کد خبر: ۷۷۰۴۵

حکیم مهر: سازمان دامپزشکی کشور یکی از ۱۶ زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، با اینکه بیش از ۹۰ درصد خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهد، اما هنوز اتصال خود را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تکمیل نکرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دکتر حمید خانقاهی» مدیرکل فناوری و اطلاعات سازمان دامپزشکی می‌گوید از نظر ارتباط با پنجره ملی دو سامانه اصلی صدور پروانه و دارویی ما در آنجا ثبت شده و ۹۰ درصد از طریق این سامانه‌ها است، اما یکی دو سامانه دیگر داریم که در مورد اینکه این خدمات مستقیم به مردم داده می‌شود یا نمی‌شود در حال گفتگو هستیم و پس از تعیین تکلیف در پنجره ملی قرار می‌گیرند یا به سامانه‌های صرف منتقل می‌شوند و اگر که از نوع دیگر هستند که نیاز نیست.

«دکتر مجتبی نوروزی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز گفته است در حال حاضر این سازمان ۳۵ خدمت از ۵۰ زیر خدمت شناسنامه دار مجموعه خود را به صورت الکترونیکی به متقاضیان ارایه می‌کند.

نوروزی افزود: این خدمات الکترونیکی در دو سامانه صدور پروانه و خدمات دارویی در درگاه ملی قابل دسترس متقاضیان است.

با اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، دیگر نیازی به رفت و آمد و تجمع در ادارات نیست چرا که هر متقاضی با ورود به این پنجره، می‌تواند پیگیر صدور یا تمدید مجوز کسب وکار خود باشد.

دانشور کارشناس اقتصاد کشاورزی می‌گوید تمام دستگاه‌های اجرایی و عمومی کشور موظف هستند به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند تا ضمن شفافیت خدمت از سردرگمی متقاضیان در مراجعه به سامانه‌های متعدد دستگاه و ادارات مختلف جلوگیری گردد.

رئیس جمهور در اوایل سال برای اتصال کامل دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تاکید کرد. آقای رئیسی گفت حداکثر ظرف یک ماه آینده همه دستگاه‌ها به سامانه دولت هوشمند بپیوندند به نحوی که هیچ ستگاهی غائب نباشد.

برخی سازمان‌ها با اینکه صد در صد خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهند، اما از نظر سازمان فناوری اطلاعات این کافی نیست.

موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات می‌گوید در بخش عمده‌ای از سازمان‌ها خدمات صد در صد الکترونیکی است، اما به پنجره ملی واحد متصل نشده اند.

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲، پایان آبان ماه آخرین مهلت تکمیل اتصال دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بود و تکمیل نشدن صد درصدی دستگاه‌های اجرایی به عنوان تخلف محسوب می‌شود.


نظر شما
ادامه