کد خبر: ۷۷۰۸۱
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
واکنش «دکتر بهروز کبیری» به عدم احراز صلاحیتش در انتخابات نظام دامپزشکی:
وی افزود: آیا آنهایی که یک‌بار خود را در معرض انتخاب شدن گذاشتند و عملکردی نداشتند، باز هم باید می‌آمدند و خود را در معرض انتخاب قرار می‌‌دادند؟

حکیم مهر: از نظر مدیر گروه ارتقای درمان دامپزشکی کشور، آن چیزی که درخصوص احراز صلاحیت‌ها در استان اصفهان رخ داده است، قانونی نبوده و بیشتر حذف افرادی را دنبال کرده که در راستای خدمتگزاری به جامعه دامپزشکی به دنبال قانونمند کردن هرچه بیشتر ضوابط حاکم بر بخش خصوصی هستند و عدم تایید صلاحیت وی نیز جزو همین دسته قرار می‌گیرد.

«دکتر بهروز کبیری» در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «رئیس نظام دامپزشکی استان اصفهان تاکنون پاسخ‌گوی مشکلات و نیازهای اساسی صنفی که توسط دامپزشکان استان مطرح شده، نبوده و مدیریت ایشان جهت‌گیری خاص و موثری در فضای دامپزشکی استان نداشته است.»

وی خاطرنشان می‌کند: «سؤال این است که آیا هیات نظارت استان اصفهان می‌بایست به نوع عملکرد و اثرگذاری افراد نیز ورود می‌کرده یا خیر؟ آیا آنهایی که یکبار خود را در معرض انتخاب قرار دادند و عملکرد قابل قبولی از خود ارائه نکردند، باز هم باید بیایند و در معرض انتخاب قرار گیرند؟ این سؤالی است که شورای مرکزی باید در آیین‌نامه خود می‌گنجانده که چنین نبوده است.»

حکیم مهر: آقای دکتر، ماجرای عدم احراز صلاحیت جنابعالی در پنجمین دوره انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان اصفهان چیست؟

آنچه که اتفاق افتاده بر خلاف آیین‌نامه انتخابات پنجمین دوره شورای نظام دامپزشکی است. در آیین‌نامه آمده که امکان رد صلاحیت از بند (ج) به بالا می‌تواند رخ دهد، در صورتی که حکمی که نظام دامپزشکی استان برای عدم احراز صلاحیت من به آن استناد کرده، شاکی و قاضی آن اداره کل بوده و لذا حکم بند (ب) بوده است.

موضوع مهم دیگری که اینجا مطرح می‌شود، موضوع «حسن شهرت» است. بنده تاکنون در انتخابات مختلف و در جهت کسب جایگاه‌های گوناگون حقوقی دامپزشکی شرکت کرده‌ام؛ به عنوان مثال در سال ۹۶ در انتخابات انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان اصفهان شرکت و حدود ۹۸ درصد آرا را کسب کردم. همچنین در سال ۹۹ یک بار دیگر در انتخابات مجمع عمومی انجمن صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان اصفهان شرکت کردم و باز هم با ۸۰ درصد آرا نفر اول شدم.

همچنین تاکنون سمت‌ها و پست‌های مختلفی از جمله ریاست و دبیری انجمن صنفی درمانگاه‌های استان اصفهان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چادگان، رئیس بهداری و بازرسی شهرستان خمینیشهر، رئیس بیمارستان کشت و دام گلشهر اصفهان، رئیس درمانگاه عمومی در شهرستان نجف‌آباد، ارائه ۲۵ مقاله علمی پژوهشی در کنگره‌ها و سیمنارهای مختلف دامپزشکی کشور و مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور را عهده‌دار بوده‌ام و سوال اینجاست که آیا توجه به موارد فوق، دلیل بر حسن شهرت شغلی چه در سطح استان و چه در سطح کشور نمی‌تواند باشد و فردی با این سوابق نمی‌تواند در جایگاه حقوقی خدمتگزار جامعه دامپزشکی استان و یا کشورش باشد؟

حکیم مهر: ارزیابی شما از این اتفاق چیست؟

به نظر من آن چیزی که در استان اصفهان رخ داده، از فعل رد صلاحیت به صورت قانونی فاصله دارد و بیشتر جنبه این را دارد که امثال بنده که قصد خدمتگزاری به جامعه دامپزشکی استان و کشور را داریم و قصد داریم که اجرای قانون را برای بخش خصوصی موثرتر پیگیری کنیم و نیت ما این است که از ظرفیت همین دایره حقوقی که توسط سازمان نظام دامپزشکی کشور برای بخش خصوصی ایجاد شده، استفاده کنیم تا بتوانیم به این حرفه خدمتی کرده باشیم، در صحنه نباشیم؟ چرا؟ علت این تصمیمِ بدون پشتوانه قانونی چیست؟

قطعا این مسائلی که در استان اصفهان اتفاق می‌افتد، پیشینه قبلی دارد. چهار سال پیش هم اتفاقاتی در استان افتاد که در کل کشور نیز مطرح شد. آن زمان مسائل به نوعی دیگر و در جهت دیگر پیش رفت و حتی به انحلال شورای نظام دامپزشکی استان اصفهان در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور منجر شد ولی با پادرمیانی بعضی پیشکسوتان دلسوز دامپزشکی کشور، موضوع به نحوی حل شد.

