کد خبر: ۷۶۷۲۴
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
دبیرکل فدراسیون طیور ایران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر فرزاد طلاکش» افزود: هزینه‌ای که مردم بابت ضایعات تخم‌مرغ فله‌ بصورت نامحسوس می‌دهند، از پولی که به ظاهر اضافه‌تر برای خرید بسته‌بندی پرداخت می‌کنند، بیشتر است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «امروز صنعت مرغداری ما کاملا مدرن است اما صنعت عرضه و توزیع محصول کاملا سنتی است.» این را دبیرکل فدراسیون طیور ایران در گفت‌وگو با حکیم مهر می‌گوید.

«دکتر فرزاد طلاکش» تصریح می‌کند: «هنوز ۸۰ درصد تخم مرغ کشور به صورت فله‌ای، کثیف، کارتنی و سرخ نشده و به نوعی غیر شناسنامهدار عرضه می‌شود، در صورتی که به اندازه کافی در کشور سرمایه‌گذار هست و اگر همین امروز دامپزشکی دستور دهد و بگوید از هفته آینده کل تخممرغ‌های کشور باید بسته‌بندی شود، امکانات زیرساختی آن بدون هیچ نیازی به سرمایه اضافی در کشور وجود دارد و کاملا شدنی است، اما متاسفانه عزمی ندارند و جرات هم نمی‌کنند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، آخرین آمار سرانه مصرف تخممرغ در کشور چقدر است و وضعیت آن در مقایسه با سال‌های گذشته چگونه است؟

سرانه مصرف تخم مرغ در ایران در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۴۹ عدد بوده است. البته قابل توجه است در همه جای دنیا سرانه مصرف را معادل کل مصرف تخممرغ به صورت مصرف مستقیم یا غیرمستقیم که در صنعت غذا، قنادی و... هم استفاده میشود، محاسبه میکنند. در ایران خوشبختانه این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۲۴۹ رسیده که نسبت به سال‌های گذشته، رشد خوبی داشته است. ما در سال ۱۳۸۸ فعالیت‌های مربوط به ستاد کشوری ترویج مصرف تخممرغ را شروع کردیم. آن موقع سرانه مصرف ما ۱۶۱ عدد بوده و می‌بینید که ظرف ۱۳ سال یک رشد قابل توجه پیدا کرده است. در سال ۱۴۰۰ سرانه مصرف ۲۳۵ عدد و این رقم در سال ۱۳۹۹ عدد ۲۲۶ بوده است. لذا به طور کلی در این زمینه شاهد رشد خوبی بوده‌ایم.

حکیم مهر: آیا نمی‌توان گفت که رشد مصرف تخممرغ ناشی از عدم توانایی مردم در خرید گوشت بوده و به نوعی مردم تخممرغ را جایگزین گوشت کرده‌اند؟

ما وقتی از لحاظ اقتصادی روی این مساله مطالعه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که این فرضیه نادرست است. در واقع علت این است که مردم تخممرغ را به‌عنوان یک جایگزین پروتئینی و منبع پروتئینی قابل قبول پذیرفته‌اند، در صورتی که قدیم‌ها که مردم با موضوع کلسترول تخم‌مرغ مشکل داشتند، عمدتا حاضر بودند که سویا و جگر مرغ بخورند ولی تخممرغ نخورند. خوشبختانه امروز این وضعیت وجود ندارد و بدلیل انتشار مطالب علمی گسترده در فضای مجازی و آشنایی عموم مردم و متخصصین با باورهای غلط به موضع کلسترول های غذایی و به‌ویژه تخممرغ و ویژگی‌های منحصر به‌فرد تغذیه با تخم‌مرغ، سرانه مصرف تخممرغ در همه گروه‌های برخوردار و غیربرخوردار بالا رفته و قابل قبول است.

