کد خبر: ۷۵۶۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
در حالی که جلسه اول به حد نصاب نرسیده بود و قاعدتاً باید این جلسه مجمع فوق‎العاده تلقی می‎شد اما انتشار یک آگهی در روزنامه ابرار و درج عبارت "اولین جلسه مجمع عمومی" در آن آگهی سبب بروز ابهاماتی در میان برخی اعضاء حاضر و هیأت مؤسس در برگزاری این جلسه و انتخابات هیأت مدیره شد...

حکیم مهر - دومین جلسه مجمع عمومی انجمن علمی بهداشت مواد غذایی ایران ، صبح پنج‎شنبه 24 آذرماه سالجاری در تهران برگزار شد.

در حالی که جلسه اول به حد نصاب نرسیده بود و قاعدتاً باید این جلسه مجمع فوق‎العاده تلقی می‎شد اما انتشار یک آگهی در روزنامه ابرار و درج عبارت "اولین جلسه مجمع عمومی" در آن آگهی سبب بروز ابهاماتی در میان برخی اعضاء حاضر و هیأت مؤسس در برگزاری این جلسه و انتخابات هیأت مدیره شد.

پس از طرح ابهامات مختلف بنابراعلام نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این جلسه به عنوان "دومین مجمع عمومی" تلقی شد اما به رغم به حد نصاب نرسیدن نصف بعلاوه یک اعضاء پیوسته برای شرکت در رأی گیری فعلاً انتخابات هیأت مدیره برگزار گردید.

به گفته نماینده وزارت علوم در صورتی که در روند ثبت این انجمن علمی، کمیسیون مربوط در این وزارتخانه، برگزاری انتخابات به این شیوه را صحیح تشخیص ندهد انجمن موظف به برگزاری جلسه فوق العاده خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه اکثر اعضاء حاضر به نمایندگی از یک نفر غایب هم وکالت داشتند تا در رأی گیری شرکت نمایند.

پس از پایان رأی گیری و اخذ 42 برگه رأی شامل (رأی حاضرین و رأی وکالتی اعضاء غایب)، هفت نفر اعضاء اصلی هیأت مدیره و دو نفر اعضاء علی البدل ، یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل به شرح ذیل مشخص شدند:

-----------------------------

1 - دکتر آخوندزاده با 40 رأی

2 - دکتر قیصری با 38 رأی

3 - دکتر احسانی با 37 رأی

4 - دکتر رضوی روحانی با 32 رأی

5 - دکتر سامی با 24 رأی

6 - دکتر محمودی با 21 رأی

7 - دکتر مطلبی با 17 رأی

علی البدل اول : دکتر رضویلر با 15 رأی

علی البدل دوم : دکتر پرتوی با 13 رأی

بازرس اصلی : دکتر عباس زاده با 27 رأی

بازرس علی البدل : دکتر تشکری با 9 رأی

------------------------------

دکتر ودود رضویلر استاد بازنشسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و از اعضاء هیأت مؤسس هم که به اصرار برخی حضار در جلسه حاضر شد و از طریق تلفن نامزد انتخابات هیأت مدیره شده بود وقتی به محل برگزاری مجمع رسید پس از دقایقی جلسه را با حالتی که چندان سیمای رضایتمندی از آن نمی‎شد ترسیم نمود ترک کرد.

برخی دیگر از نامزدها هم با اینکه در ابتدا قصد اعلام نامزدی نداشتند اما به دلیل کم بودن تعداد نامزدهای هیأت مدیره و عدم امکان رأی گیری به توصیه بعضی از اعضاء هیأت مؤسس به فهرست نامزدها اضافه شدند تا انتخابات سرانجام برگزار شود.

البته این جلسه حاشیه‎های دیگری هم داشت، از جمله آنکه اختلافاتی در نحوه برگزاری جلسه و اضافه نمودن برخی اسامی به فهرست رأی دهندگان و غیره هم بین برخی اعضای هیأت مؤسس نظیر دکتر مطلبی و دکتر احسانی به چشم می‎آمد!

همچنین در این جلسه در خصوص میزان حق عضویت اعضاء دانشجو، وابسته ، پیوسته و حقوقی هم بحث و بررسی شد و رأی‎گیری بعمل آمد.

برخی اعضاء هیأت مؤسس نظیر دکتر سامی و دکتر قیصری خواستار تعیین حق عضویت سالیانه ده هزار تومان برای دانشجویان دکتری عمومی شدند و این مبلغ را مناسب دانستند اما مدیرمسئول حکیم مهر پیشنهاد متفاوتی ارائه نمود.

