کد خبر: ۷۵۹۲۳

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از رهاسازی یک بهله سارگپه توسط ماموران یگان حفاظت در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مهناز مدیریان» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره یک بهله سارگپه را که هفته گذشته از سوی دوستداران حیات وحش تحویل این اداره شده بود، پس از انجام معاینات لازم توسط یک کلینیک دامپزشکی و تیمار و اطمینان از سلامت پرنده برای ادامه حیات، در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان رهاسازی کردند.

وی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان در خصوص حفاظت و حمایت از حیات وحش، از دوستداران محیط زیست و طبیعت خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف درخصوص شکار و صید و یا نگهداری غیر قانونی حیات وحش موضوع را بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

گفتنی است سارگپه از راسته عقاب شکلان، خانواده قوش‌ها و بومی ایران است و از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچک‌تر تغذیه و نقش مهمی در کنترل جوندگان در طبیعت دارد، از این گونه به تعداد فراوان در استپ ها، تپه ماهور‌ها و کوهستان‌های کشور یافت می‌شود، ولی در فهرست پرندگان حمایت شده کشور قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی است.


نظر شما
ادامه