اینکه این موضوعات چه زمانی می‌خواهد در استان اصفهان جنبه دموکراتیک پیدا کند و انتخاباتی برگزار شود که در آن، افرادی که تمایل دارند و میتوانند، خدمتی به جامعه دامپزشکی استان یا کشور بکنند، جایگاهی در اختیار آنها گذاشته شود تا از آن طریق بتوانند در جهت منافع بخش خصوصی و رفع چالش‌های آن تا حد امکان قدم بردارند، باید مسئولین سازمان نظام دامپزشکی کشور یا حاکمیت این حرفه پاسخ دهند.

قطعا عدم احراز صلاحیت اینجانب به صورت قانونی و منتج از قانون نبوده است و هرچه بوده، خارج از آن تدوین شده است. بخشی از افرادی که تایید صلاحیت شدند از اعضای فعلی شورای نظام استان بودند. چرا سازمان نظام دامپزشکی کشور از رکن اساسی این سازمان که همان شورای مرکزی است و طبق قانون این سازمان، وظایف این شورا که نظارت بر عملکرد شوراهای استانی است، استفاده نکرده تا ببیند عملکرد اعضای شورای نظام استان اصفهان به‌خصوص ریاست آن در چهار سال اخیر چگونه بوده است؟

آیا رئیس نظام دامپزشکی استان اصفهان مسئول پاسخ‌گویی به افرادی که در استان فعالیت می‌کنند و عضو نظام هستند، نیست؟ رئیس نظام دامپزشکی استان اصفهان تاکنون پاسخ‌گوی عمده مسائل و مشکلات صنفی جامعه فرهیخته دامپزشکی استان نبودند و صرفا در جهت گذران روزمرگی با این مسائل و مشکلات برخورد می‌کردند.

سوال این است که آیا هیات نظارت استان اصفهان می‌بایست به عملکرد افراد نیز ورود می‌کرد یا خیر؟ آیا آنهایی که یکبار خود را در معرض انتخاب شدن گذاشتند و عملکردی نداشتند، باز هم باید می‌آمدند و خود را در معرض انتخاب قرار می‌‌دادند؟ پاسخ این سوال را شورای مرکزی باید در آیین‌نامه خود می‌گنجانده که چنین نکرده است و در چنین موقعیتی، طبعا مسئولیت اصلی بر عهده انتخابکنندگان خواهد بود که طبق سوابق عملکردی گذشته افراد و صلاح‌دید منافع کلی و چشمانداز آینده دامپزشکی استان، دست به انتخاب بزنند و نه بر اساس منافع و مصالح فردی و گروهی یا کوتاهمدت خود.

حکیم مهر: آیا عدم احراز صلاحیت به شما اعلام شده است؟

بله، به صورت قانونی ابلاغ شده است. در واقع احراز صلاحیت بنده توسط هیات نظارت‌ صورت نگرفته و هیات نظارت اعلام کرده که ما صلاحیت ایشان را احراز نکردیم.

حکیم مهر: آیا سازوکاری برای اعتراض وجود داشته و شما اقدام به اعتراض کردید؟

بله، سی‌ام آذر تا هفتم دی مهلت اعتراض است و من قطعا اعتراض می‌کنم که بایستی اعتراض بنده با مستندات قانونی به هیات نظارت کل کشور ارسال گردد.

حکیم مهر: از نظر شما آیا این روند عدم احراز صلاحیتها منجر به تشکیل یک شورای نظام دامپزشکی منفعل در استان نخواهد شد؟

قطعا می‌شود.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

امیدوارم که انتخابات سالمی برگزار شود و اشخاص شایسته، کاربلد، متعهد و دلسوز به راس کار بیایند، چون ما نیاز داریم افرادی به راس کار بیایند که حرفه را از جایگاه اجتماعی موجود خود در استان ارتقا بخشند. برای رسیدن به این مهم نیاز است که افراد کارآمدی که احساس می‌کنند توانمند هستند و می‌توانند به این حرفه کمک کنند، در معرض انتخاب شدن قرار گیرند. انشاءالله که جامعه دامپزشکی هم به این افراد رای دهند تا بتوانند وضعیت موجود را تغییر دهند.

