کد خبر: ۷۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی رفسنجان و آذربایجان شرقی

 

رئیس دامپزشکی رفسنجان:
1230 کیلوگرم مرغ فاسد در رفسنجان معدوم شد


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت: یک‌هزار و 230 کیلوگرم گوشت مرغ فاسد در شهرستان رفسنجان ضبط و معدوم شد.
محمود مقامی با اشاره به عملکرد نظارتی این شبکه بر مراکز توزیع فرآورده‌های خام دامی اظهار داشت: در آذر ماه سال جاری بیش از 178 هزار و 770 طیور گوشتی ‌در کشتارگاه‌های طیور شهرستان رفسنجان زیر‌ نظر بازرسان بهداشتی و ناظر ذبح شرعی کشتار شد.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه و در راستای تأمین سلامت بهداشتی جامعه مقدار یک‌هزار و 230 کیلوگرم گوشت مرغ به دلیل بیماری ضبط و معدوم شد.
مقامی با بیان اینکه سال 2011، سال جهانی دامپزشکی نام‌گذاری شده است، گفت: شبکه دامپزشکی تمام تلاش خود را در راستای سلامت مردم و جامعه انجام می‌دهد.

 

----------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی:
میادین عرضه دام آذربایجان‌شرقی پروانه‌دار می‌شوند


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، از آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی بهداشتی بر میادین عرضه دام استان و صدور پروانه بهداشتی برای این میادین خبر داد.
بهراد زندیه افزود: با توجه به نقش انکارناپذیر میادین عرضه دام در انتقال و گسترش بیماری‌های واگیر دامی نظیر تب برفکی و نیز با هدف ساماندهی میادین عرضه دام، این طرح با هماهنگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای ذی‌ربط اجرا می‌شود.
وی گفت: در این طرح در مدت زمانی مشخص میادین دام موجود در سطح استان ممیزی شده و به استناد ماده 10 آیین‌نامه اجرای نظارت بهداشتی دامپزشکی و با هماهنگی مراجع قضایی از ادامه فعالیت میادین دام فاقد پروانه بهداشتی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
زندیه اظهار داشت: میادین عرضه دام برای اخذ پروانه بهداشتی ‌باید تمام ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی را لحاظ کرده و دارای یک نفر دامپزشک تمام وقت به‌عنوان مسئول بهداشتی ـ فنی باشند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: پس از اتمام این طرح و پروانه‌دار شدن تمام میادین عرضه دام واجد شرایط، لیست این میادین برای بهره‌برداری اشخاص ذی‌نفع از طریق پورتال این اداره کل اعلام خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامدار
|
-
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
0
0
از مدیر کل محترم دامپزشکی استان اذربایجانشرقی درخواست میشود فکری به حال بازار عرضه دام شهرستان میاندواب بکنند بیماری تب برفکی تمام استان اذربایجانشرقی را الوده کرده است
نظر شما
ادامه