کد خبر: ۷۵۷۱۷
تعداد نظرات: ۴۷ نظر

حکیم مهر: در حال حاضر نداشتن قانون در خصوص حیوانات، سبب شده که این امر با فراز و فرودهای زیادی همراه شود. از یک سو نیروی انتظامی و شهرداری حیوانات خانگی را در سطح شهر جمع آوری می‌کنند و از سوی دیگر بسیاری تنها دلخوشی‌شان همین حیوانات خانگی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روزنو، شاید تا چند سال قبل‌، سگ و نگهداری از حیواناتی همچون گربه، همستر و… فقط در میان قشر خاصی از جامعه دیده می‌شد، اما حالا دیگر به پدیده‌ای فراگیر تبدیل شده و اقشار مختلفی را درگیر کرده‌ است. سگ‌هایی که تا پیش از این فقط در خودرو‌های لوکس و گران‌قیمت مشاهده می‌شدند، امروز در هر خودرویی و در بسیاری از خانه‌ها و همه جای شهر دیده می‌شوند، با این حال تاکنون بارها مسئولان، افراد که در خرید و فروش حیوانات خانگی هستند و دوستداران نگهداری از حیوانات خانگی را تهدید کرده‌اند که با آنها برخورد خواهند کرد. در آخرین اظهار نظر در این خصوص محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه ساری با اشاره به وجود ۱۶۰ فروشگاه حیوانات خانگی (پِت‌شاپ) در استان مازندران آن را زیبنده ندانست و خواستار برخورد با آن شد و در عین حال گفت: «باید بساط پَت شاپ‌ها جمع شود.»

البته بر کسی پوشیده نیست که نگهداری از سگ‌ها یا هر حیوان دیگری نیاز به هزینه‌های زیادی دارد و همیشه باید هزینه‌های مرتبط با اسباب‌بازی‌ها، واکسن‌ها، ویزیت‌ دامپزشکی، خورد و خوراک و… را پرداخت کرد. زمانی که شما یک سگ را به‌عنوان یک حیوان خانگی به سرپرستی می‌گیرید، شما باید حداقل ماهیانه بین ۳- ۴ میلیون تومان برای نگهداری این حیوانات کنار بگذارید!

از آنجایی‌که ورود حیوانات به بسیاری از مراکز و مکان‌ها در ایران ممنوع است، پس به سرپرستی گرفتن آنها می ‌تواند شما را از برخی از کارها و فعالیت‌های اجتماعی منع کند، اما آیا می‌توان با جمع آوری پت شاپ‌ها، بساط سگ و گربه‌ها پرشمار را از منازل مردم جمع کرد؟ همچنین هزاران نفر در سراسر کشور از طریق همین پت شاپ‌ها مشغول گذران زندگی هستند.

قانون نصفه نیمه

درحال حاضر نداشتن قانون در خصوص حیوانات، سبب شده که این امر با فراز و فرودهای زیادی همراه شود. از یک سو نیروی انتظامی و شهرداری حیوانات خانگی را در سطح شهر جمع آوری می‌کنند و از سوی دیگر بسیاری تنها دلخوشی‌شان همین حیوانات خانگی است.

سال ۱۳۹۳، ۳۲ نماینده مجلس شورای اسلامی، طرحی را پیشنهاد و خواستار تصویب آن بودند که بر اساس آن همراه داشتن سگ در معابر عمومی مشمول جریمه‌های نقدی سنگین و حتی مجازات حبس شود که آن هم به جایی نرسید و تنها مواد قانونی که برای سگ‌ها و خسارات جانی و مالی احتمالی که این حیوانات برای دیگران ایجاد می‌کنند، همچنان برخی از مواد قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ (با اصلاحات نهایی ۱۳۹۴) باقی ماند. این قانون در حال حاضر، تنها متن حقوقی است که تعیین می‌کند همراه داشتن سگ یا آثار همراه داشتن سگ برای صاحب آن، چه نظم و نسقی دارد.

