کد خبر: ۷۷۰۸۶

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز گفت: در راستای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی 17 تن خوراک دام غیر قابل مصرف در اهواز معدوم گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «سید مرتضی قریشی» رئیس اداره دامپزشکی از کشف ضبط و معدوم سازی بیش از 17 تن مکمل خوراک دام غیر قابل مصرف در صنعت پرورش طیور، آبزیان و دام در شهرستان اهواز خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز در ادامه افزود: در طی انجام بازرسی های دوره ای بهداشتی دامپزشکی از کارخانه های تولید خوراک دام شهرستان اهواز، کارشناسان واحد نظارت بر فرآورده های خام دامی و مواد غذایی این اداره پس از کشف محموله مذکور که از تاریخ انقضا آن گذشته بود، نسبت به ضبط موقت آن اقدام نمودند که پس از ارجاع موضوع به مراجع محترم قضایی این محموله از چرخه مصرف در صنعت دام و طیور خارج گردید.

قریشی با اشاره به این موضوع که نظارت دامپزشکی بر تولید خوراک دام، طیور و آبزیان مصداق عملی نظارت دامپزشکی از مزرعه تا سفره است افزود: بر همین اساس تولید هر نوع خوراک و مکمل دام، طیور و آبزیان باید با نظارت دامپزشکی و در شرایط استاندارد صورت پذیرد.

رییس اداره دامپزشکی اهواز در پایان توصیه کرد: دامداران و پرورش دهندگان دام و طیور شهرستان در هنگام خرید هر نوع خوراک و مکمل های دام و طیور به نشان دامپزشکی و تاریخ انقضای این محصولات توجه کافی داشته باشند.

 

نظر شما
ادامه