کد خبر: ۷۵۶۴۶
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر محمدمهدی دهقان» افزود: ممکن است فعالیت تعدادی از دانشکده‌های دامپزشکی را متوقف و تعدادی را ادغام کنیم ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: یکی از نکات قابل توجه در دفترچه راهنمای کنکور سراسری سال آینده گروه تجربی که اخیرا منتشر شد، حضور دانشکده پیرادامپزشکی دانشگاه بوعلی سینای همدان در جمع دانشگاه‌های پذیرش‌کننده دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی بود. بر اساس اطلاعات موجود در این دفترچه، در حالی امسال ۲۰ دانشجو در این مقطع در این دانشکده پذیرش خواهند شد که بر اساس ضوابط، حداقل‌های مورد نیاز برای تاسیس رشته‌های جدید در گروه دامپزشکی مصوب ۱۹ آذرماه ۱۳۹۰ گروه تخصصی دامپزشکی، برای پذیرش دکترای عمومی دامپزشکی حداقل به ۳۷ عضو هیات علمی متخصص در زمینه‌های مختلف با حداقل مرتبه استادیار نیاز است، در حالی که تعداد اعضای هیات علمی فعال دانشکده پیرادامپزشکی دانشگاه بوعلی سینا همدان در حال حاضر ۱۹ نفر است که با حداقل ۳۷ نفر فاصله بسیار زیادی دارد. این شائبه‌ها باعث شد تا به سراغ «دکتر محمدمهدی دهقان» مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم برویم و نظر وی را جویا شویم.

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر با اشاره به اینکه تعداد ۲۴ دانشکده دامپزشکی در کشور داریم که دانشجوی دامپزشکی می‌گیرند، می‌گوید: «این تعداد با توجه به جمعیت دامی ما و نسبت آن به جمعیت انسانی و همچنین فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان دکترای عمومی دامپزشکی، خیلی زیاد است. کاری که ما در مرحله بعد در دفتر گسترش انجام می‌دهیم، این است که این دانشکده‌ها را به تعدادی که برای کشور کافی است، برسانیم. در این فرایند ممکن است بر اساس ظرفیتی که دانشگاه‌های مختلف دارند، فعالیت تعدادی از این دانشکده‌ها متوقف شود. تعدادی هم ممکن است بر اساس منطقه و پیش‌بینی ما ایجاد یا به معنای دیگر، ساماندهی شود. مثلا ممکن است در بعضی مناطق به سمت ادغام دانشکده‌ها حرکت کنیم.»

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، آیا دانشکده پیرادامپزشکی دانشگاه همدان، برای جذب دانشجو مجوز گرفته است؟

قبل از پاسخ به سوال شما لازم است یادآوری کنم که چون رشته خود من دامپزشکی است و در دهه ۸۰ مدتی دبیر گروه دامپزشکی وزارت علوم بودم، با ساختار گروه دامپزشکی و دانشکده دامپزشکی آشنا هستم. خوشبختانه در سال جاری که آقای دکتر قمصری ریاست کارگروه علمی دامپزشکی را پذیرفتند، ما یک حرکت اساسی در معاونت آموزشی وزارت علوم در رابطه با ساماندهی دانشکده‌های دامپزشکی شروع کردیم که به نظرم اگر با همان شکلی که پیش‌بینی شده حرکت کند، نتایج بسیار خوبی خواهیم گرفت. کمااینکه چند هفته پیش هم دکتر قمصری گزارشی را به‌عنوان برنامه جامع آموزش دامپزشکی ارائه دادند و پیشنهاداتی داشتند که برخی از آنها مصوب شد.

حکیم مهر: چه مواردی مصوب شد؟

یکی از مهمترین مصوبات بحث محدود کردن پذیرش دانشجوی دامپزشکی با عنایت به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان و عدم نیاز کشور بود. در این میان قانون هم به شکلی ما را مکلف کرده که همین کار را انجام دهیم و این برنامه‌ای بود که بیش از ۱۰ سال پیش باید انجام می‌شد. همانطور که می‌دانید ماده ۲۱ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را مکلف کرده که پذیرش دانشجو را براساس ظرفیت، جنسیت و نیازسنجی وزارت جهاد کشاورزی انجام دهد. دوستان من در وزارت جهاد کشاورزی طی سال‌های مختلف این موارد را به وزارت علوم اعلام کردند، اما این طرح در وزارت علوم به دلایل مختلف اجرایی نشده بود. امسال این طرح اجرا و باعث شد که از حدود بیش از ۱۹۰۰ نفر پذیرش سالانه در رشته دکترای دامپزشکی، به عدد ۶۰۰ و  خورده‌ای برسیم. این یک کار بسیار اساسی بود که انجام شد و ما نیز قانون را اجرا و از منابع کشور برای تربیت نیروی غیر ضروری حراست کردیم، چون وقتی نیازی به نیرو نباشد، تربیت آن هدررفت منابع کشور است.