آبان سال ۱۴۰۰ نیز طرحی با امضای ۷۵ نماینده مجلس، در صحن مجلس اعلام وصول و به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد و در مسیر خود قرار گرفت با عنوان «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» برای ایجاد محدودیت و قانونی لازم الاجرا در خصوص نگهداری از حیوانات خانگی. این طرح که در قالب «الحاق موادی به قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم تعزیرات)» تدوین شده بود با وضع مجازات‌های قابل توجهی قصد داشت، پدیده نگهداری از حیوانات خانگی را به عنوان موضوعی ضداجتماعی تبدیل به ناهنجاری رسمی کند تا نهادهای انتظامی و قضایی بتوانند با استناد به آن با پدیده نگهداری از حیوانات خانگی مقابله کنند.

در این طرح مجلس واردات، تولید، تکثیر، پرورش، خرید و فروش، حمل و نقل و گردانیدن حیوانات مضر و خطرناک از جمله سگ را ممنوع اعلام کرده و جریمه سنگینی معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق اعلامی از سوی وزارت کار را برای آن معین کرده بود. از طرفی اتحادیه صنف مشاورین املاک را موظف کرد ممنوعیت نگهداری حیوانات موضوع این قانون را جهت اطلاع و رعایت موجرین و مستاجرین، در قراردادهای اجاره گنجانیده و ذکر نماید.

محدودیت دیگر پیش بینی شده در این طرح ممنوعیت حمل و گردانیدن حیوانات مضر و خطرناک است. این طرح مقرر کرده است: «در صورت حمل و گردانیدن حیوانات موضوع این قانون با وسائل نقلیه، علاوه بر مجازات نقدی مالک یا حامل حیوان، راننده خودرو نیز به جزای نقدی تعیین شده در این قانون محکوم و خودروی مربوطه نیز علاوه بر جریمه توسط پلیس به مدت ۳ ماه توقیف می‌گردد.»

درچارچوب قانون

در همین رابطه «امان‌الله قرایی مقدم» جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه با بیان اینکه حقوق شهروندی را باید در قالب حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بررسی کرد، می‌گوید: «هر کسی می‌تواند آزادانه و در چارچوب قوانین و مقررات هر کاری انجام دهد، می‌تواند صاحب یک حیوان یا یک سگ باشد، اما وقتی آن حیوان برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کند، در نتیجه حق و حقوق آن‌ها را ضایع کرده‌است و باید برای آن فکری کرد.»

این جامعه‌شناس اظهار می‌دارد: «بسیاری از افراد به تقلید از غربی‌ها، سگی را در بغل می‌گیرند و در سطح شهر می‌چرخند. در صورتی که حتی نگهداری از سگ و گرداندن آن در اماکن عمومی، نکات و چارچوب‌هایی دارد، اما متأسفانه ما هنوز در این زمینه پخته نشده‌ایم و آن را بلد نیستیم. بنابراین فرهنگسازی در این خصوص از الزامات حل این معضل است.»

لزوم تدوین قانون

«سپهر سلیمی» فعال حقوق حیوانات در خصوص جنبه های مختلف نگهداری حیوانات خانگی به «آرمان امروز» می‌گوید: «اصولا پت شاپ ها فروشگاه‌هایی هستند که طیف وسیعی از وسایل نگهداری حیوانات از جمله «حیوانات خانگی‌» را می فروشند. بنابراین این حرفه دایره بزرگی از حیوانات را شامل می‌شود که فقط بخش کوچکی از آنها را حیوانات خانگی تشکیل می‌دهند. که در این میان بخشی از جامعه فقط با مقوله نگهداری سگ در آن مخالف هستند. در حالی‌که نگهداری طوطی و بلبل و گربه و…. سابقه‌ای بس طولانی در خانواده های ایرانی دارد. بنابراین وقتی نگهداری اکثر حیوانات نه منع قانونی دارد و نه حتی منع شرعی، باید دید که بسته شدن مغازه‌ها و فروشگاه‌های پت شاپ چه توجیهی دارد؟»

وی با ذکر اینکه ما در حوزه نگهداری حیوانات نیازمند وضع قوانین خاصی هستیم، می‌گوید: در ضمن باید فضاهای خاصی برای گرداندن این حیوانات اختصاص پیدا کند. از سویی الان فروش و واردات و تکثیر سگ آزاد است ولی وقتی پای نگهداری این سگ‌ها به میان می‌آید به یکباره مخالفت ها شروع می‌شود. الان به راحتی سگ‌های خاص دارد وارد کشور می شود حتی الان سگ هایی وارد کشور می شود که که در خارج هم برخی از آنها اجازه نگهداری ندارند. چون اینها سگ های مهاجم یا بزرگ جثه‌ای هستند که نگهداری آنها شرایط خاصی را می طلبد.

