کد خبر: ۷۶۶۰۶

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از انتخاب مرکز قرنطینه و تیمار حیات وحش استان، به عنوان واحد الگوی کشوری مراکز بازپروری پرندگان شکاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «یوسف یوسفی» ۱۶ آبانماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این انتخاب براساس بازدید صورت گرفته توسط بازرسان و تیم کارشناسی دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست انجام شده، اظهار کرد: مرکز قرنطینه استان مرکزی در سال جاری در زمینی به مساحت ۵۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ در محوطه اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ساخت و تجیهز شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله تعدادی از جانوران وحشی و پرندگان شکاری بر اثر فعالیت‌های انسانی یا حوادث طبیعی آسیب می‌بینند، افزود: ایجاد امکان نگهداری، درمان، آماده سازی و بازپروری گونه‌های با ارزش آسیب دیده جهت بازگرداندن به طبیعت یا انتقال به مراکز مجاز نگهداری حیوانات ضروری است.

یوسفی با بیان اینکه سالانه تعداد متعددی از گونه‌های حیات وحش در استان نیاز به تیمار دارند بیان کرد: این واحد با هدف تیمار و بازپروری پرندگان شکاری آسیب دیده طراحی شده و با دارا بودن چندین فضای استاندارد و مجزا، امکان تیمار همزمان تعداد قابل توجهی پرنده شکاری را داراست.

وی افزود: استان مرکزی از نظر تنوع زیستی در رتبه سوم کشور قرار دارد و تاکنون ۵۳ گونه پستاندار، ۲۰۵ گونه پرنده، ۵۴ گونه خزنده، ۱۹ گونه ماهی، چهار گونه دوزیست و هزار و ۳۳۶ گونه گیاهی در این منطقه شناسایی و به ثبت رسیده است.



نظر شما
ادامه