حکیم مهر: نقش دامپزشکی در رونق صنعت مرغ تخم‌گذار چیست؟

واقعیت این است دامپزشکی در رونق صنعت مرغ تخم‌گذار نقش زیادی ندارد، چون وظیفه سازمان دامپزشکی اساسا حفظ بهداشت و کنترل و پیشگیری بیماریها است و ما در شرایط عادی، کمترین چالش را در حوزه مرغ تخم‌گذار داریم. اما وقتی مساله بیماری‌های نوپدید و حاد مثل آنفلوانزا پیش می‌آِید، نقش دامپزشکی به اصطلاح هزار درصد می‌شود. یعنی اگر سازمان دامپزشکی نقش خود را درست بازی کند، کاملا در حفظ این صنعت کوشاست و به همین خاطر ما همیشه از دولت درخواست کردیم که در این مواقع دامپزشکی را تنها نگذارد و به نوعی علاوه‌بر کمک لجستیک، کمک مالی هم بکند. به هر حال دامپزشکی به تنهایی از عهده این کار برنمی‌آید و اگر خدای نکرده دولت سهل‌انگاری کند یا دامپزشکی وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، همان اتفاقی می‌افتد که سال ۹۶ رخ داد و تقریبا یکسوم صنعت مرغ تخم‌گذار ما به دلیل بیماری آنفلوانزا از بین رفتند. لذا در اینجا ما می‌توانیم نقش دامپزشکی را در کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها خیلی حساس و مهم بدانیم.

اما در مورد بحث توسعه، آنچه که سازمان دامپزشکی می‌تواند نقش داشته باشد، در بحث کیفیت محصول است. یعنی امروز صنعت مرغداری ما کاملا مدرن است اما صنعت عرضه و توزیع محصول کاملا سنتی است. هنوز ۸۰ درصد تخم مرغ کشور به صورت فله‌ای، کثیف، کارتنی و سرت نشده و به نوعی غیر شناسنامهدار عرضه می‌شود، در صورتی که به اندازه کافی در کشور سرمایه‌گذاری هست و اگر همین امروز سازمان دامپزشکی دستور دهد و بگوید از هفته آینده کل تخممرغ‌های کشور باید بسته‌بندی شود، امکانات زیرساختی آن بدون هیچ نیازی به سرمایه اضافی در کشور وجود دارد و کاملا شدنی است، اما متاسفانه عزمی ندارند و به‌دلایل سیاست‌های غیر قابل دفاع تنظیم بازاری، جرات هم نمی‌کنند.

حکیم مهر: چرا جرات نمی‌کنند؟

 چون تصور می‌کنند که اگر تخم مرغ بسته‌بندی شود، گران می‌شود و این گران شدن می‌تواند اقتصاد سیاسی کشور را در این حوزه به چالش بکشد، در صورتی که این حرف اشتباه است، چون باید دورریز تخممرغ فله را هم در نظر گرفت. مثلا تخممرغی که نوک‌زده و ترک‌دار و کثیف است یا زمانی که آن را در خانه می‌شکنند، زرده و سفیده تخم مرغ در هم شده است. هزینه‌ای که مردم بابت این ضایعات بصورت نامحسوس می‌دهند، از پولی که به ظاهر اضافه‌تر برای خرید بسته‌بندی پرداخت می‌کنند، بیشتر است و حتی می‌توان گفت که مردم در محصول بسته‌بندی، سود هم می‌کنند. کمااینکه یا کل آن را مصرف می‌کنند یا اگر خدای نکرده اشکالی داشته باشد، قابلیت پیگیری دارد ولی در تخممرغ فله‌ای، امکان هیچ پیگیری و ردیابی محصول وجود ندارد.

