کد خبر: ۷۶۲۶۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
این مراسم با حضور اساتید پیشکسوت دامپزشکی ایران در سالن دکتر حامدی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مراسم بزرگداشت هفتادمین سال تاسیس جامعه دامپزشکان ایران و روز ملی دامپزشکی با حضور اساتید پیشکسوت دامپزشکی ایران در سالن دکتر حامدی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر، در این مراسم رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکن ایران با یادآوری اینکه جامعه دامپزشکان قدیمیترین سمن دامپزشکی کشور و خانه امید همه دامپزشکان است، گفت: «امروز دامپزشکان ما از اختلاف نظرها، موازیکاریها و دعواها خسته شده، از این مرحله گذشته و به نوعی بلوغ رسیدهاند. امروز در جاهای مختلف از جمله سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی، موسسه رازی و... میبینید که ما به راحتی با هم گفتگو و جلسات مختلف را برگزار میکنیم.»

«دکتر فرهاد موسیخانی» با اشاره به اینکه هیات مدیره جدید از شش ماه پیش فعالیتهای خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: «اولین کاری که در جامعه انجام شد، احیای اتاقهای فکر یا کمیتههای صنفی علمی بود که اگرچه در سالهای گذشته هم وجود داشت اما امروز به طور تخصصی و برای هر گروه، در مورد مشکلات و معضلات برنامهریزی انجام و راه حل ارائه میشود.»

وی با بیان اینکه در شش ماه گذشته 14 کمیته در جامعه دامپزشکان ایران تشکیل شده و در آینده بیشتر هم خواهد شد، خاطرنشان کرد: «یکی از حلقههای مفقودهای که وجود داشت، این بود که به بحثهای صنفی و علمی پرداخته نمیشد که امیدواریم که در جامعه این کار را انجام دهیم.»

دکتر موسیخانی با تاکید بر اینکه 100 نفر از همکاران ما در کمیتههای مختلف حضور دارند و همه از دامپزشکانی هستند که از جاهای مختلف آمدند، اضافه کرد: «تا امروز 40 جلسه تشکیل شده است و یکی از مهمترین دستاوردهای ما پیوستن جامعه دامپزشکی بعد از سالها به جامعه جهانی دامپزشکی بدون پرداخت هزینه بوده است. کمیته بینالملل ما به مدت سه ماه برای دستیابی به این مهم رایزنی کرد. همچنین اولین شماره فصلنامه جامعه به همت کمیتهها، دوستان و همکاران در فصل بهار بیرون آمد و شماره بعدی هم به زودی چاپ خواهد شد.»

وی خاطرنشان کرد: «برای اولین بار مرامنامه و اخلاق حرفهای دامپزشکی که سالها کاری روی آن انجام نشده بود، از سوی کمیته اخلاق تکمیل شد. کمیتههای ما در بحث تعرفههای دامپزشکی بسیار فعال بودند و در این خصوص با نظام دامپزشکی همکاری نزدیکی داشتیم و کمک کردیم تا تعرفهها به تصویب برسد. از طرفی بیست و یکمین کنگره بینالمللی را داریم که اردیبهشت سال آینده در هتل المپیک برگزار خواهد شد. برای اولین بار برای سگها یا گربههای بدون صاحب اقداماتی انجام دادیم که آن را برای شهرداری و سازمان نظام هم ارائه خواهیم کرد و برای بروسلوز و تب برفکی هم برنامه داریم.»

در ادامه «دکتر حسن تاجبخش» ضمن تبریک به هیات مدیره جدید جامعه دامپزشکان ایران گفت: «یکی از برترین رؤسای جامعه دامپزشکان که بعدها به عنوان رئیس دائمی انتخاب شد، دکتر مرتضی کاوه بود که خدمت بسیاری در این حوزه ارائه کرد. ایشان یک روز به من گفت که درختهای موسسه رازی را من کاشتهام. ایشان در دانشکده دامپزشکی نیز خدمت بسیار زیادی کرد و یکی از افتخارات بنده این است که من با عنایت ایشان به دانشکده رفتم.»

وی ادامه داد: «سازمان دامپزشکی قبل از انقلاب دو رئیس برجسته داشت که یکی از آنها دکتر کاوه و دیگری دکتر ارشدی بودند که زحمت بسیاری کشیدند. یکی دیگر از بزرگان، دوست و همکلاس بنده آقای دکتر پرویز پرتوی بودند که بعد از انقلاب جامعه دامپزشکان را احیا کردند.»

در ادامه «دکتر گودرز ادیبراد» ضمن تشکر از دکتر تاجبخش که پایهگذار روز دامپزشکی بودند، گفت: «در جامعه دامپزشکان افراد بسیار شایستهای داشتیم که با نهایت از خود گذشتکی خدمتگذار این حرفه بودند. مرحوم دکتر حامدی بنیانگذار دانشکده و دکتر میمندینژاد از این مفاخر هستند. ایشان زحمت بسیار زیادی کشیدند و مجله رنگینکمان را داشتند و جلسات جامعه نیز در دفتر همانجا برگزار میشد. ایشان صد جلد کتاب در مسائل ادبی، دامپزشکی، فلسفی، نمایشنامهنویسی و سیاسی دارند.»

