کد خبر: ۷۶۹۲۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
مدیر گروه ارتقاء درمان دامپزشکی کشور در نامه‌ای به دادستان اصفهان:
«دکتر بهروز کبیری» اهلیت نامه فوق را به لحاظ قانونی با اداره کل دامپزشکی، نظام دامپزشکی و درمانگران دامپزشکی استان اصفهان دانست ...

حکیم مهر: چند روز پیش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس مرکز بهداشت استان در نامهای به دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، وجود سگ در منازل، مجتمعهای مسکونی و خودروهای شخصی را به دلیل احتمال انتشار و آمیختن عوامل بیماریزا از طریق ادرار، مدفوع، مو و بزاق این حیوان به آب و خاک، تهدید علیه بهداشت عمومی و مصداق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی دانسته و دستگاههای قضایی و انتضامی را به صدور رأی در این خصوص (مجازات تا یک سال حبس) فرا خواند. (اینجا)

به گزارش حکیم مهر، در پی انتشار این نامه، «دکتر بهروز کبیری» مدیر گروه ارتقاء درمان دامپزشکی کشور در نامهای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، با اشاره به اینکه «دکتر حمید گلهداری» نگارنده نامه فوق فاقد اهلیت استیفای علمی لازم درخصوص موارد مطرح شده است، اهلیت نامه فوق را به لحاظ قانونی با اداره کل دامپزشکی، نظام دامپزشکی و درمانگران دامپزشکی استان اصفهان دانست.

متن نامه دکتر کبیری به شرح زیر است:


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
lawyer
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
2
12
سلام
متن فوق الذکر فارغ از موضوع و ماهیت دارای تعدادی ایراد شکلی به شرح زیر میباشد:
۱-عنوان مخاطب این نامه درست نیست
دادستان استان در نظام حقوقی کشور ایران تعریف نشده
عنوان درست: دادستان محترم شهرستان اصفهان میباشد
۲- (اهلیت استیفا علمی) فاقد معنی میباشد
۳- (اهلیت نامه) فاقد معنی میباشد
* اصولا اهلیت در داشتن حق و استفاده از آن به عنوان بخشی از شخصیت معنی دارد که در این متن و به این شکل فاقد بار معنایی است
۴-در پایان نامه باید واژه دامپزشکی بعد از درمانگاه اضافه گردد
پاسخ ها
هاشم خان
| Canada |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
سلام جناب دکتر کبیری
ببخشید شما که همت کردید نامه را نوشتید؛قبل از ارسال نهایی؛
یک هزینه مختصر هم به یک وکیل پرداخت میکردین تا حداقل نگارش و ادبیات نامه را به زبان حقوقی ویرایش میکردید؛قطعا اثر گذارتر و حساب شده تر میشد.
در پناه خدا
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بله یکی که در دامپزشکی یک سمتی حالا به حق با ناحق میگیرد برای خودنمایی حرفهای بی مورد زیاد میزند بدون علم و تحقیق در آن خصوص و همه مشکلات دامپزشکی از آن ناشی میشود و خودش و دامپزشکی را زیر سوال میبرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
1
11
اولا که نامه از نظر شکلی و محتوی دارای اشکالات فراوان است.
ثانیا بر فرض در مقام استدلال شما درست بگوئید، بازی با الفاظ مشکلی را حل نمی‌کند.
وقتی سطح فرهنگ و آگاهی مردم پائین است و مردم کورکورانه و بدنبال .......... و یا چشم و هم چشمی و یا مد به نگهداری حیوانات رو می‌آورند، سلامت و بهداشت جامعه هم به مخاطره می‌افتد.
ما در جهان‌شهر کرج که منطقه‌ایی نسبتا مرفه و مثلا با فرهنگ است، همسایه‌ای داریم که صاحب سگ است. بارها سگ در آسانسور مدفوع(اسهال) و یا استفراغ می‌کند!!!! دیگر چگونه بهداشت و سلامت را به مخاطره بیندازد؟؟
بماند از سلامت روان که با پارس‌های نیمه شب دچار مخاطره می‌شود.
تعصب شغلی و درآمد .... نباید مانع انصاف و نگاه واقع بینانه شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
1
11
ابتدا باید فرهنگ و دانش نگهداری از حیوانات کوچک به ویژه سگ و گربه و به ویژه در مجتمع مسکونی و با تاکید بسیار به ویژه در یک آپارتمان مسکونی که خانواده هایی زدنگی میکنند که ممکن است چندان رضایتی به این کار نداشته باشند آموزش داده شود آنگاه از حق هر کس در نگهداری از سگ در یک آپارتمان مسکونی صحبت شود. در آپارتمان ما که ده خانواده زندگی میکنند در یکی از واحدها یک خانواده که مستاجر بودند بدون هماهنگی با بقیۀ ساکنین و حتی مدیر ساختمان و علیرغم اعتراض اکثریت خانواده ها ماهها در بالکن واحد خود سگ نگهداری میکرد که شبها مکرر پارس میکرد و دفع ادرار و مدفوع سگ هم در پارکینگ آپارتمان کنار خودروهای پارک شده صورت میگرفت. جالب این که سرپرست آن خانواده توجهی به اعتراض دیگران نمیکرد. اما خوشبختانه بالاخره مدت اجاره اش به اتمام رسید و اینک بقیه نفس راحتی میکشند.
نظر شما
ادامه