کد خبر: ۷۷۱۵۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر هادی تبرایی» مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور نیز اظهار داشت: اصلاح قانون نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی به راحتی امکان‌پذیر نیست ...

حکیم مهر: نشست شورای اداری و فنی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با حضور «دکتر حسن اختیارزاده» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر هادی تبرایی» مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر صدیقه کاظمینیا» سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «عباس سرحدی» معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «علی رهبرینژاد» مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمان و تمامی رؤسای ستادی و شهرستانی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در محل این اداره کل برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، در ابتدای این نشست «علی رهبرینژاد» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن تسلیت ایام شهدا خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها درباره حضرت زهرا (س) گفت: «حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه است و به خاطر جامع‌ بودن شخصیت حضرت زهرا (س) است که به ایشان لقب «سیده النساء العالمین» می‌دهند.

در ادامه «دکتر صدیقه کاظمینیا» سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن خیر مقدم به حاضرین بویژه مسئولین سازمان دامپزشکی کشور، گزارش جامع و کاملی از عملکرد مجموعه دامپزشکی کرمان منجمله گزارش حوزه معاونت توسعه و منابع انسانی، وضعیت نیروی انسانی، وضعیت امکانات اداره کل و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای و گزارش حوزه معاونت سلامت از جمله وضعیت جمعیت دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل استان و جمعیت دامی استان و آمار اماکن دامی و پرورش طیور استان، مراکز عرضه و کشتارگاه ها و مراکز بخش خصوصی استان و... را ارائه نمود.

در ادامه، دکتر کاظمینیا با تاکید بر این امر که استان کرمان یکی از استان های مهم کشور در زمینه پرورش طیور می باشد، افزود: اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بهداشتی واحدهای پرورش طیوراستان و کنترل بیماریها شامل انجام ممیزی واحدهای پرورش طیور استان و توصیه به انجام اصلاحات ساختاری و مدیریتی،برخورد با موارد زنده فروشی و واحدهای غیر مجاز، ساماندهی و مدیریت حمل و نقل کود مرغی به استان، توصیه رعایت افزایش فاصله جوجه ریزی در موارد شیوع کانون های ویروسی در دو نوبت جوجه ریزی، کاهش ظرفیت جوجه ریزی نسبت به استاندارهای معمول به دلیل اب هوای خشک منطقه و حساسیت به بیماری های تنفسی ویروسی، توصیه به رعایت سن پایین کشتار، ارائه برنامه کاربردی واکسیناسیون علیه بیماریهای طیور و... را نام برد.

دکتر کاظمینیا ادامه داد: استان کرمان رتبه سوم در کشور از نظر تعداد و ظرفیت واحد های پرورشی طیور گوشتی و واحد های پرورش اجداد گوشتی را دارا می باشد.

دکتر کاظمینیا ضمن شرح گزارش وضعیت آبزی پروری و وضعیت زنبورداری و... استان، به بیان اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت بیماری های دامی و مشترک و اقدامات شاخص حوزه اداری و فنی پرداخت.

این مقام مسئول به شرح اهم چالش ها و مشکلات استان در حوزه دامپزشکی پرداخت و گفت: مخاطرات جدی ناشی ازحمل و نقل دام قاچاق از کشورهای پاکستان و افغانستان، پهناور بودن استان، راههای طولانی و صعب العبور کوهستانی، پراکنده بودن دامداریهای سنتی روستایی و عشایری و پایین بودن سطح آگاهی و دانش بهره برداران، پهناور بودن استان، راههای طولانی و صعب العبور کوهستانی، پراکنده بودن دامداریهای سنتی روستایی و عشایری و پایین بودن سطح آگاهی و دانش بهره برداران و... از جمله چالش های استان میباشد.

تیم بررسی و ارزیابی خطر بیماریها و نحوه فرآوری محصولات دامی را در سازمان دامپزشکی راهاندازی مینماییم

در ادامه، «دکتر حسن اختیارزاده» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ضمن تشکر از زحمات سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان که وظایف مربوط به معاونت سلامت استان را نیز به نحو احسن اجرایی مینماید، دغدغههای تمامی نیروهای دامپزشکی کرمان را شنیدند و به کلیه پرسشها و درخواستها پاسخ و قول بررسی و پیگیری دادند.

