کد خبر: ۷۶۸۵۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

حکیم مهر: جهاد دامپزشکی از زمان تشکیل خود ۳۲ رزمایش ملی با حضور مقامات ارشد سازمان دامپزشکی کشور در هر استان برگزار کرده، و علاوه بر آن هرهفته در شهرستانهای استانهای مختلف، یک رزمایش برگزار می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، رزمایش ملی جهاد دامپزشکی با محوریت خدمات رسانی به جامعه عشایری در استان فارس با حضور «دکتر امین اسدی» مشاور معاون وزیر و مسئول هماهنگی کلیه امور مرتبط با جهاد دامپزشکی به جهاد دامپزشکی کشور، «سرهنگ سعیدی» فرمانده بسیج عشایر کشور، «سرهنگ جمالی» جانشین فرمانده سپاه فجر، «دکتر نورائی» مدیرکل دامپزشکی فارس و جمعی از فرماندهان بسیج آغاز شد.

مشاور معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج به عموم جامعه به ویژه بسیجیان در این هفته خدمات جهاد دامپزشکی به صورت فراگیرتر اجرا می‌شود.

وی گفت: قرارگاه جهاد دامپزشکی به همت سازمان دامپزشکی کشور و با همکاری سازمان های امور عشایر، بسیج عشایر، سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسدارن، با هدف ارایه خدمات رایگان دامپزشکی در مناطق صعب العبور و محروم، در قالب گروه های جهادی به ویژه برای ارایه خدمت به دامها و دامداران عشایری شکل گرفت.

وی توضیح داد: با عنایت بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر حل مشکلات کشور با کار جهادی، خدمات جهادی دامپزشکی در سه محور ارایه خدمات دامپزشکی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیشگیری از بیماری های دامی، و نیز آموزش و ترویج مسایل مرتبط با دامداری ها در اولویت سازمان دامپزشکی قرار گرفته، که این با تشکیل گروه های جهادی، متشکل از اساتید دامپزشکی، دامپزشکان و متخصصان دامپزشکی بخش خصوصی و دانشجویان رشته دامپزشکی عملیاتی شده است.

اسدی افزود: جهاد دامپزشکی از زمان تشکیل خود ۳۲ رزمایش ملی با حضور مقامات ارشد سازمان دامپزشکی کشور در هر استان برگزار کرده، و علاوه بر آن هرهفته در شهرستانهای استانهای مختلف، یک رزمایش برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی و مسئول جهاد دامپزشکی سازمان دامپزشکی کشور در ادامه گفت: این رزمایش ها با تمرکز بر واکسیناسیون، سمپاشی مراکز نگهداری دام، تشخیص و درمان، ترویج و آموزش روستاییان و عشایر در پیشگیری از بروز بیماری های دامی، تا کنون توفیق ارایه بالغ بر ۲۰ میلیون خدمات رایگان دامپزشکی را محقق کرده اند.

وی افزود: با توجه به استقرار دام های عشایری در مناطق صعب العبور، ارایه خدمات دامپزشکی توسط بخش خصوصی از توجیه و امکان خارج است که این باعث عدم پوشش واکسیناسیون مد نظر برای پیشگیری از بروز بیماری هایی مانند تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان کوچک و لمپی اسکین بود.

وی ادامه داد: کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک باعث کاهش بروز این بیماری در حیات وحش کشور شد، بر اساس بررسی ها، در مجموع شاهد کاهش چشمگیر کانون های بیماری های متفاوت با اجرای جهاد دامپزشکی بودیم.


انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
24
سلام سردبیر محترم یه چیز می نویسم خواهشا سانسور نکن
واقعیت اینه که این رزمایش های جهاد دامپزشکی تنها و تنها شدن هزینه تراشی برای ادارات کل
مگر قبل از این دام ها واکسن نمیخوردن؟ مگر اکیپ های دامپزشکی اقدام به واکسیناسیون نمیکردن؟ چرا باید کار اکیپ های دامپزشکی به نام جهاد دامپزشکی ثبت بشه؟ چرا این همه هزینه ایی که میشه بعنوان اضافه کار به خود اکیپ ها نمیدن؟ و هزاران چرای دیگه
این فقط داره بیان میکنه که با وجود جهاد دامپزشکی واکسیناسیون داره صورت میکیره که این یک توهین آشکار به خدمت صادقانه اکیپ های دامپزشکی هست. اصلا ۲۰ میلیون خدمت رایگان بعنی چی؟؟این مطلب شده دست مایه طنز واسه دامپزشکی
.................................
امیدوارم که ابن مطلب و بدون سانسور انعکاس بدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
...................
کاش متوجه میشدن که این امر باعث دلسردی همکاران داره میشه و تنها باعث ایجاد نارضایتی رو داره ایجاد میکنه
و‌مطمعنا زمانی متوجه میشن که کار از کار گذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
کاملا درست
انشاالله تغییری در این روند بدهند.
..................
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
به خدا شده یه دردسری برا ادارات با وجود اعتبارات کم ، باید هزینه خوراک و خودرو ، بنزین ، استهلاک بقیه ادارت رو هم پرداخت کنیم. دکتر نوروزی فکری به حال این موضوع بفرمایید. ممنون
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
3
20
قرارگاه جهاد دامپزشکی به همت سازمان دامپزشکی کشور و با همکاری سازمان های امور عشایر، بسیج عشایر، سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسدارن، با هدف ارایه خدمات رایگان دامپزشکی در مناطق صعب العبور و محروم، در قالب گروه های جهادی به ویژه برای ارایه خدمت به دامها و دامداران عشایری شکل گرفت.
اما تمامی کارهاش با دامپزشکی های استان هاست و فقط این دستگاه مانور میدن روی این قضیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
دقیقا به همین شکل هست، بیشتر نمایشی است تا کار اصولی و خدمتی انجام بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
11
سلام
تو استان ما که برگزار میشه سایر ارگان ها فقط برای خود نمایی میان عکس میکیرن و میرن به اجرا که میرسه همه کاره فقط خود دامپزشکیه
و از اسم دامپزشکی و خدمات ما مانور میدن برای دستگاه خودشون
که مسلما اغلب دوستان منظور بنده رو‌متوجه شدن
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
11
جهاد دامپزشکی ............... ارزش کار بچه های دامپزشکی رو بی ارزش کرد و عملکرد اکیپ هایی که بدون هیچ چشم داشتی در سخترین شرایط آب و هوایی و جغرافیایی بدون هیچ گونه چشم داشتی نسبت به واکسیناسیون اقدام می نمودند و رو زیر سوال برد.
ناشناس
|
France
|
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
11
2
کار جهادی همیشه نتیجه بخش بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
یعنی واکسیناسیون غیر جهادی نتیجه بخش نیست؟ ایمنی ندارد؟
در تشخیص قطعا مشکل دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
10
با سلام خدمت همکاران محترم
اگر به وزارت بهداشت توجه شود شاید به صورت دوره ای رزمایش و اردوی جهادی دارند. چون همه می دانیم پزشکان و خدمات مرتبط با این قشر کمتر از دامپزشکان و دامپزشکی به مناطق دور افتاده می رود. چون اساس کار دامپزشکی در مناطق صعب العبور و کم برخوردار است . لذا این اردوی جهادی کارهای ذاتی دامپزشکی را زیر سوال می برد. از نظر علمی نیز در هنگام انجام رزمایش به زمان مناسب واکسن و تیتر واکسن در بدن دام (اینکه قبل از رزمایش واکسن زده یا نزده است) رعایت نمی شود. بنده خودم چندین اردو شرکت کرده ام. زحمت اصلی به دوش دامپزشکی است اما به کام .....
دکتر امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
1
10
سلام علیکم
این اردوهای جهادی صرفا یک اسم است ...............
ذات کار دامپزشکی انجام واکسیناسیون و ارائه خدمات به دامداران در تمام مناطق (سهل العبور ، صعب العبور ، محروم ، متمول و ...) است.
از روز اول تاسیس دامپزشکی در این مملکت وظیفه دامپزشکی همین بوده است.
تمام اردوهای جهادی هم که برگزار شده دو بعد دارد ، بعد اول اون عکسها و فیلمها و کلیپهایی است که از مراسم افتتاحیه و اختتامیه و آمار و ... گرفته میشه و اصل قضیه است و بعد دوم زحمات پرسنل دامپزشکی (تاکید میکنم فقط و فقط پرسنل دامپزشکی و نه هیچکس دیگر).
پس این اردوهای جهادی صرفا باعث وهن دامپزشکی و ایجاد نارضایتی در پرسنل خدوم دامپزشکی کرده است.
................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
2
2
سلام بر جناب مدیر مسئول محترم و تیم
خبری سایت وزین
اساس کارهای جهادی بر مبنای انجام کارهای بر زمین مانده دستگاههای اجرایی به علت کمبود نیرو و امکانات یا ضعف ادارات در حوزه های مختلف عام المنفعه از جمله دامپزشکیست
اما متاسفانه به علت عملکرد بسیار بد مدیریتی چه در مسائل فنی و چه رسانه ای ............ این موضع گیری های تند ......... صورت میگیرد .................... در رفع این نقیصه کوشا باشند تا زحمات نیروهای کف جهادی پایمال نشده و دلسرد بواسطه این برخوردها و پیامها نگردند
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
نامفهوم
متن نامفهوم و گسسته است.
نظر شما
ادامه