کد خبر: ۷۶۷

حکیم مهر -  رئیس اداره محیط زیست فومن و شفت گفت: شکار پرندگان در شهرستان‌های فومن و شفت آزاده شده و از نیمه دوم آبان ماه جاری صدور پروانه شکار پرندگان برای شکارچیان صادر می‌شود.

علی‌اصغر روشنی افزود: متقاضیان شکار پرندگان وحشی مجاز می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم مانند مجوز حمل سلاح، کارت ملی، دفترچه شکار و پرداخت حق شکار به اداره محیط زیست فومن و شفت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مدت اعتبار هر پروانه شکار دو ماه بوده و قابل تمدید است، اظهار داشت: شکارچیان مجاز می‌توانند با اخذ پروانه شکار در مناطق و شکارگاه‌های آزاد استان نسبت به شکار پرندگان غیرحمایت شده مرغابی و خودکا، کبک، تیهو، سار، کبوتر، قمری و ... در روزهای پنجشنبه و جمعه اقدام کنند.

روشنی خاطرنشان کرد: تعداد شکار مجاز برای هر شکارچی هفت قطعه پرنده است ضمن اینکه دارندگان تفنگ‌های بادی 5/5 میلی‌متری در صورت داشتن دفترچه شناسایی شکارچیان می‌توانند با اخذ پروانه پرندگانی از خانواده‌های گنجشک و دارکوب سانان را شکار کنند.

رئیس اداره محیط زیست فومن و شفت تصریح کرد: این اداره با رعایت قوانین و مقررات صید و شکار از هفته جاری نسبت به صدور پروانه انتفاعی بهره‌برداری از پرندگان مهاجر و آبزی در قالب دادن مجوز کومه نماها و هکش نماها اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زمان مجاز پروانه صید کومه نماها از تاریخ صدور تا 15 اسفند ماه سال جاری است، گفت: شکارچیان در آب‌بندان‌های آزاد مجاز به شکار 20 قطعه پرنده غیرحمایت شده هستند و صدور پروانه به اتباع خارجی متقاضی پروانه شکار از طریق سازمان محیط زیست کشور صورت می‌گیرد.

 

توضیح حکیم مهرمتاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست بدون توجه به احکام اسلامی مبادرت به صدور پروانه شکار می نماید. این درحالی است که شکار تفریحی که امروزه در دنیا به عنوان ورزش شناخته می شود از نظر اسلام و بنا به فتوای مراجع معظم تقلید از جمله آیت الله العظمی مکارم شیرازی جایز نیست!!! امید است مسئولین امر به این موضوع بیشتر توجه کنند و مسبب آزاررساندن به حیوانات و پرندگان نشوند.

 

 

نظر شما
ادامه