در ادامه «دکتر ایرج نوروزیان» ضمن یادآوری خاطرات دوران دانشجویی خود، گفت: «اگر از قلب بنده سوال کنید، تا قبل از اینکه با اساتید دانشکده و به خصوص دکتر تاجبخش و دیگر عزیزان آشنا شویم، هر چه پیدا کردیم از سال بالاییها بود. دکتر ادیب شخصیت تاثیرگذاری برای سال پایینیها بود و ما بدون اجازه ایشان و سال بالاییها حتی نمینشستیم. در کل فضای خیلی خوبی بود که ما در آن و در کنار اساتید بزرگوار رشد کردیم.»

وی ادامه داد: «در جلسه چهرههایی میبینم که صنعت گاو شیری در کشور را حیات بخشیدند و سعی کردند همراه ما باشند و فرصتهای خیلی خوبی را برای ما فراهم کردند. وقتی صنعت گاو شیری و اسب رونق گرفت، شرکتهای بزرگی در کشور ایجاد شدند که ما را به عنوان کسانی که خدمات دامپزشکی را در فیلد اجرا کردیم، همراهی کردند. بنده از آمریکا که برگشتم، سعی کردم تحقیقات خود را در پرکتیس عملیاتی کنم و به کارهای آزمایشگاهی علاقه ای نداشتم.»

دکتر نوروزیان تصریح کرد: «170 نفر از فارغالتحصیلان دامپزشکی ما در بهترین جاهای دنیا پرآوازه هستند و قرار است که آنها را جمع کنیم و در بنیاد حامیان از آنها حمایت بگیریم.»

در ادامه مراسم «دکتر رضا کسروی» ضمن ارائه یک پاورپوینت، به بیان تاریخ معاصر دامپزشکی ایران پرداخت و در پایان مراسم از رؤسای پیشین هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران و پیشکسوتان تقدیر شد.

 


انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
1
17
بسیار عالی

اگر هیات‌مدیره جدید از اعضای هیات‌مدیره ادوار گذشته جامعه، مدیران شرکت‌هایی که اسپانسر کنگره‌های ملی بودند، خانواده مرحوم دکتر رحیمیان که اهداکننده زمین و ساختمان قدیمی جامعه (که اکنون ساختمان جدید جامعه در آن ساخته شده است) بودند و دیگر افرادی که در این ۷۰ سال حامی آن بودند هم دعوت می‌کرد هم کار بسیار زیباتری بود و هم مراسم با شکوه‌تر برگزار می‌شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
1
11
کاش با تقویت جامعه، از تکروی و اجحاف صورت گرفته توسط نظام دامپزشکی ، ممانعت گردد
دامپزشک دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
0
17
متأسفانه همانطور که در تصاویر دیده میشه حرفه و صنف دامپزشکی بسیار غریب هست. مراسم جهت گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس جامعه دامپزشکان باید خیلی با شکوه و جلال برگزار بشه که جای گلایه از مسولین برگزاری مراسم داره. خیلی جالب نیست که این مراسم فقط با حضور تعداد معدودی اساتید برجسته دامپزشکی و بدون حضور سایر اعضا برگزار بشه. وقتی خودمون برای حرفه و شغلمون ارزشی قائل نیستیم از سایرین چه انتظاری داریم. بهتر بود با اطلاع رسانی گسترده مراسم بهتری برگزار کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
اطلاع رسانی کردن. بعدش اعلام کردن که ظرفیت پر شده! ..................... در مورد دعوت اعضا متاسفانه جامعه بسیار ضعیف عمل کرد و یه خودمونی تشکیل داد. .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
6
7
درورد بر دکتر موسی خانی عزیزم
نامبر وان و با شخصیت ❤️
ناشناس
|
France
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
7
4
از زحمات اعضاء محترم هیئت مدیره جامعه و کلیه دست اندرکاران سپاسگزارم. مراسم به شایستگی تمام برگزار شد.
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
0
16
علت اینکه در فضای مجازی اعلام کردید که ظرفیت پر شده است و علاقمندان از بصورت آنلاین همراه مراسم باشند در حالیکه سه چهارم ظرفیت سالن خالی است برای چه بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
0
2
سمن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
سازمان مردم‌نهاد
مهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
1
1
چرا انجمن های صنفی کلینیک و دارو و مسولین فنی کسی وجود ندارد!؟ چرا دامپزشکی هزار شاخه دارد و هر شاخه سودای ریاست
دامپزشک
|
United States of America
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
1
3
از تمام اساتید و همکارانم شرمندم که این حرف مینویسم ولی خودم سال ۸۶دقیقا دوره آموزش سربازیم عضو جامعه دامپزشکی شدم و دوتا کارت شناسایی یکی انگلیسی و دیگری فارسی آبی رنگ برام صادر کردن فکر میکنم هزینه عضویت دوازده هزار تومان شد تا امروز هیچ خبری از آنها ندارم مگر داخل حکیم مهر متوجه مراسم ها یا انتخابات هیئت مدیره بشوم نظر من شاید درست نباشد ولی بنظرم جامعه فقط پاتوق یک عده همکلاسی و دوست و آشنا شده دور همی برگیرن حداقل دوستانی این متن میخونن چندتا خروجی از این تشکل به من اعلام کنن ایشالا من اشتباه نظر داده باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
سلام. دکتر موسی خانی به دستاوردهای هیئت مدیره فعلی (تا به امروز) اشاره کرده‌اند اگر متن را مطالعه بفرمایید.
نظر شما
ادامه