این مقام مسئول پس از شنیدن دغدغههای موجود در مجموعه، عنوان نمود: تیم بررسی ارزیابی خطر بیماریها و نحوه فرآوری محصولات دامی را در سازمان دامپزشکی راهاندازی مینماییم تا در پروژههای بینالمللی کادرسازی انجام دهیم.

دکتر حسن اختیارزاده گفت: مسائل مربوط به کمبود خودرو و نیرو، تجهیزات آزمایشگاه را انتقال خواهم داد.

«دکتر محمد مهدی یزدانپناه» رئیس اداره مبارزه با بیماریهای طیور استان گفت: مزارع مرغ مادر گوشتی که واکسن آنگارا را دریافت نمودند، لازم است تیتر حاصل از واکسیناسیون ارزیابی گردد که در حال حاضر صورت نمی پذیرد که معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در این باره بیان نمود: این مسئله را حتماً انتقال خواهم داد زیرا می‌تواند به معضل بزرگی در کشور تبدیل شود.

استقرار سامانه‌های بهداشتی دامپزشکی در صنایع وابسته به دام  بسیار مهم است

«دکتر هادی تبرایی» مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور بیان نمود: اصلاح قانون نظارت بربهداشت عمومی و مواد غذایی به راحتی امکان‌پذیر نیست. خوشبختانه در سازمان دامپزشکی هیچ خلأ قانونی نداریم، ظرفیت های قانونی وجود دارد که بهتر جواب می‌دهد و می توانیم از آنها استفاده نماییم و درخصوص قوانین حوزه نظارت به احکام دائمی و قوانین بودجه استناد گردد.

وی با بیان اینکه لازم است ممیزی واحدهای نظارت در اولویت قرار گیرد، به اهمیت و ضرورت استقرار سامانه‌های بهداشتی دامپزشکی (GMP، HACCP و ...) در صنایع وابسته به دام تاکید نمود و گفت: این موضوع از وظایف حاکمیتی کشور بوده و بایستی مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد.

این نشست با ارائه پیشنهادات سازنده در جهت ارتقای عملکردی مجموعه به پایان رسید.

لازم به ذکر است که بعد از این نشست، دکتر حسن اختیارزاده معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، دکتر هادی تبرایی مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور به همراه دکتر مینا قاضیزاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از واحد پرورش طیور تخمگذار سیمرغ و نیز واحد بستهبندی این مجتمع در شهرستان بردسیر کرمان بازدید نمودند.

 


انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
3
6
یکی از مواردی که گفته شده انتقال داده خواهد شد به سازمان بحث کمبود نیرو است،این موضوع که در همه استانها وجود دارد و اعلام میشود و اصلا نیازی هم به انتقال ان به سازمان نیست چون موضوعی همیشگی و در همه استانها میباشد چرا اقدام مثبت و خاصی برای حل ان صورت نمیگیرد،چرا مجوز استخدامی چندین سال است داده نمیشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
به خداوندی خداوند قسم صدها فارغ التحصیل دکتری دامپزشکی دارای شایستگی علمی، بیکار ، افسرده ، متحمل فشار مالی در این کشور وجود دارند که امید به ورود به سازمان دارند اما دریغ ...
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
5
7
به قول شیر فرهاد در سریال برره :
کیانوش ،این یعنی چه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
9
شکی نیست بحث تشکیل تیم ارزیابی خطر برای سازمان دامپزشکی که وظیفه ذاتی کنترل و ریشه کنی بیماری های دامی و تأمین بهداشت و سلامت فراورده های خام دامی را بر عهده دارد، بسیار مهم و حیاتی است. از طرف دیگر با به روی کارآمدن افراد علمی و فنی در سازمان که شاهد آن هستیم، این انتظار هم می رود که بیش از پیش به این امر حیاتی توجه شود. لذا ضمن تشکر و قدردانی از جناب آقای دکتر اختیارزاده، تأکید می شود بحث ارزیابی خطر در تصمیم سازی و نهایتاٌ تصمیم گیری در خصوص طیف وسیعی از اقدامات سازمان از جمله واردات دام و فراورده ها، تأمین واکسن، و... و در کل، تقسیم منابع محدود در دسترس برای کنترل و پیشگیری از بیماری ها بسیار ضروری است. فقط به عنوان مثال، همانطور که میدانید زمان طولانی است که در مرحله دوم برنامه PCP-EuFMD هستیم و لازمه ارتقاء سطح کشور به مراحل بالاتر در گرو انجام ارزیابی خطر ورود و انتشار ویروس (کیفی/کمی) بصورت مکرر و مستمر عنوان شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
تیم ارزیابی خطر بیماری ها شنیده بودم ولی >نحوه فرآوری محصولات دامی< اینجا چه معنی داره؟ اشتباه تایپی نبوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
کاش پارت مصوب سازمان را نگاهی می کردید
دفتر ارزیابی خطر را دو شقه کرده اند ....................
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
چارت سازمان نگاه کردن لازم ندارد، ساختن دوباره نیاز دارد که کار من و شماست.
تا بوده، خواسته اند قسمت‌های کلیدی دامپزشکی رو شقه شقه کنند. اگر فقط نگاه کنیم به همین منوال پیش می روند و برای من و شما تصمیم می گیرند. بالاخره یه روزی باید به ابن باور برسیم که باید جلوی خرابی ها رو بگیریم. انشالله این، یکی از اقدامات شایسته دکتر اختیارزاده و همکارانشان خواهد بود
کامیاب قیصربیگی
| Germany |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
سلام.
قصد نداشتم انتقاد کنم ،گفتیم شاید تیم جدید در آرامش کارها را بهتر سامان دهد .
اما دیگه قرار نیست ،دوستان سازمان فکر کنند ما در سازمان نیستیم دیگه بی اطلاع هستیم .
لطفا تکرار نشود .
این تیم یا دفتر قبلا در سازمان هم تشکلیل شده و مدتی است منحل شده ،الان ایشان بایستی عنوان می کردند قصد دارند این تیم یا دفتر را احیا کنند و دوباره کار خود را ادامه دهد ،راه اندازی به معنی این است که ایشان قصد دارند این دفتر را ایجاد کنند و قبلا وجود نداشته و یک خلاقیت از خودشان است در صورتی که اینگونه نیست .
البته شاید خبرنگار در نوشتن خبر اشتباه متوجه شده باشد .
در پایان سازمان وظایف دیگری نیز دارد ،کاش همین وظایف اولیه و ابتدایی را درست نظارت کند ،خلاقیت پیشکش.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
صحبت بنده اینست که این کار برای سازمان ضرورت دارد. حالا این موضوع که این کار از ابتدا به اسم چه عزیزانی بوده یا خلاقیت است یا نه، در درجه بعدی اهمیت قرار دارد. مهم اینست که شکل گیری دوباره این دفتر ضرورت دارد و هر کسی از جمله دکتر اختیارزاده بزرگوار آنرا احیا کند جای تقدیر دارد.
صد البته که افراد پایه گذار این دفتر هم همیشه مورد احترام بوده اند و نباید فراموش شوند.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
ارزیابی خطر از مهمترین وظایف سازمانه که فراموش شده
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
سلام.
کاملا موافقم .
متاسفانه سازمان دامپزشکی جایگاه واقعی خود را از دست داده و سالهاست در حال افول است .
امیدواریم تیم مدیریتی جدید دوباره این جایگاه را احیا وبازسازی کند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
جناب استاد برزیلی اتفاقا وقتی به کار گذشتگان اشراف نداشته باشی و فکر کنی داری اختراع انجام میدی اصل خرابکاریه نمی‌دونم شما چرا فکر میکنید افکارتون عین ثوابه
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
0
0
ابر چالش حوزه دام بزرگ در حال حاظر و آینده بدتر خواهد شد ،بیماریهای تنفسی است .
امیدی به دفتر مبارزه سازمان نیست .

آقای سازمان دامپزشکی ،اگر راهکارهای مناسبی برای پیشگیری ،مبارزه و کنترل این بیماریها اندیشیده نشود ،خسارات جبران ناپذیری جمعیت دامی ناچیز کشور را تهدید می کند .۱۴۰۲/۹/۳۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
0
4
قطعا احیاء موضوع "دفتر ارزیابی خطر در سازمان" نقش علمی و فعالیت مبتنی بر شواهد را در سازمان را قوت خواهد بخشید.
نظر شما
ادامه