ها شود، خصوصاً در بخش‌ها که شیوه نگهداری و مصرف طیور متفاوت است.

 

نظر شما
ادامه