کد خبر: ۷۷۰۰۲

حکیم مهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: یک فرد سمور سنگی یا سمور سینه سفید بر اثر سوانح جاده‌ای در شیروان تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «میثم باقری» اظهار کرد: یک فرد سمور سنگی یا سمور سینه سفید که براثر سوانح جاده‌ای آسیب دیده و تلف شده بود، توسط همیاران محیط زیست تحویل اداره حفاظت محیط زیست شیروان شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان تصریح کرد: مراحل نمونه‌گیری جهت بانک ژن و تاکسیدرمی سمور سنگی تلف شده در دست اقدام است تا علاقه‌مندان و عموم شهروندان بتوانند از این گونه نادر در موزه حیات وحش این اداره بازدید نمایند.

وی در ادامه افزود: سمور سنگی در مناطق حفاظت شده معدودی در کشور زندگی می‌کنند و با توجه به اهمیت این گونه ارزشمند، حفاظت و از زیستگاه‌های آن توسط محیط‌بانان انجام می‌پذیرد.

باقری اظهار داشت: زیستگاه این حیوان از مغولستان و چین در آسیا تا غربی‌ترین نقاط اروپا امتداد دارد و این حیوان به جهت لکه سفید زیر سینه‌اش به سمور سینه سفید و به جهت علاقه به زندگی در جنگل‌های راش و ممرز به سمور راش نیز معروف است.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: سمور سنگی نقش بسزایی در کنترل جمعیت جوندگانی همچون موش و موش‌های صحرایی ایفا می‌کند.

 

نظر شما
ادامه