کد خبر: ۷۶۱۴۰

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از ۱۱ میلیون نوبت سر واکسیناسیون برای دام و طیور استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حسین حیدری» با اشاره به تاثیر فعالیتهای دامپزشکی بر ارتقاء سطح بهداشت عمومی، اظهار کرد: خدمات دامپزشکی بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام و نیز بیماریهای اختصاصی دام، طیور و آبزیان را کنترل می کند.

حیدری از پیشگیری، پایش و مبارزه با بیماری‌های دام، طیور و آبزیان به عنوان ماموریت اصلی مجموعه دامپزشکی یاد کرد و افزود: در یک سال گذشته بالای یازده میلیون نوبت سر واکسیناسیون دام و طیور در استان کرمانشاه انجام گرفته،که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نظارت بهداشتی بر تهیه، تولید، توزیع و فرآوری فرآورده های خام دامی به منظور تامین غذای سالم و ایجاد امنیت غذایی را از دیگر فعالیت‌های دامپزشکی برشمرد و افزود: در این راستا در تمامی واحدهای کشتارگاهی استان شامل کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی ناظر شرعی و بهداشتی داریم.

وی ادامه داد: علاوه بر این بر تمامی واحدهای تولید خوراک دام، طیور و آبزیان هم نظارت مستمر داریم.

وی سپس با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اداره کل دامپزشکی استان، گفت: در حالی که نزدیک ۳۰۰ پست سازمانی مصوب در مجموعه دامپزشکی استان داریم، دامپزشکی استان نزدیک ۱۷۰ نفر پرسنل دارد و حدود ۵۰ درصد پست های سازمانی مصوب خالی است.

حیدری  از بخش خصوصی به عنوان بازوی توانمند مجموعه دامپزشکی در استان یاد کرد و افزود: به جرات می‌گویم اگر بخش خصوصی فعال نبود، نمی توانستیم در انجام ماموریت های دامپزشکی موفق عمل کنیم.

 

نظر شما
ادامه