کد خبر: ۷۷۲۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قائمشهر گفت: با شناسایی و بررسی های به عمل آمده توسط کارشناس نظارت اداره دامپزشکی این شهرستان از کارگاه و سردخانه غیرمجاز در یک منزل مسکونی در حومه شهر با دستور دادستان، فعالیت این واحد متوقف و پلمپ گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان قائمشهر، «دکتر سید محمد حسینی» رئیس این اداره از پلمپ کارگاه و سردخانه غیر مجاز در یک منزل مسکونی خبر داد و گفت: به دستور دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان قائمشهر، عملیات گشت و بازدید مشترک با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی اعم از؛ فرمانداری، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و اداره دامپزشکی شهرستان قائمشهر (ضابطین خاص دادگستری) از یک منزل مسکونی که به صورت مخفیانه بدون هرگونه مجوز از سازمان دامپزشکی کشور بوده شناسایی گردید.

حسینی افزود: در حیاط و پارکینگ این واحد مسکونی موارد مکشوفه اعم از؛ کارگاه غیر مجاز و غیر بهداشتی که اقدام به تهیه، نگهداری، قطعه بندی، طعم دار نمودن و فرآوری غیر مجاز فرآورده های خام دامی و...توزیع گسترده در سطح شهرستان قائمشهر می نمود، کشف، شناسایی، اعمال قانون گردید.

رئیس اداره دامپزشکی قائمشهر در این راستا افزود: به مقدار حدودا ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده های خام دامی فاقد هویت، ناسالم، غیر بهداشتی، و مغایر با ضوابط و مقررات بهداشتی سازمان دامپزشکی (تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی جامعه)، به همراه مقدار متنابهی محلول رنگ غیر مجاز و غیر بهداشتی (مغایر با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت) و ... کشف، صورتجلسه و ضبط موقت گردید.

وی گفت: با توجه به اینکه این کارگاه غیرمجاز دارای تخلفات تنظیم بازار مرغ بوده، اقدامات وی تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی جامعه می باشد، لذا پرونده مشارالیه جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مرجع محترم قضایی ارسال خواهد گردید.

حسینی در خصوص تخلف بهداشتی گوشت مرغ گفت: قطعه‌بندی مرغ، نگهداری و عرضه گوشت مرغ و کبابی بصورت فله و خارج از بسته‌بندی و هرگونه حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی خارج از زنجیره سرد (بدون خودروی یخچال‌دار) تخلف بهداشتی دامپزشکی می باشد.

دکتر حسینی در پایان تاکید کرد: مردم برای تهیه مرغ ، به نشانه‌های بهداشتی دامپزشکی در بسته‌بندی مرغ و محصولات آن دقت نمایند لذا هرگونه مغایرت در این خصوص نشانه عرضه غیر مجاز محسوب گردیده و جهت پیگیری موضوع توسط کارشناسان نظارت این اداره با شماره تلفن 42039800 تماس حاص نمایند.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
0
1
احسنت به دکتر بابایی لیاقتت خیلی بیشتر از اینهاست.قدرت را کاش بدانند مدیران.
نظر شما
ادامه