سلیمی می‌گوید: اصولا وقتی صحبت از قانون به میان می آید ممکن است قانونگذار به سمتی برود که بخواهد نگهداری حیوانات را محدود کند ولی به‌هر حال باید قوانینی وضع شود که نگهداری از این سگ ها و حیوانات را قانونمند کند تا هر کسی که می خواهد در آن چارچوب بتواند حیوان خانگی مورد علاقه اش را نگهداری کند، کمااینکه در حال حاضر نیز در تمامی کشورها قوانین سختگیرانه ای در مورد نگهداری حیوانات وجود دارد که مالک باید از آنها تبعیت کند. در واقع باید این حق برای همه قایل شود. بدین ترتیب همه به دیدگاه خودشان می‌رسند. مثلا وقتی قانون باشد که همه حیوانات خانگی شناسنامه داشته باشند تا مشخص باشد که سرنوشت وی چه خواهدشد. از سویی شهروندان هم بدانند که اگر برای حیوان خانگی اشان شناسنامه بگیرند به معنای آن نیست که دولت بخواهد آنها را شناسایی و برخورد کند. بلکه هدف نگهداری قانونمند حیوانات است. بدین ترتیب هم دوستنداران نگهداری حیوانات می توانند به علاقه اشان برسند و هم کسی ضرر نمی کند و آسیبی نمی بیند.

 

انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
4
85
کسی بلاتکلیف نیست. مردم میخواهند حیوان خانگی داشته باشند، حکومت نمیخواهد. پس از اهرم های قانونی استفاده می کند. ولی تاریخ نشان داده این مردم هستند که نهایتا حرفشان را به کرسی می نشانند. حتی با سانسور کامنت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
چ عجب یه کامنت بدون سانسور دیدیم
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
حالا شما که بی سانسور حرفاتو زدی و کامنت ات منتشر شد خودت اسمتو سانسور نکن جناب دامپزشک دولتی تا ما بفهمیم یه مرد هم تو این سیستم دولتی دامپزشکی پیدا میشه، دکتر شجاع، دکتر حق طلب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
ماشالا مملکتمون گل و بلبل هزار ماشالا مسئولین وظیفه شناس و دلسوز نمیزارن آب تو دلمون تکون بخوره هرروز خوشی‌ها و ارامشمون بیشتر و بیشتر میشه دغدغه کار و نان و مسکن اصلا نداریم خب تنها مسئله مشکل ساز حیوانات بدبختن دیگه ..بابا دست ای سر مردم بینوا و این مخلوقات خدا بردارید شما برید به اختلاس کردناتون برسید ما هم بدرد خودمون بمیریم .مگه خالق انسانها همون خالق حیوانات نیست مکه خداوند بی دلیل حیوانی رو خلق کرده چرا اینقدر حیوان ستیزی میکنید خجالت بکشید دست از سر حیوانات بردارید
کهبدِبیطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
0
16
تنها راه بهبود وضعیت حیوانات خانگی و هم بهبود وضعیت بهداشت و پیشگیری از هاری و بیماری های عفونی دیگر و اصلاح معضلات اجتماعی در پرورش، نگهداری و واردات آنها، تدوین و پیگیری قوانین سفت و سخت پس از اعطای آزادی کامل به سرپرستان این حیوانات برای نگهداریه. تا زمانی که آزادی در انتخاب و نگهداری حیوان وجود نداشته باشه قانون گذاری یعنی کشک!
و احتمالا انتظار تبعیت از قانون توسط مردم یعنی دوغ!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
1
42
از بی حجابی به سگ گردانی دیگه چی می خواد بشه نه پارکی هست مخصوص سگها نه می توانند بیاین بیرون پس جکار کنند این دفعه سگها چکار کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
میتونید با همکاری چند نفر برید یه زمینی رو بگیرید از شهرداری یا کلا از محلی مناسب انتخاب و فنس کشی کنید و بسازید ولی در نظر داشته باشید که باعث آلودگی محیطی و صدا در منطقه خواهد شد برای همین تا حد امکان بهتره از فضا های مسکونی دور باشد
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
5
74
توی این دنیای نا اروم که همه مشکل اعصاب دارن وجود ی حیوون مثه سگ یا گربه کلی امید میشه.این ارامش کوچیک رو از مردم نگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
28
15
حیوان خانگی اگه منظور اون سگ های کوچولو و پشمالو هستن اگه تاریخچه اونا رو بخونین می بینین انسان با دانش ژنتیک اولین بار در انگلستان خلق کرده این نوع سگها بخاطر ساختگی بودن از سایر نژاد ها ضعیف ترن و راحت تر دچار بیماری میشن و بنظر من باید واردات این نوع سگ ها بدلیل ازار حیوانات ممنوع بشه
Ben
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
2
54
یعنی ها هرچی بگی هم منتشر نمیشه...
من یکی تجربه شخصی خودم اینه که افسردگی داشتم و گربه خانگی سرپرستی گرفتم حالا حالم خوب خوب و عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
2
49
توروخدا دست برداریداینقدبااعصاب مردم بازی نکنیدمن خودم گربه دارم به سرپرستی گرفتم بخدابقدری آرامش وعشق به آدم میدن که حال بدواسترسویادت میره وبه کسی هم آزارواذیت ندارن سگ هم همینه دلخوشی رونگیریدپت شاپهاهم دارن کارمی‌کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
2
57
تمام مشکلات حل شده ،فقط سگ و گربه موندن، چی میخواهید از این جون این زبون بسته های بی پناه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
2
46
مردم ایران حیوانات وپرندگان رادوست دارندومسئولین کشورنبایدباخواسته های مردم مخالفت کننداین مردم هستندکه زندگی خودراانتخاب می کنندنه کس دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