بنابراین اگر بخواهیم نقش دامپزشکی را در نظر بگیریم، در این موضوع می‌تواند نقش اساسی داشته باشد. زمانی که محصول شناسنامه‌دار شود و کیفیت پیدا کند، هم بهداشت و کنترل کیفیت در مرغداری بالا می‌رود و هم انگیزه برای اینکه کشورهای دیگر به سراغ ما بیایند و صادرات تخممرغ بالاتر رود بیشتر می‌شود که خود این به معنای توسعه صنعت مرغ تخم‌گذار است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
2
4
با سلام، لطفا در خصوص انتخاب نام "فدراسیون" برای صنعت طیور ایران توضیح ارائه گردد. با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
از این پس بجای واژه بیگانه، فدراسیون، از واژه پارسی انجمن استفاده نمائید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
یک مرکز بسته بندی تاریخ تولید را روزهای آینده میزد که هنوز نیامده! آخرش را در آوردیم مال داداش معاون ............... بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
1
3
در حال حاضر شرایط عرضه تخم مرغ فله که به صورت کارتنی ارائه میگردد از نظر بهداشتی نسبتا مناسب است به گونه ای که اولا روی کارتنها، مشخصات واحد تولیدی درج شده است و ثانیا روی تخم مرغها هم نام برند تخم مرغ وتاریخ تولید و انقضا پرینت شده است و قابل ردیابی می باشند.
با عرضه تخم به شکل کنونی، مصرف کننده می تواند انتخاب کند که تخم مرغ شانه ای پرینت شده یا بسته بندی شده را بخرد
مثل سایر اقلام مصرفی آحاد جامعه و از جمله گوشت گرم که اهمیت بهداشتی و فسادپذیری آن بیشتر از تخم مرغ است.
حقیقت امر این است که قیمت مصرف کننده تخم مرغ بسته بندی شده بسیار بیشتر از تخم مرغ شانه ای پرینت شده است.
و به همین دلیل است که عامه مردم استقبال کمتری از تخم مرغ بسته بندی شده می کنند
به نظر می رسد واحدهای بسته بندی تخم مرغ، باید با کاهش هزینه ها و همچنین کاهش میزان سود خود، به ترویج استفاده بیشتر از تخم مرغ بسته بندی شده کمک کنند
پاسخ ها
Mohammad Reza
| Finland |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
سلام
به نکته مهمی در خصوص وضعیت نسبتا مناسب تخم‌مرغ فله اشاره کردید!!!
چند سوال مطرح می‌شود:
۱) آیا سرمایه‌گذاران در بخش بسته‌بندی مجوز دارند؟
پاسخ کاملا مشخص به این سوال این آیت:
بله!!!
۲) اگر شرایط موجود تخم‌مرغ مناسب است، چه کسانی و با چه هدفی به کارگا‌ه‌های بسته‌‌بندی مجوز دادند؟ دلیل صدور پروانه از سوی ۲ معاونت «صنایع تبدیل و تکمیلی و معاون بهداشتی وزیر جهاد کشاورزی چه بوده؟
۳) اگر شرایط تخم‌مرغ فله خوبه، چرا برای چندین‌سال بسته‌بندی تخم‌مرغ جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری معاونت صنایع تبدیلی و تکمیلی و سازمان دامپزشکی بوده و برای آن چند هزار میلیارد سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی و دولت از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده!!! و تکلیف تقریبا ۲۵۰ واحد بسته‌بندی تخم‌مرغ مستقل و وابسته در کشور چیه؟
از همه مهمتر! اگر شرایط تخم‌مرغ فله خوبه و مشکلی نداره، الزام سازمان دامپزشکی مبنی بر داشتن مسئول فنی در واحد بسته‌بندی تخم‌مرغ چیه؟
واحدهای بسته‌بندی تخم‌مرغ با سرمایه مردم ساخته شده و دلیل ساخت این واحدها، کمک به دولت و سازمان دامپزشکی در بحث الزام به مصرف بسته‌بندی تخم‌مرغ بوده!!!
چطور میشه که سازمان دامپزشکی یک‌دفعه تمام تعهد خودش رو برمی‌داره و از الزام به مصرف بسته‌بندی، به ایجاب به مصرف بسته‌بندی می‌رسه؟