در حوزه دانشگاه آزاد، خود دانشجویان هزینه را پرداخت می‌کنند. این وضعیت در رشته‌های نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی و همچنین پردیس نیز به همین شکل است. در دانشگاه دولتی که دولت هزینه تربیت نیرو را پرداخت می‌کند، اگر بیش از نیاز کشور، نیروی دامپزشک تربیت کنیم و این افراد فرصت شغلی مناسبی برای رشته خود پیدا نکنند، هدررفت منابع افراد و کشور صورت می‌گیرد. لذا ما یک کار خیلی خوب مطابق با قانون انجام دادیم.

ما تعداد ۲۴ دانشکده دامپزشکی در کشور داریم که دانشجوی دامپزشکی می‌گیرند. این تعداد با توجه به جمعیت دامی ما و نسبت آن به جمعیت انسانی و همچنین فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان دکترای عمومی دامپزشکی، خیلی زیاد است. کاری که ما در مرحله بعد در دفتر گسترش انجام می‌دهیم، این است که این دانشکده‌ها را به تعدادی که برای کشور کافی است، برسانیم. قطعا این تعداد فعلی دانشکده‌های دامپزشکی مناسب نیست و گسترش بی‌رویه‌ای پیدا کرده است. در این فرایند ممکن است بر اساس ظرفیتی که دانشگاه‌های مختلف دارند، فعالیت تعدادی از این دانشکده‌ها متوقف شود. تعدادی هم ممکن است براساس منطقه و پیش‌بینی ما ایجاد یا به معنای دیگر، ساماندهی شود. مثلا ممکن است در بعضی مناطق به سمت ادغام دانشکده‌ها حرکت کنیم. کمااینکه بر اساس تکلیفی که سند آمایش آموزش عالی مصوب شورای انقلاب فرهنگی در بحث ساماندهی موسسات آموزش عالی چه در سطح رشته یا خودشان مشخص کرده، ممکن است که بعضی موسسات را تجمیع یا فعالیت بعضی دانشکده‌های دامپزشکی را متوقف کنیم.

در مورد دانشکده پیرادامپزشکی همدان هم همینطور است و این دانشکده هم یکی از بخش‌های این طرح است. به هر حال بعد از سال‌ها یک اتفاق اساسی در مورد آموزش دامپزشکی رخ داد که امیدوارم در نهایت باعث افزایش کیفیت فارغ‌التحصیلان ما شود و حضور باکیفیت دامپزشکان منجربه بالارفتن سطح خدمات دامپزشکی به صورت جامع شود. چون همکاران ما در بخش‌هایی که مربوط به بهداشت عمومی است یا در مراکز مختلفی که در رابطه با فرآورده‌های خام است و همچنین در بخش‌هایی که مربوط به بهداشت مواد غذایی است حضور گسترده و وسیع دارند.

حکیم مهر: آقای دکتر، با همه توضیحاتی که فرمودید، اما من هنوز به جواب سوال خودم در مورد دانشکده پیرادامپزشکی همدان نرسیدم. آیا این ظرفیت جذب دانشجوی دامپزشکی بر اساس مجوز انجام شده است؟

بله، این دانشکده مصوبه شورای گسترش دارد.

حکیم مهر: آیا دانشکده پیرادامپزشکی می‌تواند دانشجوی دکترا بگیرد؟

در مورد این دانشکده، آن مصوبه هنوز ابلاغ نشده بود. درخصوص رشته‌هایی که در دفترچه می‌آید، دانشکده درخواست می‌دهد، دانشکده همدان هم به عنوان دانشکده دامپزشکی باید عنوانش تغییر پیدا کند. البته فقط عنوان چون آنها از نظر تعداد هیات علمی و... همه شاخص‌های برگزاری رشته دکترای دامپزشکی را دارند و برخی شاخص‌ها و استانداردهای آنها حتی از خیلی از دانشگاه‌های دامپزشکی دیگر که الان در حال پذیرش دانشجو هستند، وضعیت بهتری دارد.

حکیم مهر: آیا تاکنون این درخواست را نداده‌اند؟

در مقطعی که درخواست تبدیل آموزشکده به دانشکده را داشتند، بنده دبیر گروه دامپزشکی بودم. یک بحثی مطرح شد که ما همانطور که در حوزه علوم پزشکی نیاز به برخی دانشکده‌ها داریم که که به شکل جنبی فارغ‌التحصیل داشته باشند، در حوزه دامپزشکی هم باید همین روند را داشته باشیم تا رشته‌های مرتبط با دامپزشکی را تربیت کنند. درخواست کردند و هیات امنا هم مصوب کرد و در شورای گسترش هم تصویب شد که آن دانشکده به دانشکده دامپزشکی تغییر نام دهد و پذیرش دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی نیز در شورای گسترش مصوب شد.

