کد خبر: ۷۷۳۱۶

حکیم مهر: پیرو رصد و پایش کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان بهارستان از مراکز درمانی تحت نظارت دامپزشکی یک واحد کلینیک غیرمجاز با حکم مقام قضایی پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان بهارستان، «دکتر علی شهرآئینی» رئیس اداره با اعلام این خبر افزود: کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان بهارستان طی بازدیدهای مستمر از مراکز درمانی و داروخانه های دامپزشکی تحت نظارت این اداره، کلینیک دامپزشکی غیرمجاز که بدون پروانه و عدم رعایت مقررات دامپزشکی فعالیت می نمود با اخذ حکم قضایی پلمپ کردند.

دکتر شهرآئینی گفت: چندین قلم انواع داروهای غیرمجاز و تاریخ منقضی و لوازم مصرفی و جراحی تاریخ گذشته نیز از این درمانگاه کشف و ضبط شد و پرونده فرد خاطی جهت سیر مراحل قانونی و تکمیلی به دادگاه ارجاع شد.

وی در ادامه افزود: هرگونه اقدام به فعالیت درمانی حیوانات مستلزم  اخذ پروانه می باشد و انجام هرگونه عمل جراحی تخصصی تنها در بیمارستان ها و مراکز درمانی دامپزشکی مجهز به تجهیزات جراحی مجاز بوده و دامپزشکان دارای پروانه های اشتغال دامپزشکی تنها مجاز به انجام فعالیت در حیطه ذکر شده در متن پروانه اشتغال می باشند و انجام فعالیت فراتر از حیطه ذکر شده تخلف شناخته شده و قابل پیگیری می باشد.

شهرآئینی در پایان گفت: شهروندانی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند برای درمان حیوانات خود ضمن مراجعه به مراکز مجاز دامپزشکی، از نوع فعالیت ذکر شده در پروانه فعالیت دکتر دامپزشک نیز مطلع شوند و خدمات خود را متناسب با نوع پروانه  دریافت کنند و هرگونه فعالیت مراکز درمانی و داروخانه های دامپزشکی به صورت غیر مجاز و زیر زمینی را به این اداره با شماره تماس ۵۶۹۱۰۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند.

 

نظر شما
ادامه