کد خبر: ۷۷۱۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام در جوابیه‌ای به انتشار خبر «فاسد شدن ۱۲ هزار تن ذرت در ایلام و فروش آن به دامداران» واکنش نشان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، در جوابیه روابط عمومی اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام آمده است:

این اداره کل به طور مستمر و مداوم محموله های ذرت را توسط واحد کنترل کیفیت خویش، مورد رصد و پایش قرار می‌دهد و اگر محموله ای از نظر کنترل کیفی دچار ایراد و ابهامی باشد از ورود و تخلیه آن در سیلو‌ و انبار جلوگیری می‌کند.

تمام محصولات و نهاده های دامی ذخیره شده اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام، هر چند روز یکبار توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان ایلام مورد بازرسی و کنترل و نمونه گیری و آزمایش قرار می‌گیرند و در صورت کمترین موردی از فاسد شدن، از توزیع آن بدون هیچگونه اغماضی جلوگیری و ممانعت به عمل می‌آورند.

اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام، برابر با اخذ مجوزهایی از مرکز در خصوص توزیع ذرت یا هر محصولی دیگر از اداره کل دامپزشکی استان ایلام، مجوز توزیع آن و یا عدم توزیع و امحاء آن را دریافت و کارشناسان مجرب آن اداره کل پس از انجام آزمایشات گوناگون مجوز توزیع آن را صادر می کنند.

قبل از هر توزیع یا خرید یا معامله ای فی مابین شرکت پشتیبانی امور دام و مشتری  نمونه محصول خریداری شده به مشتری نشان داده می شود و یا در محل انبار و سیلوی مورد نظر برای مشاهده محموله خریداری شده خویش و بارگیری آن اقدام می کند و اگر موردی در آن مشاهده کند حتماً  گزارش خواهد شد.

نهاده های ذخیره شده در سیلوهای مکانیزه و بروز ذخیره و نگهداری می شوند و به طور مداوم قرص گذاری و هوادهی و جابجایی می شوند که مطمئنا مجموعه این اقدامات انجام شده از فاسد شدن و حشره زده گی و کپک زدگی و یا هر مورد دیگر جلوگیری کرده است.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkiye
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
0
3
چرا اینقدر قر و قاطی و غیر علمی نوشته شده ، انتظار می رود اطلاعیه دارای شفافیت لازم بوده و ابهام موارد مطرح شده را برطرف کند نه اینکه باعث سردرگمی بیشتر شود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
0
3
میشه شفاف بفرمایند که منظورشان در پاراگراف آخر از قرص گذاری چیست؟
این قرصها مجاز است یا غیر مجاز؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
خرید و فروش این قرصها (ف آ ) ممنوع است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
0
3
خلاصه اش چه شد؟ آلوده بودند یا نه؟ من که متوجه نشدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
0
3
محموله های ذرتی که از بندر ............ به شهرهای دیگه ارسال میشه اغلب کپک زده اند چون زیر بارون تخلیه میشن وبعد هم در مقصد پشتیبانی امور دام ............. با محموله های دیگه مخلوط میکنه وبه اصطلاح رقیق سازی میکنه ومیفروشه به دامدارها
علی برکت ا...
نظر شما
ادامه