کد خبر: ۷۷۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان رضوی از برنامه ریزی این اداره کل برای افزایش تولید «مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش» تا پایان سال جاری خبر داد.    

دکتر جعفر عطارباشی افزود: در راستای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه و در جهت تداوم شعار سال جهانی پیشگیری از مقاومت های انتی بیوتیکی در حال حاضر میزان تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش، تعداد یک میلیون و 105 هزار قطعه است که در حدود 6/1 درصد کل تولید مرغ استان را شامل می شود که این مقدار تولید در 6 واحد مرغداری دارای پروانه بهداشتی از دامپزشکی خراسان رضوی در حال تولید است و با توجه به استقبال تولیدکنندگان در حال حاضر 28 واحد مرغداری دیگر نیز در استان متقاضی تولید محصول یادشده هستند.

وی به تلاش دو ساله استان خراسان رضوی، به عنوان پیشتاز در اجرای طرح تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک درکشور اشاره نموده و تاکید کرد  مشکلات اجرایی اولیه طرح در استان مرتفع  گردیده است و در برخی شهرستان های استان به جز مشهد نیز واحدهای تولید کننده مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش فعال شده اند.

عطارباشی از توسعه تولید و مصرف این محصول در استان بعنوان یکی از اولویت های برنامه های سال جهاد اقتصادی دامپزشکی خبر داد و افزود: با تشویق دست اندرکاران تولید، توزیع و عرضه مرغ گوشتی در استان به مشارکت فعال آنها در طرح امیدوار هستیم و بی شک در این راستا خدمات بیشتر و بهتری به زائرین و مجاورین حضرت رضا (ع) در زمینه امنیت غذایی و مصرف محصولات سالم تر و باکیفیت تر ارائه خواهد شد.

وی گفت: با توجه به حساسیتی که برای امنیت غذایی آحاد جامعه قائل هستیم و لزوم اعتماد سازی جهت ارائه محصولات بدون مصرف آنتی بیوتیک با هرگونه سرپیچی از قوانین دامپزشکی و تخلفات بهداشتی در این حوزه به شدت برخورد می شود که نتیجه این امر تاکنون تعلیق فعالیت یکی از واحدهای پرورشی  به دلیل عدم رعایت ضوابط  بوده است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
0

جای خوشحالی است که پرورش مرغ عاری از آنتی بیوتیک در حال تبدیل شدن به یک ارزش فراگیر است.

ولی چه خوب است که بیان شود چگونه بدون استفاده از آنتی بیوتیک امر پرورش مرغ انجام می شود؟؟؟ تا بقیه مرغداران کشور هم یاد بگیرند.
مريم صالحي
|
-
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
مي توان با رعايتهاي بهداشتي و تقويتي طبيعي، در همه جاي ايران مرغ ، ماهي و دامهاي ارگانيك و بدون هيچ گونه مواد شيميايي و مخرب همچون هورمون يا آنتي بيوتيك ، توليد كرد.
نظر شما
ادامه