اگر بسته‌بندی خوبه و یک فرایند بهداشتیه، کدام ارگان جرات می‌کنه جلوی یک امر بهداشتی رو بگیره،..
و اگر بهداشتی نیست، این همه سخت‌گیری برای احداث یک واحد بسته‌بندی تخم‌مرغ چیه؟؟؟
و این همه الزامات از کجا میاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
سلام آقا محمدرضای عزیز
دادن مجوز بسته بندی تخم مرغ به واحدهای مستقل و وابسته هریک بحث مفصل و‌جداگانه ای دارد. ولی سرمایه گذارن کارگاههای مستقل،نباید به وعده و ‌وعید دولتی ها مبنی بر ممنوعیت توزیع تخم مرغ کارتنی اعتماد کنند وبه امید تحقق این حرف نسبت به سرمایه گذاری سنگین اقدام کنند، آنها باید بر اساس پذیرش شرایط رقابتی با سایر شرکت‌ها و اشخاصی که در زمینه تولیدی عرضه تخم مرغ اعم از کارتنی و بسته بندی فعالیت می کنند، وارد گود شوند .اینکه برای رونق کسب وکار واحدهای بسته بندی، جلو‌عرضه تخم‌مرغ کارتنی گرفته شود،تصمیم درستی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
3
1
آقای دکتر طلاکش یه سوال
شما که اینقدر هجمه به تخم مرغ غیر بسته بندی می آورید به من بگید ببینم تخم مرغ بسته بندی رو تا کجا میتونید ردیابی کنید ؟ حداکثر تا واحد بسته بندی کننده اونهم اگه بشه ، کدام یک از بسته بندی های شما بچ تولید و بانک اطلاعات ردیابی دارند تا فارم تولید کننده ، بسته بندی و عرضه تخم مرغ خوب است منتهی مرد میدانی میخواهد مشابه محمدرضا حزبئی که دیگر یافتنش امکانپذیر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
ردیابی تخم مرغ چه دردی رو دوا می کنه؟ ............
خراسان رضوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
2
3
عرضه محصولات پروتئینی بصورت فله بایستی ممنوع شود. محصولاتی مثل تخم مرغ ، گوشت و بخصوص گوشت چرخ شده .
تمام این محصولات باید بسته بندی ، شناسنامه دار و درجه بندی شوند تا مصرف کننده هم با خیال راحت این محصولات را تهیه و مصرف نماید.
نظارت بر محصولات بسته بندی شده و شناسنامه دار نیز راحت تر و کم هزینه تر است.
دامپزشک
|
United States of America
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
0
4
در شهرستان‌ ما بسته بندی تلقی هم داخلش تخم مرغ کثیف هست چند بسته باید بررسی کنم تا یک کامل تمیز پیدا کنم لطفا رسیدگی کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
کثیف و کهنه با تاریخ روز
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
0
1
تخم مرغ کارتنی امروزه در وضعیت بسیار مطلوبی هست
بسته بندی هزینه گزافی رو به مردم تحمیل میکنه
بعد از بسته بندی تخم مرغ دو برابر قیمت میشه
بهتره لیست قیمتی رو که همین انجمن هر چند ماه ارائه میده ببینید .......................
دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
0
4
جالبیه ماجرا اینه حاکمیت دولتی از قبیل اداره کل دامپزشکی استان فقط بر واحدهای مجوز دار سخت گیری و اعمال قدرت می کند. سمت انبار نفت بورس فروشندگان تخم مرغ در انبار های کاملا غیرمجاز و عدم رعایت زنجیره سرد و ... است و هیچ کدام
درصدی از ضوابط بهداشتی مورد نظر سازمان دامپزشکی را رعایت نمی کنند ولی ............ با آن ها کاری ندارند. ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
کاملا مشخص هست در مورد کدام شهر صحبت می کنید.
مراکز فروش عمده تخم مرغ در جوار انبار نفت...

