کد خبر: ۷۶۵۴۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: لیبل گذاری برای تشخیص گوشت گوسفند یا بز بر روی لاشه‌ و شقه‌ها منوط به موافقت سازمان دامپزشکی کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بازار، «دکتر علی کاووسی» اظهار کرد: در حال حاضر لیببل‌های جنسیت لاشه بر روی شقه گوشت منظور شده و بر اساس نر یا ماده بودن دام لیبل‌های آبی و قرمز نصب می‌شوند.

مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: برای تشخیص نوع دام و مشخص کردن میش یا بز باید از لیبل‌های تشخیصی استفاده کرد، زیرا تشخیص نوع گوشت از عهده و توان شهروندان خارج است.

وی ادامه داد: با توجه به گستره قیمتی متفاوت گوشت بز و گوسفند باید لیبل‌های تشخیصی بر روی لاشه‌ها نصب شود که در این خصوص مکاتبات لازم با سازمان دامپزشکی کل کشور انجام شده است تا مجوز لازم تحصیل شود.

کاووسی گفت: دامپزشکی از هر اقدامی که موجب حمایت بیشتر حقوق مصرف کننده و حمایت از تولید کنندگان شود استقبال می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر برخی از کشتارگاه‌های خصوصی استان تاریخ ذبح، تاریخ انقضا، نام قصاب و حتی کیفیت گوشت را در قالب برچسب تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی گلستان بدون اخذ مجوز سازمان مرکزی امکان لیبل گذاری ندارد اما اتحادیه قصابان در صورت صلاحدید می‌توانند از این رویه استفاده کنند.

 


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
0
0
در شهر زنجان به مدت یک سال هست که لیبل های ابی و زرد استفاده میشه و گوسفند و بز از چند سال پیش تفکیک میشده
ممنونم از هماهنگی که در سازمان دامپزشکی وجود داره
امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
0
2
سلام لطفاً اصلاح کنید لیبل لاشه نر آبی رنگ لاشه ماده زرد رنگ و ضبط موقت قرمز رنگ
مهندس عماد
|
Poland
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
0
7
واقعا برای روابط عمومی های ادارات کل و خود سازمان که آیینه کل سازمانند متاسفم !!! اون از پاسخ جنجالی روابط سازمان که البته بار اولش هم نبود! در موضوع منوی حرام این هم از پرچم ایستاده و رومیزی کنار هم تازه با اون چینش افتضاح روی میز ! و تعجب و یا
قالب عکسهای گرفته شده از فعالیتها که بجای مفهوم کل خبر عکس یادگاری هستند مثلاً مانور واکسیناسیون هست یا...همه کنار هم به صف ایستادند و....یا مثلاً انتخاب تیترها یا مطالب که اصلا جنبه خبری ندارند الان بنظرتون جدای بحث پرچم تصویر مدیرکل محترم چه ارتباطی با موضوع خبر داره ؟!!!!
مرسی حکیم جان کاش یک سلسله کلاس آموزش خبری هر هفته بگذارید شاید یک تکانی خوردند البته خود شما هم بعضی وقتها از این نقایص مبرا نیستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
0
0
سلام.لیبل دام های کشتاری در کل کشور با دستورالعمل سازمان دامپزشکی همسان سازی شده.لیبل زرد دام‌ماده و لیبل آبی دام‌ نر و حاشیه لیبل ها سبز.عجیبه مدیر کل یک استان هنوز از دستورالعمل سازمان اطلاع نداره و منتظر اجازه از سازمان دامپزشکیه که بنویسه بز یا گوسفند.اگه خواست بگه تا دستورالعم رو واسش ارسال کنیم. ...........
نظر شما
ادامه