کد خبر: ۷۶۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از صدور پروانه بهره برداری باغ وحش درنا شهرستان ارومیه خبر داد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیمای استان آذربایجان غربی، «سعید شهند» گفت: با توجه به شرایط نامطلوب این باغ وحش طی سالیان گذشته و وجود مشکلات و  ایرادات فنی در راهبری این مجموعه و در جهت بهبود شرایط آن، از ابتدای سال گذشته و با هماهنگی مراجع ذیصلاح نظارتی و فنی از جمله معاونت اقتصادی استانداری، معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان، اداره کل دامپزشکی استان و مرکز بهداشت شهرستان ارومیه، بازدید‌های مستمر در بازه‌های زمانی مختلف توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های اجرایی مسئول از این باغ  وحش انجام شد که منجر به ارائه راهکار‌های فنی و اجرایی جهت رفع ایرادات موجود در  این مجموعه شد.

وی افزود: در نهایت پس از رفع ایرادات اعلام شده، این مجموعه مورد بازدید و ارزیابی مجدد کارشناسان قرار گرفت و با توجه به اقدامات مثبت انجام شده توسط مدیریت این باغ وحش و بهبود نسبی شرایط بهداشتی و زیست محیطی آن و پس از صدور پروانه بهداشتی از سوی اداره کل دامپزشکی استان، نهایتا پروانه بهره برداری یکساله برای این باغ وحش، مشروط بر رعایت کامل ضوابط و مقررات محیط زیست، پس از ۲۱ سال از زمان استقرار آن صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی در پایان با اشاره به ضرورت و اهمیت رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی در این باغ وحش از عموم مردم عزیز استان و بازدیدکنندگان از این مجموعه درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه موردی دال بر عدم رعایت ملاحظات بهداشتی و زیست محیطی در این باغ وحش مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه و سامانه ارتباطی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

شهند در پایان اضافه کرد: باغ وحش درنای ارومیه با مساحت ۲۵ هکتار در کیلومتر ۱۸ ضلع جنوبی جاده شهید کلانتری قرار گرفته و در سال ۱۳۸۱ با مجوز دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست احداث شده است.

باغ وحش درنای ارومیه در حال حاضر با دارا بودن بیش از ۵۰ گونه جانوری، دریاچه مصنوعی و زمین سوارکاری از جمله بزرگترین باغ‌های وحش کشور محسوب می‌گردد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
1
0
همچنان شرایط نگهداری از حیوانات در باغ وحش ارومیه اسفناک است. جایگاه ها بسیار غیر اصولی. شرایط تغذیه و رسیدگی های درمانی کوچکترین شباهتی به استاندارد ها و حقوق حیوانات ندارد
نظر شما
ادامه