دکتر محمد لطفی‎زاده در جلسه مجمع گفت : دانشجویان باید انگیزه کمک کردن به این انجمن را داشته باشند و حتی باید آنها را به روش‎های مختلفی تشویق نمود و به نظر من باید حداقل حق عضویت از آنان اخذ شود تا انگیزه مشارکت در پیشبرد کارهای انجمن را داشته باشند.

وی پیشنهاد کرد حق عضویت سالیانه دانشجویان فعلاً پنج هزار تومان باشد.

پس از طرح این پیشنهاد رأی‎گیری بعمل آمد که اکثر حاضرین با پیشنهاد مدیرمسئول حکیم مهر موافقت کردند و حق عضویت دانشجویان سالیانه پنج هزار تومان تعیین شد.

پس از آن نوبت به حق عضویت اعضاء پیوسته رسید و پیشنهاد دکتر سامی 100 هزار تومان بود که مدیرمسئول حکیم مهر این میزان را زیاد دانست.

دکتر لطفی‏زاده گفت : یک دامپزشک ممکن است در انجمن‎ها و سازمان‎های مختلفی عضو باشد و در طول سال در یک یا چند کنگره علمی هم شرکت کند و بنابراین اگر قرار باشد برای هر کدام از اینها مبالغ اینچنینی بپردازد در بلندمدت استقبال از انجمن بهداشت مواد غذایی کم می شود.

وی افزود : در ابتدای کار انجمن بهتر است مبالغ پایین‎تری در نظر گرفته شود و به تدریج وقتی عملکرد مناسبی از هیأت مدیره دیده شد این رقم افزایش یابد و این امر از سویی موجب می‎شود که با گذشت چند سال حجم عظیمی از بدهکاران نظیر برخی انجمن‎ها و تشکل‎های مشابه در میان اعضاء ایجاد نشود و لذا پیشنهاد می‏کنم حق عضویت اعضاء پیوسته 30 هزار تومان در نظر گرفته شود.

پس از این توضیحات پیشنهاد 100 هزار تومان به 50 هزار تومان تغییر یافت و بین 50 و 30 هزار تومان رأی گیری بعمل آمد که هر دو پیشنهاد 16 رأی کسب کردند و به همین دلیل با توافق حضار میانه آن یعنی 40 هزار تومان برای اعضاء پیوسته به تصویب رسید.

در ادامه حاضرین برای اعضاء وابسته هم با اجماع کامل 20 هزار تومان را به عنوان حق عضویت سالیانه به تصویب رساندند.

در پایان هم نوبت به حق عضویت اعضاء حقوقی رسید. در این میان دکتر آخوندزاده که بیشترین رأی را در انتخابات از آن خود کرده بود پیشنهاد کرد سالیانه 500 هزار تومان از اعضاء حقوقی اخذ شود. دکتر کوچکیان از دیگر حاضرین در مجمع مبلغ یک میلیون تومان را پیشنهاد کرد اما این بار برخلاف موارد قبل مدیرمسئول حکیم مهر از 2 تا 3 میلیون تومان سخن به میان آورد.

وی در توضیح علت این پیشنهاد خود گفت : شأن انجمن بهداشت مواد غذایی به عنوان یک انجمن علمی این نیست که از یک کارخانه عظیم مواد غذایی یا یک سازمان معظم دولتی یا غیردولتی نظیر دانشگاهها و غیره با گردش مالی بسیار بالا 500 هزار تومان بخواهد.

لطفی‎زاده تأکید کرد : هیأت مدیره نباید متکی به حق عضویت اعضاء پیوسته و وابسته باشد و اگر تلاش کند می‎تواند با جذب مقالات پژوهشی و ارتباط مناسب با صنعت بودجه لازم برای پیشبرد اهداف انجمن را تأمین کند و صاحبان برخی صنایع به ویژه سوسیس و کالباس و امثالهم بسیار مایل خواهند بود که به عضویت یک انجمن علمی و تخصصی درآیند و مشکلات خود را از طریق تعامل با این انجمن تخصصی حل کنند.

پس از این توضیحات در این باره برای سه پیشنهاد 500 هزار تومان، یک میلیون و دو میلیون رأی گیری شد که پیشنهاد یک میلیون تومانی دکتر کوچکیان برای عضویت سالیانه اعضاء حقوقی به تصویب رسید.

