کد خبر: ۷۶۷۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: مرغداران استان لازم است با توجه به فصل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شرایط امنیت زیستی را در واحدها برای پیشگیری از شیوع رعایت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قدس آنلاین، «دکتر سید‌امید خلیل‌زاده» افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به تالاب‌ها و همچنین شیوع این بیماری در برخی کشورهای اروپایی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز و انتشار بیماری مشترک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ضروری است.

وی اظهار کرد: به علت اینکه آذربایجان غربی در کریدور مهاجرتی پرندگان از عرضهای شمالی به کشور و سایر نقاط قرار دارد، برای پیشگیری از مشکلات احتمالی ستادهای لازم در این زمینه تشکیل شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: با تعاونی‌ها و اتحادیه‌های مرغداری نیز در این زمینه گفت وگوهای لازم انجام شده تا اطلاع رسانی‌های به موقع به پرورش دهندگان و تولیدکنندگان داده شود.

خلیل زاده بیان کرد: تعامل مستمر با مسوولان فنی بهداشتی کشتارگاه‌های استان نیز وجود دارد و گزارش گیری های روزانه از واحدهای طیور و مناطق مختلف استان با همکاری نیروهای دامپزشکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این راستا همکاری های مستمر در دست اجراست، گفت: پایش مستمر زیستگاه‌های آبی و تالاب های مناطق مختلف آذربایجان غربی با توجه به مهاجرت پرندگان در دستور کار است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان ابتلای واحدهای مرغداری استان به بیماری‌ها گفت: نهایت تلاش برای جلوگیری از شیوع انجام می‌شود اما به رغم این تلاشها امسال ۲ مورد شیوع بیماری نیوکاسل گزارش شد که سریع واحد های درگیر معدوم سازی و پاکسازی شدند.

وی با بیان اینکه در زمینه واردات فراورده های مختلف در بخش طیور و حتی ترانزیت مرتبط نیز کنترل جدی در مرزها انجام می‌شود، اظهار کرد: تمامی محموله ها نمونه برداری شده و بررسی های دقیق توسط دامپزشکی و با آزمایشگاه‌های بسیار مجهز انجام می‌شود.

خلیل زاده از عموم شهروندان خواست ضمن رعایت موارد ذکر شده در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در طیور بومی و صنعتی و نیز پرندگان آبزی را بدون فوت وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها و اداره کل گزارش دهند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
2
مبشه بفرمایید در زمینه ترانزیت ، چه کنترلی اعمال می فرمایید؟ اصلا کنترلی دارید؟
نظر شما
ادامه