کد خبر: ۷۷۳۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچیان در خداآفرین خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «غنی پور» اظهار کرد: یک قلاده خرس قهوه‌ای که در دام شکارچیان گرفتار شده بود از طریق بیهوشی و باتلاش دامپزشکان، کارشناسان حیات وحش و هلال احمر شهرستان خداآفرین زنده گیری شد.

وی افزود: این خرس قهوه‌ای بعد از بررسی سلامت جسمی در زیستگاه حفاظت شده دیزمار این شهرستان رهاسازی شد.

آقای غنی پور تاکید کرد: در صورت عدم اطلاع و مداخله به موقع ممکن بود به دلیل استفاده از سیم بکسل با قطر زیاد در تله شکارچیان آسیب‌های جدی به این حیوان وارد شود.

وی زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای را مناطق جنگلی خزری، جنگل‌های ارسباران و زاگرس، علفزار‌های مرتفع کوهستانی نزدیک به جنگل و دره‌های پایین‌دست جنگل دانست و افزود: جمعیت این جانور در فهرست لیست قرمز انقراض قرار دارد.

آقای غنی پور یادآور شد: طول خرس قهوه‌ای در ایران حدود ۲ تا ۲.۵ متر و وزن این پستاندار بین ۹۰ تا ۲۹۰ کیلوگرم در نوسان است که به طور میانگین هر قلاده حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
0
2
اخباری ناراحت کننده و غم انگیز،اما باز جای خوشحالی دارد که با اطلاع و تلاش به موقع این خرس زیبا زنده گیری و در محل زیست خود رها شد،امیدوارم ان شکارچیان متخلف و بی وجدان که اقدام به این کارها میکنند تاوان و مجازات خود را در این دنیا ببینند که خواهند دید.خداوندا خودت همواره مواظب حیوانات حیات وحش باش،آمین
نظر شما
ادامه