در بخش پایانی جلسه مجمع نیز روزنامه ابرار بعنوان روزنامه رسمی درج اطلاعیه‏های انجمن بهداشت مواد غذایی با موافقت حاضرین تعیین شد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
-
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
0
0
سلام واقعا چرا این قدر ریا می کنید ، به هر حال یه قیمت واسه عضویت اعلام می شد.حالا چه من چه دکتر لطفی زاده چه دکتر ... باید تعیین می کرد ، نیازی نبود این جوری نوشته بشه که مدیر مسئول حکیم مهر گفت ...!!!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
0
0
نمی دونم حق با دکتر رضویلر بوده یا نه ولی متاسفم که از روز اول در این انجمن اختلاف وجود دارد .
دامپزشک همکار
|
-
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
0
0
با سلام
ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما، جناب آقای دکتر لطفی زاده انجمن علمی بهداشت مواد غذایی وب سایت خاصی نداره؟ راه ارتباطی فقط وب سایت حکیم مهر است؟ یک سوال دیگر هم از حضورتون داشتم، میخواستم بدونم فعلا شماره حساب خاصی جهت پرداخت حق عضویت وابسته یا پیوسته مشخص نشده؟
با سپاس از اطلاع رسانی جامع شما
محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
0
0
با سلام و احترام / هنوز وب سایت خاصی طراحی نشده لیکن بعد از مراحل ثبت اگر این انتخابات و هیأت مدیره تأیید شود قاعدتاً دوستان هیأت مدیره باید هم به فکر وب سایت باشند و هم شماره حساب را اعلام فرمایند.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
0
0
سلام
کارخانه ها هم می توانند عضو انجمن علمی-تخصصی بشوند؟!! تا آنجا که من می دانم چنین نیست و به نظر می آید نیازی هم نباشد.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
0
0
ضمن تشکر از همه دست اندر کاران همانگونه که در گزارش آمده است طی آگهی رسمی دعوت به اولین مجمع عمومی شده است بنابرین رسمیت و انتخاب اعضای هیات مدیره تنها با نصف بعلاوه یک قانونی بوده در حالی که در این جلسه علیرغم تحمیل برخی رای های نیابتی و رای دادن برخی افراد غیر واجد شرایط و فتوی غیر قانونی نما ینده وزارت علوم انتخابات برگزار شده است چرا که ظاهرا برخی همکاران زحمت کشیده با خودشان تعدادی از دانشجویان و کارشناسان را به همراه آورده بودند و نگران بودند اگر رای گیری نشود نوبت بعدی نخواهند آمد و زحماتشان بی نتیجه خواهد ماند حال ببینیم وزارت علوم و ثبت شرکتها چه خواهد کرد یکی از اعضای انجمن که در جلسه حضور نداشتم و بیگیری تشکیل جلسه فوق العاده حق قانونی من است
مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
0
0
به نظر من عضویت کارخانجات مواد غذایی بخصوص آنهایی که R&D قوی دارند اشکالی ندارد. حتی این انجمن پتانسیلی خواهد داشت که حلقه واسط دانشگاه و صنعت شود و با جذب مقالات و طرح های پژوهشی این فاصله را تا حدی پر نماید.
خدایی
|
-
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
0
0
من هم به نوبه خودم خوشحالم ازز تاسیس این انجمن علمی و به استاد دکتر سید مهدی رضوی روحانی به خاطر انتخاب در این انجمن تبریک وتهنیت عرض می نمایم.
ودود رضویلر
|
-
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
0
0
جناب اقای دکتر لطفی زاده
با سلام با توجه به درج مطالبی در باره اینجانب در مجله محترم شما خواهشمند است نکات ذیل را در مجله درج فرمایید تا احیانا سوء تفاهمی بیش نیاید.
اینجانب با توجه به اوضاع خاصی که از نظر تدارک انتخابات بوجود امده بود نه قصد حضور در جلسه انتخابات داشتم و نه کاندیداتوری
ولی با مذاکره تلفنی و اصرار جنا ب اقای دکتر مطلبی عازم جلسه شدم تا بعنوان باصطلاح عضو سینیور هیئت موسس انجمن ناظر رای گیری باشم.
متاسفانه با حظور در جلسه شاهد یک رای گیری غیر عادی از جمله کاندیداتوری بدون حضور خودم گردیدم که صلاح دیدم بدون اینکه معترض و مخل جلسه باشم انرا محترمانه ترک کنم.
با تشکر
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
0
دکتر لطفی زاده اینجا هم رای نیاوردی که
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
0
جناب آقای دکتر لطفی زاده
با سلام
انصافا اگر شما در این انتخابات بجای 11 رای تعداد 41 رای می آوردید باز این انتخابات را زیر سوال می بردید و آن را با ابهام می نامیدید؟
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
0
خوبه که افرادی مثل ....... و باند ......... مثل ........، ............. و ........ ....و ........... مثل ....... و ........ و باند همراهشون رییس جمهور نشدید،این پست رو هم به پست های دیگه تون میخواستید اضافه کنید شما که ................ نبودن با ....... این همه سمت رو از کجا گیر می آوردید در حالی که خیلی با سواد تر ....... تو روستاها جونشون در می اد تا بتونن از .......... پول حلال در ارند، ...........
نظر شما
ادامه