کد خبر: ۷۷۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین از واکسیناسیون ۱۵ قلاده سگ و ۴۳ گوشتخوار دهکده طبیعت بارجین قزوین خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محسن ایماندار» اظهار کرد: هاری یک بیماری ویروسی خطرناک و مشترک بین انسان و دام بوده که از طریق بزاق حیوان آلوده به ویروس به دام حساس یا انسان منتقل می شود و انتشار جهانی داشته و علایم آن نیز شامل ترس از آب، بلع، نور، تغییر حالات رفتار حیوان و ترشح بزاق است.

وی تصریح کرد: با عنایت به رخداد مواردی از هاری در سال های گذشته، طی ۲ سه سال اخیر پیرو واکسیناسیون تمام دام های دهکده طبیعت قزوین، به ویژه گوشتخواران، شاهد رخداد بیماری نیستیم و رسالت سازمان دامپزشکی در برخورد با بیماری هاری، واکسینه کردن سگ های صاحب دار، نمونه برداری از موارد مشکوک به هاری، دفن بهداشتی با رعایت اصول قرنطینه و ضدعفونی و پایش و مراقبت فعال بیماری در کانون های بوده است.

ایماندار، از تعامل مناسب دستگاه های اجرایی ذیربط از قبیل شبکه بهداشت و درمان و اداره حفاظت محیط زیست در این خصوص خبر داد و از صاحبان دام خواست تا در صورت مشاهده هرگونه علایم مشکوک به هاری در دام مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه از طریق سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشگاه
|
Japan
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
2
1
متاسفانه بوی تعفن داخل دهکده را برداشته و تعداد زیادی از گوشتخواران بیمار هستند و علایم واضح بیماری را نشان میدهند کاش همراه با این واکسیناسیون پر و پیمان زحمت یک معاینه را هم می کشیدند
نظر شما
ادامه