کد خبر: ۷۷۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: سرپرست شبکه دامپزشکی کاشان با بیان اینکه تبلیغ دام خارج از کشتارگاه کاشان پیگرد قانونی دارد، گفت: شهروندان تخلفات را گزارش کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر سیامک رضوان» اظهار داشت: ذبح دام خارج از کشتارگاه دام و بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی می‌تواند منجر به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری صعب‌العلاج تب مالت و بیماری مهلک و کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان با بیان اینکه خون و ترشحات دام ذبح شده منبع آلودگی و بیماری‌های مشترک انسان و دام است، افزود: از عموم همشهریان درخواست داریم تا از ذبح دام تحت عنوان عقیقه، نذورات، قربانی و غیره خارج از کشتارگاه صنعتی دام کاشان به طور جد خودداری کنند تا از به مخاطره افتادن سلامت خود و بهداشت محیط جلوگیری شود.

وی ابراز داشت: تبلیغ و ترویج ذبح دام خارج از کشتارگاه تحت عناوین مختلف در فضای مجازی به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و توسط مراجع قضایی و پلیس فتا قابل پیگیری است.

سرپرست شبکه دامپزشکی کاشان با معرفی سامانه 1512 سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: این شماره تماس به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش تخلفات بهداشتی از سوی شهروندان کاشانی است.

رضوان با بیان اینکه تبلیغ کشتار دام خارج از کشتارگاه به هر نحو برای شهروندان ممنوع است، تصریح کرد: تبلیغ ذبح دام خارج از کشتارگاه و نظارت دامپزشکی در فضای مجازی تحت عنوانین مختلف ممنوع و قابل پیگیری قضایی است.

به گزارش تسنیم، اخیرا در فضای مجازی کشتار دام خارج از کشتارگاه و نظارت دامپزشکی مشاهده شده بود که واکنش سیامک رضوان، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان را به دنبال داشت.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
0
0
بالاخره معلوم نیست فروش مرغ زنده در داخل شهر و کشتار آن بدون بازرسی ممنوع است یا نه چون در تمام شهرهای جنوب استان آذربایجانغربی این پدیده هست و در فضای مجازی هم تبلیغ میشود
نظر شما
ادامه