همچنین از شورای مرکزی و سازمان نظام دامپزشکی کشور انتظار داریم به سمت آن چیزی که مدنظر این سازمان است و همان سالم‌سازی انتخابات است، حرکت کند که انشاءالله افراد اصلح به این انتخابات ورود کنند تا بتوانند خدمتی به جامعه دامپزشکی بکنند. از پایگاه خبری و مردمی حکیم مهر نیز بابت تمام زحماتی که برای پیگیری مسائل و مشکلات صنفی جامعه‌ دامپزشکی کشور انجام میدهد، بسیار سپاسگزاری میکنم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
6
10
طبق قانون کسی که پرونده و محکومیت در هیئت انتظامی نظام داره رد صلاحیت میشه، در اصل سو پیشینه صنفی داشته ایشان.
پاسخ ها
هاشم خان
| South Africa |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
با سلام و احترام
بنده از ایشان شناخت کاملی ندارم؛
اما قطعا واژه ای تحت عنوان:
(حسن شهرت شغلی و اجتماعی)؛
زمینه را برای عدم شفافیت و ایجاد ابهام؛نه تنها در تعیین صلاحیت ها بلکه برای بررسی یا نتیجه گیری در هر موضوعی؛مهیا میکند.
در پناه خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
آیا این قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است؟
مسول فنی فروشگاهی و بازار روز شاغل نقش جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
6
6
اصفهان یعنی نصف جهان یعنی نصف تمام مشکلات جهان مال این منطقه جغرافیایی است
حذف شده و خاموش شده گروه هم اندیشی دامپزشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
6
7
سلام و صبح بخیر
این روزها حکایت جالبی شده ، هدف برای برخی از راد هر وسیله ای را توجیه میکند نفس این موضوع که صلاحیت فردی با این میزان فعالیت را تایید نکنند بیشتر به شوخی تلخی می ماند که از ذیل تا صدر این حرفه از دانشگاه تا سازمان دامپزشکی و سازمان نظام را گرفته است یکی با پنجاه نفر از همپیاله های خود میشود اسماعیل سیمیتقوی دامپزشکی و به صورت پیمانکاری و در قالب انجمن صنفی خودخوانده به انتخابات های مختلف لشگرکشی میکند و آن یکی حتی در جلسات رسمی سازمان نظام حضور ندارد ولی وکیل درجه یک و با هزینه بالا استخدام میکند تا چوب لای چرخ پیشرفت این حرفه بگذارد و هر جا هم سخن از فرهنگ و ادب و واژگان زیبای پرطمطراق میشود در صف اول برای خود جایزه تعیین میکنند تا از دستان مبارک مسئولان دریافت کنند
ما درست نمی‌شویم تا زمانی که اجازه بدهیم امثال کبیری ها که حداقل پنجاه مطلب از ایشان در همین حکیم مهر در تجزیه و تحلیل شرایط مختلف حرفه دامپزشکی وجود دارد اجازه سخن گفتن داشته باشند حاضرم تعهد به این دوستان رد صلاحیت کننده بدهم که امثال کبیری برای دزدی و دست در جیب همکاران و تولید کننده اقدام به کاندیداتوری نظام نکرده اند ........... از این فرد فقط نوشتن و منتشر کردن خواهید دید و راهی به تعالی حرفه دامپزشکی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
5
آیا شما در حال حاضر هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی حضور دارید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
5
5
حسن شهرت شغلی و اجتماعی صرفا برای مهندسی انتخابات طراحی شده است. در هر استان به یک روش از حسن شهرت شغلی و اجتماعی سواستفاده میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
2
8
با سلام خدمت دوستان عزیز در سراسر کشور
انتخابات مهندسی شده نیست اگر :
1- تعداد صندوق آرای هر استانی حداقل به تعداد یک پنجم شهر های آن استان باشد.
2-پرداخت حق عضویت نظام قسط بندی و قابل پرداخت برای کلیه اعضاء (بخش دولتی و بخش خصوصی ) باشد.
3-شرکت در انتخابات نظام بعنوان امتیاز تلقی گردد.
4-گرایشات سیاسی در انتخابات نقشی نداشته باشند.
ممد دیروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
2
4
جالبه شرط شرکت در انتخابات اصفهان پرداخت تمام بدهی های نظام !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
؟؟
مگه قوانین انتخابات در هر شهری فرق دارد؟!!!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
1
3
البته قانون مهم است و سوابق لزوما باعث رفع سو سابقه نمیشه .......................
مسول فنی فروشگاهی و بازار روز مراکز عرضه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
3
3
باید گفت بله قربان چشم قربان اونوقت جات نظامه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
4
باید یه قانونی بزارن کسایی رییس انجمن یا حتی هیات مدیره هستن حق کاندیداتوری نداشته باشن منافع صنفو در نظر بگیرن یا بقیه تعارض منافع پیش میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
1
همیشه مطلب نمیزاری چرا مجوزهای درمانگاه و واکسیناسیون و... زیاد شده نباید به همه مجوز بدن بعد انتظار تایید صلاحیتم داری
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
3
امیدواریم این بحث ....... بنام نظام برچیده بشه و اختیارات برگرده به همون سازمان...
اینا که خدمتی جز گرفتن پول به بهونه های مختلف به منه دامپزشک نمیدن پس چرا این همه آدم با این همه رزومه واسه بدست اوردن این جایگاه سر و دست میشکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
تشنه خدمت هستند
دکتر علی رضا نصر اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
0
1
سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور و بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری کل گشور میتوانید لایحه دهید و این حق شماست با سپاس دکتر
نظر شما
ادامه