کد خبر: ۷۶۳۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر:۲۰ درصد از مراجعات مربوط به حیوان‌گزیدگی که از ابتدای سال گذشته تاکنون به مراکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته، ناشی از گزش گربه‌های هار بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش موارد هاری در گربه ها اغلب به دلیل آزاد بودن چرخش این حیوانات در شهر، تماس با حیوانات ولگرد و پرسه های شبانه آنهاست.

«دکتر ناصر امینی» افزود: بعد از این‌ که گربه در معرض هاری قرار گرفت، ممکن است تا ماه‌ها علائمی در آن ظاهر نشود و از زمانی که این علائم ظاهر شد، مرگ حیوان در عرض یک هفته اتفاق می‌افتد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قبل از ظاهرشدن علائم هاری، ممکن است آبسه یا زخم موضع گاز گرفتگی دیگر وحوش، گربه ها و یا حتی یک سگ روی پوست گربه پدیدار ‌شود.

دکتر امینی افزود: هیچ درمانی برای هاری در گربه ها وجود ندارد به همین دلیل است که واکسیناسیون هاری برای همه گربه‌های خانگی و اهلی ضروری است و هر زخم گزش یا آسیب باید در اسرع وقت توسط دامپزشک درمان شود.

هاری، یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که از طریق گزش پستانداران خونگرم به حیوانات و انسان منتقل می شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاله فطوره چی
|
Germany
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
1
0
بهانه ای برای کشتار گربه های بدیخت.. زورتون به سگها نرسید گیر وادین به گربه. هر حیوان گ یدگی دلیل هاری نیست
ملیکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
0
0
نظر شما
ادامه