2
43
وقتی مملکت بیصاحب و دچار هرج ومرج باشه همه جانداران در عذابند..مردم ایران با خود چه کردن؟
روح اله قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
63
12
مگر دوستی با حیوانات حلال گوشت مثل کبوتر گوسفند وحیوان نجیب مثل اسب چه اشکالی دارد که چسبیده اید به سگ نجس
پاسخ ها
نوید نوبهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
................. تویی که دم از حلال و حرام و نجس و پاک میزنی، کجای قرآن نوشته که سگ نجسه؟سر هرچی که بخوای شرط میبندم که اگه بریم آزمایش میکروبشناسی بدیم،سگ من از تو پاکتر و تمیزتر و بدون میکروبتر هستش.گفتم سر هرچی که بخوای شرط میبندم.
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
زیرا مثل شما تنها کاربری حیوان رو در خوردن نمیدانیم که به حلال و حرام گوشتش توجه‌ کنیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
گوسفند واسب رو تو می‌بری تو خونتون باهاش زندگی می‌کنی یا میتونی بهش یاد بدی کجا بره دستشویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
از نظر ما نجس، تعریف دیگری دارد، اتفاقا از دست آن موجوداتی که نجس میدانیم دنبال راه نجاتیم
محمدفرشته خوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
........... .کجای قرآن نوشته که سگ نجسه.واقعا متاسفم برات که هنوز چنین فکر مبهم و قدیمی داری.برو روشن فکر باش ببین انسان نجس هست یا حیوانات وفاداری مثل سگ. یاعلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
نجس اون طرز فکری هست که مخلوق خدا رو نجس میدونه،،اگر کسی واقعا مومن و خداپرست باشه باید بدونه که خدای مهربون بزرگتر از اینه که بخاد نجسی خلق کنه
رها
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
هر چ در فهم تو اید ان بود در فهم تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
بز و گوسفند مشکلش اینه که بیماری های قابل انتقال به انسانش بیشتره بعد نگاه کن چطور میتونی توی خونه نگهداری بکنی، اگر امکانش هست خیلی هم خوبه مخصوصا بز، از سر و کول آدم بالا میره، هاسکی رو میکنه تو گونی لبخند میاد رو لبات میشینه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
2
34
واقعا دولت باید برای گردش سگها مکانی ترتیب دهد وساعتی مشخص که حیوان بدبخت انرژی خود را تخلیه کند هر کس سگ دارد در همان جا سگ خود را بگرداند ونه مزاحمتی برای افراد دیگر نداشته باشد بلاخره حیوانات هم حق زندگی دارند باید کمی هم به فکر حیوانات بود من خودم حیوان ندارم ولی خیلی دوستشان میدارم
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
1
40
حیوانات هم آفریده خداوند هستن .خدا پاک و منزه و آفریده هاش هم پاک هستن هیچ کدوم نجس نیستن این حرف اشتباه ‌دلخوشی یک عده همین حیوانات بی آزار چرا شما مخالفین نمیدونم بعد هم خودتون را برترین آفریده و برترین دین میدونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
3
41
سگ نجس نیست مخلوق خداست هیچ چیز بی حکمت خلق نشده نجس لجن های رانت خوارن انها که باتمام کثافت کاریهاشون و مال مردم خوریها شون رو به حساب ژن خارق العاده خودشون میذارن
دامپزشک دوستدار حیوانات
|
Germany
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
1
32
خدا وکیلی بیایند و این دلخوشی را از مردم نگیرند.به عنوان یک دامپزشک و به عنوان فردی که دو بچه افسرده که دچار مشکلات روحی بودند اعتراف می کنم که نگهداری حیوانات خانگی مثل گربه واقعا برای تغییر روحیه این گونه افراد شفا بخش است.محبت حیوانات صادقانه و خالص است.با نشاط و دوست داشتنی هستند برای بچه ها مسیولیت نگهداری خود نوعی اموزش است.و باید اعتراف کرد تعداد زیادی دکترهای دامپزشک عمومی و متخصص و همکاران انها در این شاخه مشغول به کار هستند گردش مالی پت شاپها زیاد است که خود جاذبه ای برای اشتغال نیروی جوان می باشد و...محض رضای خدا اینقدر با مردم و علایق شان کلنجار نروید.
باکسر.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
1
20