اما من خودم از همین ها تخم مرغهای فله می خرم.
چون واحد بسته بندی همین شهرستان حتی یک ماشین تخم مرغ مجاز از مرغداری نمی خرد.
همه اش کهنه ها می خرد و بسته بندی می کند.

هیچ یک از کارکنان دامپزشکی این شهر ، تخم مرغ سمباده کشی شده و کثیف و کهنه این شرکت را نمی خرند.
بدون لیبل و فله اش بهتره و تازه تر هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
0
2
همون فله ای هم با مقوای شانه وزن میکنن و میفروشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
1
2
مزه بسته بندی شده ها مزخرفه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
0
0
ما نمی توانید دست دلالها رو از بازار قطع کنید دنبال راهکارهای هستند که سود دلالها رو زیاد کنید و هر چیز بی کیفیت رو با قیمت بالا به خورد مردم بدهید لطفا دست بردارید و دنبال افزایش تولید باشید نیازی به راهکارهای شما نیست با افزایش تولید و کیفیت قابل صادرات تولید کننده می تونن بسته بندی کنه و صادرات رو انجام بدهد. مثل کشور های همسایه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
0
4
اینکه می فرمایند ۸۰٪ تخم مرغ مصرفی مردم کثیف هست در ابتدا ایشان اول به خودشان توهین میکنند چون خودشان ۳۰ سال در راس هرم یکی از اصلی ترین ارکان سازمان دامپزشکی تکیه زده بودند و در وهله دوم به سازمان دامپزشکی توهین می کنند که در صورت صحت موضوع مسئولین فنی بهداشتی باید جوابگو باشند . اگر مسئولیت شناسنامه دار بودن را به گردن سوپرمارکت ها و واحدهای خرده فروشی گذاشته شود و واحدهای خرده فروشی موظف به خرید از واحدهای عمده فروشی شناسنامه دار شوند مشکلات حل می شود . در ثانی ما تشکیلات شناسنامه دار بنام فدراسیون روسیه داریم ولی فدارسیون طیور نداریم !! قرار بود فدراسیون طیور تشکیل شود ولی تمامی تشکل ها قبل از تشکیل کنار کشیدند .
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
0
3
جناب دکتر طلا کش به دلیل افزایش قیمت مواد بسته بندی(افزایش دلاری است با وجود اینکه محصول پتروشیمی داخلیست) و بالا بودن مواد پروتیینی وتورم بالا همینکه مردم پولشان برسد محصول فله ای بخرند ما باید برای رشد و تعالی نسل آینده خدارا شاکر باشیم ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
0
4
وقتی قیمت بسته بندی شده و تاریخ دار و بچ دار گرونتر در میاد مصرف کننده هم می‌ره حالت سنتیشو رو میخره شما باید یک کاری بکنید قیمتها همسان سازی بشه اون وقت استقبال هم میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
1
0
خوب اگر جرات دارید تو صدا وسیما بیان کنید تا مردم مبارره منفی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
1
1
جناب طلاکش
بیان مطالب بهداشتی بدون توجه به جیب و فرهنگ مردم بیشتر شعار گونه است. شاید این حرکت های شما پرابلم شما را حل کند لکن مشکل مردم و مملکت حل نمی شود . واقع بین باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
2
1
تخم مرغ کارتنی:
-علاوه بر اینکه خود تخم‌ مرغ پوسته محافظتی دارد
- کارتن با مشخصات واحد تولید کننده دارد
-واحد تولیدکننده، مسئول فنی و بهداشتی دارد
-پرینت نام برند و تاریخ تولید و انقضا روی هریک از تخم مرغها دارد
و اینها نشانگر این است که توزیع تخم مرغ در کشور( بطورعام) از تمامی( از تمامی)اقلام خوراکی انسانی تحت پوشش بهداشتی سازمان دامپزشکی و حتی وزارت بهداشت کاملترو ‌‌جامع تر است. از گوشت گرم گرفته تا قند و شکر وچای و سبزیجات و……
اگر دغدغه اقتصادی نداریم و نگران مردم از بابت وضعیت بهداشتی عرضه محصولات پروتئینی هستیم، باید به روش توزیع شیر فله و پنیر غیر بسته بندی شده بپردازیم که می توانند باعث انتقال بروسلوز بشوند و نیرو و توان موجود و محدود سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه اولویت دار به کار گرفته شود
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
2
0
اجناسی که بسته بندی باشد هم خیلی گرانتر است هم سو استفاده برای مراکز بسته بندی و کاسبها است اجناس سنتی خیلی با صرفه تر است مصرف کننده به هر اندازه ای که میخواهد خریداری میکند ارزان هم هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
1
الان با توجه به وضعیت اقتصادی بسته‌ بندی تخم مرغ برای مردم سم است و باعث افزایش قیمت می‌شود دکتر طلاکش عزیز مردم جامعه در نیازهای اساسی خود مانده‌ اند دامپزشکی و اقتصاد در کنار هم هستند و کار دامپزشکی بدون در نظر گرفتن اقتصاد بیهوده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
4
با سلام خدمت همه دوستان
جناب دکتر طلاکش عزیز سرانه مصرف تخم مرغ با زحمات شما در کشور بالا نرفته. سفره مردم کوچکتر شده . در حقیقت زحمت آن را تیم محترم اقتصادی دولت کشیده است.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
1
1
دولت اگر میخواهد فرهنگسازی کند مردم بسته بندی بخرند جهت اهمیت سرانه مصرف شهروندان به اقلام بسته بندی مواد غذایی به ویژه مواد پو تیینی یارانه می داد که قیمت با فله یکی شود در اینصورت مردم راغب خواهند شد اقلام پروتیینی را بسته بندی بخرند و اینهمه مجوز مراکز قطه بندی سورتیک و بسته بندی که تا بحال صادر شده است عملا غیر فعال نمی شدند.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
0
این همه آشغال خوردیم تخم مرغ کثیف هم روش
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
0
0
آقا در خیلی کشورها یارانه های کلانی به بخش تولید محصولات دامی میدهند و حمایت برقرار است اینجا هم اگر میخوان کار بسته بندی گسترش یافته و اجباری شود باید دولت بیاد صد میلیون دلار سالانه یارانه حمایتی بشکل های مختلف بدهد تا موضوع جا بیفتد و هزینه آیی به مصرف کننده تحمیل نشود و این کار سورت و بسته بندی اشتغالزایی هم دارد اینکه حرف از کاری بزنیم اما از حمایت مالی آن صحبتی نکنیم یک دور باطل و بحث کم فایده است
نظر شما
ادامه