کد خبر: ۷۷۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از پلمب یک واحد کشتارگاه غیر مجاز دام در شهرستان مشهد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، «دکتر محمد سیاح»، با بیان این خبر اظهار داشت: در پی دستور مقام قضائی و گزارش کلانتری گلشهر شهرستان مشهد مبنی بر خرید و فروش و همچنین کشتار غیر مجاز دام در یکی از انبارهای نگهداری ضایعات موجود در منطقه، اکیپ بازرسی واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه به محل مراجعه و با بازرسی واحد مورد نظر تعداد 5 لاشه دام غیر مجاز را کشف و توقیف نمودند.

وی، با اشاره به اینکه کشتار غیر مجاز دام از تخلفات محرز بهداشتی بوده و به موجب ماده 688 قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود، افزود: بسیاری از بیماری های مهلک و کشنده مشترک بین انسان و دام نظیر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سیاه زخم و ... به راحتی از طریق دام مریض و یا لاشه دام آلوده به انسان منتقل شده و موجب رخداد بیماری های مذکور در جامعه انسانی می شوند.

سیاح در ادامه با بیان اینکه بهداشت و امنیت غذایی شهروندان از وظایف حساس و حاکمیتی این مجموعه بوده و همواره دامپزشکی از طریق جذب و آموزش کارشناسان خبره این وظیفه خطیر را پیگیری می نماید، افزود: بازرسان این شبکه پس از تنظیم صورتجلسه، لاشه دام های کشتار شده غیر بهداشتی را توقیف و با تشکیل پرونده قضائی فرد متخلف و سودجو را به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی معرفی نمودند.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: نامبرده در این انبار نگهداری ضایعات، اقدام به نگهداری و کشتار دام به صورت غیر قانونی و غیرمجاز می نموده است که این امر علاوه بر تهدید بهداشت و سلامت جامعه انسانی، موجب انتشار و گسترش آلودگی های زیست محیطی نیز گردیده است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
0
0
سریعتر بقیه رو هم جمع کنید.خدا قوت
نظر شما
ادامه