یعنی چی ؟؟؟من مرغ و اردک و غاز و پرورش دام و طیور دارم و همچنین برای مراقبت از باغ بزرگم نیاز به داشتن سگ دارم که دزد نیاد زندگیمو نبره...بارها شده دزد اومده کابل برق و موتور برق و دام منو برده زنگ زدیم ۱۱۰ اومده تهش گفتن ما که نمیتونیم نگهبان شما باشیم صبح تاشب ...خودمون سگ داریم مراقب زندگیمونه ...پت شاپ جمع بشه مراقبت و نگهداری از حیوانات و مزرعه رو چکار کنیم ؟؟؟چجوری واکسیناسیون و کارای پزشکی رو انجام بدیم ؟بعدشم هیچ موجودی از سگ وفادار تر و با محبت تر وجود نداره ...درسته باید فکری به حال سگهای بی سرپرست بکنن ،عقیم کنن و جمع بشن از تو کوچه خیابون اما نه اینکه کار و کاسبی مردم و پت شاپ بدبخت و مختل کنن ..این روشها جز ناراحتی بین مردم چیزی نداره ...بیایین با مردم دوست بشین و رفاقت کنید نه چوب لای چرخ هم بزاریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
1
16
باید ببینید تو خونه های آقا زاده ها وکله گنده ها چه نژادهایی از سگها نگهداری میشه چطور اونجا نجس نیست دست آدمهای کوچک که برای سر گرمی وافسردگی هست نجسه ... حالا یه نفر اومده برا خودش یه تز داده مثل تصمیم های دیگشون که دارن مملکتو به‌ باد فنا میدن بس کنید!! کمتر خون مردمو به جوش بیارین هرچی صبوری میکنیم دارین سوئ استفاده می‌کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
2
11
جمع مردن پت شاپ که نشدراه حل والاخودمن هرجایه حیوان مثل بچه گربه توله سگ یاجوجه پرنده ببینم حتمامیارم وازش مواظبت میکنم حساب وکتاب نداره که تاحالاچندتابچه گربه حوجه گنجشک جوجه زاغ وجوجه یاکریم بزرگ کردم وفرستادم دنبال زندگیشون میخوام بگم که پت شاپ هم جم بشه مردم ازتوکوچه خیابون حیوون میبرن خونه درضمن انسانهاازهرچیزی روی زمین نجستر هستن البته اونایی که حق مردم روبالامیکشن ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
1
11
هر زمان اداره کل و مدیرکل ضعیف بودند، هرکسی از راه رسید تو سر کلینیکها و پت شاپها زد.
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
1
9
هیچ کاری نمیتونن بکنن چون این ما هستیم که تصمیم میگیریم ، در ضمن خیلی میخوان کاربلدی خودشون رو نشون بدن قیمتها رو کنترل کنن که سر به فلک کشید و مردم دیگه تاب ندارن ، چون سواد مملکت داری ندارن همیشه تو حاشین ...... یا سگ یا گربه ،به شما چه ربطی داره مردم تو خونشون چی دارن عجبا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
1
6
ما به عنوان دامپزشک روز خوش ندیدیم در حوزه خدمت رسانی به حیوانات خانگی . چند سال قبل موافقت اصولی برای کارخانه های خوراک حیوانات خانگی دادند وزارت خانه های کشور . بعد جسته و گریخته از اواخر 1400 گفتند خوراک حیوانات عرضه نشود . چطور موافقت برای تولید شده اما برای عرضه اختلال ایجاد میشه؟ یعنی ما چقدر باید تحت استرس باشیم که این خوراک یا اقلامی که عرضه می کنیم یکی نیاد و بگه چرا داری به مردم میفروشید؟ این روش یک بام و دو هوا و هر چند وقت یکبار خبری بیرون دادن آزاردهنده شده. اگر کلینیک ها و داروخانه ها اقلام رو ندهند خوب مراکز بدون نظارت تحصیلکرده های دامپزشک به مردم عرضه می کنن و این خودش خطرات بهداشتی میتونه برای بهداشت عمومی ایجاد کنه .
شهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
1
7
دولت بهتره بجای سرگرم کردن مردم با موضوعات حاشیه ای وبدرد نخور .یه فکر اساسی برای حیوان آزاری وحیوان آزاران بکنه .بهتره قانونی مدون طرح کنه برای مجازات سخت وحبس و جریمه نقدی هرگونه حیوان آزاری .تا دیگع هیچ موجود دوپایی جرات پیدا نکنه هیچ سگی رو پشت ماشین بکشه دستو پاشو بشکنه بسوزونه سم بده کتک بزنه...این یعنی نهایت وحشیگری و ظلم نسبت به آفریده های خدا که هیچ دینی تایید نکرده وما در سیره پیامبران ومعصومین جز مهربانی کردن با حیوانات سفارش دیگه ای ندیدم .اصحاب کف در قران را بخوانید همراهشان سگ بود .به نجس بودن سگ اشاره ای نشده .وموارد زیاد دیگری ..تا زمانیکه خرافه وجود دارد ما روزانه باید شاهد قطع شدن دست وپا وگوش ودم سگ های مظلوم باشیم .مجلس باید فکری بحال این مخلوقات بی زبان بکند .تا این جو نا آرام وپراز تنش در مورد حیوان آزاری ریشه کن شود واین جانیان بالفطره حساب کار دستشان بیاید .فقط با قانون محازات حیوان آزاران میشود آرامش را به جامعه برگردان .چون حیوان آزار امروز قطعا کودک آزار وانسان ازار فرداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
یه حیوان آزاری بود از رو نداشتن گزینه برای گرفتن دکترا اومد دامپزشکی خوند، حالا فکر نکنید همه دامپزشک ها عاشق و دلبسته حیوان اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
2
8
سلام هیچ حیوانی نجس نیست من حیوانی ندارم هیچ علاقه ایی به حیوان هم ندارم اما باید به بقیه وعقایدشان احترام گذاشت همین سگهایی که میگید نجسند در زلزله بم وسرپل و.....کمک بزرگی به انسانها کردن که هیچ وقت شما که نجس نیستی حتی نمیتونی فکرش بکنی چه برسه که مثل یه سگ مفید باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
2
9
......... اونایی که تو مجلس نشستن به جای اقتصاد مملکت و نون سفره مردم دارن در باره سگ تصمیم گیری میکنن وای به حال این مردم وکشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
1
4
این حکومت و حکومتی ها هستن که فقط حیوانات خانگی رو در ماشینا لوکس دیدن از کهن های قدیم ایران و ایرانی خونش مهد انواع حیوانات خانگی بوده و هست و خدمت سرکارانی که خیلی دارین تلاش میکنین مردمو از هزینه های سنگین بترسونین عرض کنم که چشم نابیناتون بینا سه و این انواع و بتعداد چند تایی حیوانات خانگی هم شامل فقرا هم میشه یعنی ایرانی جماعت فقیر و ثروتمند خونش مهد انواع حیوانات خانگی می‌باشد همانطور که در خونه فقیر و ثروتمند به روی مهمان بازه بروی هر حیوانی بازه و مثل همیشه خیال خامتونه که فکر میکنین با وسط کشیدن هزینه ها میتونین توقف بدین بفرهنگ غنی ایرانی و فرهنگ من در آوردی خودتونو غالب کنین بمردم
اتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
1
4
حق زندگیو میخواین هم از انسانها هم از حیوانات بگیرید. تو تموم کشورها سگهای بدون صاحب وجود داره اما همه جوره رسیدگی میکنند و محور و پلیس حیوانات و حتی حقوق مالی به نگهدارنده قائلند اینجا مردم هزینه میکنند برای عقیم سازی و حمایت در مقابل حیوان ازار که هیچ جرمی براش قائل نیستن هم شهرداری بودجه ای که دولت قرار دادرو چپاول میکنه در اخر هم عقیم شده هارو کشتار میکنه این نهایت ظلمه
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
2
2
سلام خدمت تمام مردم جهان
چند نکته مهم و حیاتی درسته هرکسی نظر شخصی داره ولی اصلا و ابدا در هیچ جای کره زمین گفته نشده نظرتو بزور به مردم بدی هرکسی خودش بهتر می‌دونه تو زندگی شخصیش چطور باشه گمان نکنم به فرد دیگه مربوط باشه
نکته دوم داستان حضرت نوح تا جای که من می‌دونم از تمام حیوانات در کشتی آورد و بهشون پناه داد . داستان اصحاب کهف با یک سگ بخواب چندین ساله رفتن
نکته سوم اون گوشت حیواناتی که همه میل میفرمایند در گاوداری ها مرغ داری ها برای نگهبانی از سگ استفاده میکنند
و اگر به بهداشت حیوانات رسید هیچکدوم آسیب نمی رسانند
زمانی اون حیوان آسیب میرساند که گرسنه باشه
یا از خودش بخواد دفاع کنه
اگر بخواین موضوع حیوانات رو بزرگ کنید پس باید تمام گاو و گوسفند و بز و خر و اسب و.... هزاران حیوانات دیگر و هم جمع آوری کرد همون الاغ وقتی اذیتش کنید لگد میزنه این قانون طبیعت خودشه
ببینید من نمی‌دونم کسانی که دور هم میشینید و میخواین یک بحث راه بندازی و به مردم آزار روحی بدین این کار بی شرمانه است و از سر بیکاری هست اگر صبح تا شب دنبال کار و درآمد باشی هیچ وقت به این فکر نمی‌رسی خب امروزم با خبر بد به مردم شروع کنم
منطق و تفکر خیلی خوبه میگن یکساعت فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادت
لطفا به زندگی هیچکسی دخالت نکنید بذارید مردم با همون دلخوشی نگهداری حیوانات دلخوش باشند اون بی زبون های مظلوم لطفا
خودخواهی رو کنار بذارید و نگاه خودتون زیبا کنید و نان رسان باشید نه اینکه نون بری کنید و بخواین کسب و کارها رو جمع کنید . فعلا با جمع کردن صندلی بیرون مغازه ها بزرگترین آسیب رو به اشخاص زدین و بدونین تو زندگیتون نفرین بردین . همین که مردم توان خرج کردن خیلی کارها ندارند خودش بزرگترین آزار براشون هست پس به کسب و کار و حیوانات خانگی کاری نداشته باشید با تشکر امیدوارم با حرف های من از خواب غفلت بیدار بشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
این زبان بسته ها عشق آند و متاسفانه درکش برای آنهایی که دنبال مقام و زندگی ماشینی هستند سخت و بدون شک غیر قابل فهم است. کلام آخر قوانینی وزن کنین خلاف حرف خدا وند و رضایت مردم عده حیوان دوست ها کم نیست وقتی زندگی برای عشقمون سخت بشه دیگه می‌زنیم به سیم آخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
کسی با نگهداری حیوانی مثل سگ مشکلی نداره، حالا یا نگهبانه یا سگ کار، اینها نه تنها اشکالی ندارند بلکه دارای شخصیت حقوقی هم هستند برخلاف چیزی که شما عنوان میکنید. وقتی راهکار رو بهتون دادم روش فکر کنید
سرپرست خانواده.م...د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
1
1
خدا جای حق نشسته وقتی نمیزارید یه معرکه گیر بیچاره که با یه حیوان مثل مار یامیمون یا.....با نشون دادنش در نمایش معرکه گیری نونه خانوادشو دربیاره که باید برای دیدن همچین حیواناتی برید باغ وحش کلی حزینه کنید ولی معرکه گیربیچاره اونو براتون به نمایش میزاره وپول دادن دل به خواهیه اگه دوست داشته باشی پول میدی اگرم نه که نه ولی با گزارشاتون به محیط زیست همشونو از نون خوردن انداختین نون سفره زنو بچه شونو بریدین الانم حقتونه برید سگاتونو توی باغ وحش ببینید
پویامنش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
1
1
تا جایی که من میدونم خدای بزرگ اول حیوانات رو خلق کرده بعد انسان ها رو بوجود آورده ! پس ما جای اونا رو اشغال کردیم ! حق اونا رو داریم میخوریم که خیلی از حیوانات گشنه می مونن ! خدا اینقدر بزرگ و با سخاوته که برای حیوانات موذی مثل پشه و مگس و موش و ... روزی قرار داده و بی حکمت نیافریده ! همه حیوانات حساب شده خلق شده ! از خدا بترسید و جانورآزاری نکنید !
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
1
1
ماشاالله مجلس اسلامی پر از نمایندگان ماهر و با سواد دارد.مانند تمام دنیا قانون نگهداری حیوانات خانگی وضع کنید.در ضمن در بسیاری از موارد کارهایی مثبت و مفید از همان سگهای بقول شما نجس برنمی‌آید که هیچ امدادگری توان آنرا ندارد.دست از سر حیوانات بی آزار بردارید و به موارد مهمتر بپردازید.........
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
1
0
این آخرین تذکری است که به پلیس امنیت اخلاقی درکلانتری ها و بسیجیان زیرنظرمعاون دادستان اصفهان میدهم.دوروزاست توله سگ گران قیمت من را برده واز دادن آدرس اووتحویل او به من خودداری میکنندواظهاربی اطلاعی.باسازمان ملل متحدوسازمان محیط زیست و سالم سازی آلودگی کره زمین تماس گرفته و شکایت رسمی خود را میفرستم تا تکلیف حیوانات خانگی مفقود شده توسط ون های سفید پلیس مشخص شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
0
0
بافت متراکم شهری ما مناسب برای فراگیر شدن نگهداری این حیوانات نیست، چون ما جایی برای گراندن این حیوانات نداریم، روی آسفالت یا سنگ فرش که محل فضولات این حیوانات نیست، کلی بیماری به همراه دارند، پارک هم مناسب نیست چون محل بازی کودکان هست و...
ما در شهری مثل تهران ظرفیت برای گرداندن سگها نداریم
چون محلی برای تجزیه فضولات این حیوانات با این حجم و تعداد وجود ندارد
تصور کنید ما 8 میلیون ساکن در تهران داریم، یعنی حدودا 2 میلیون خانواده، اگر 50 درصد خانواده ها سگ داشته باشند، آنوقت میشود یک میلیون سگ، اینها باید هر روز چند ساعتی برای کمک به دستشویی کردنشان در خیابان پیاده روی کنند، کجا دستشویی کنند؟ مگر ما مسیر خاکی داریم، حتی اگر داشتیم هم باز مناسب محیط شهری نبود، چون محیط مسکونی محل مناسبی برای تجزیه فضولات آن هم با این حجم نخواهد بود!!!
نظر شما
ادامه