حکیم مهر: آیا این مساله با هدف اصلی شما در تضاد نیست؟

این یک بخشی از همان فرایند ساماندهی دانشکده‌های دامپزشکی است. به این معنا که این مساله را نباید خارج از چارچوب ببینیم. وزیر محترم به شدت روی بحث ساماندهی و آمایش آموزش عالی تاکید دارند و یکی از مواردی که به‌عنوان مورد تحولی در آموزش عالی خیلی روی آن تاکید کردند، همین بحث ساماندهی موسسات آموزش عالی است تا دانشکده‌های دامپزشکی فارغ‌التحصیلانی با کیفیت در حد کشوری و بین‌المللی داشته باشند که بتوانند نیاز جامعه را پاسخ دهند.

متاسفانه برخی دانشکده‌های ما واقعا سطح آموزشی خوبی ندارند. من مشاهده کردم که پایگاه خبری حکیم مهر چند بار در این زمینه ورود کرده و گزارش‌هایی از دانشکده‌های مختلف منتشر ‌کرده که کار خیلی خوبی است. این گزارش‌ها خیلی به ما کمک می‌کند. البته خود ما از طریق مرکز نظارت و ارزیابی کیفیت وزارت علوم همین کار را انجام می‌دهیم و شما هم به شکل میدانی این کار را می‌کنید و با استفاده از اطلاعاتی که از فارغ‌التحصیلان و دانشجوها می‌گیرید، کمک زیادی به ما می‌کنید که این بررسی را انجام ‌دهیم.

در نهایت امیدوارم به سمتی برویم که بتوانیم در حوزه آموزش دامپزشکی شرایط بهتری پیدا کنیم و فارغ‌التحصیلان ما کفایت لازم را به دست بیاورند که بتوانند مسئولیت‌های سنگینی که در حوزه دامپزشکی و بهداشت عمومی دارند، به درستی به عهده بگیرند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
12
17
خدا خیرتون بده...امیدواریم بازم کمتر بشه و جوان های مملکت سرخورده نشن ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
اینها موقتی است ............. ولی در عوضش دانشکده جدید تاسیس می‌کنند و یکی دو سال دیگه ظرفیت را به چند برابر افزایش می‌دهند. ................... بعدا اعلام می‌کنند که دانشکده را قبلی‌ها زدن ولی نمی‌شه که خالی باشه ظرفیت به سقف می‌رسه. ..........
دامپزشک
|
Japan
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
3
14
سلام بخدا زیاده از دو نظر هم بازار کار نداریم هم اینکه برای تربیت دامپزشک نیاز به امکانات هست بنظر من هر دانشکده فقط ده نفر باید جذب داشته باشد فقط امکانات فیزیکی نیست بخدا دانشجو باید بیماری ببیند شما بررسی کنین میزان مراجعه مردم به کلینیک دانشکده چقدر هست بعد ۱۰۰ نفر دانشجو باید گروه بندی کنین بسیاری دانشجوها بیشتر بیماری ها را اصلا ندیدن دامپزشکی با بقیه رشته های گروه پزشکی فرق دارد اونها بیمارستان بیرون میرن دامپزشک کجا برود بیماری ببیند زیر نظر استاد داخل کلینیک مردم که چیزی درست آموزش نمیبینه فقط با بیزینس آشنا میشه من با درآمد اصلا کاری ندارم تعداد خیلی کم کنین آدم باسواد بدین به جامعه الان واقعا دامپزشک کم که نداریم شاید خیلی هم زیاد داشته باشیم دانشکده های مرکز را به مناطق محروم انتقال بدین حتی دانشگاه تهران جابجا کنین پایتخت تا سالها دامپزشک نیاز نداره
دامپزشک دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
4
6
همین تعداد650 نفر هم با توجه به شرایط بازار کار بسیار زیاد است. فکر کنید 100 نفر هم سالانه اضافه شود با این جمعیت دامی و شرایط اقتصادی حال حاضر آیا بازار کار جوابگوی خروجی دانشکده های دامپزشکی است؟ البته حرفهای خوبی زدند اما یک جا میگن پیرادامپزشک بعد میگن مجوز دکترای دامپزشکی هم صادر شده برای همدان. این حرف متناقض نماست . باید ظرفیت های جذب دانشجو برای یک مقطع 15 تا 20 ساله کاهش شدیدی پیدا کند تا هم کیفیت آموزشی و هم بازار کار شرایط با ثباتی پیدا کند .
دامپزشک آینده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
14
7
چرا این کارو میکنید :( منم ۲ سال دیگه کنکور دارم و این رشته رو میخوام با این کارتون احتمال قبولی منم کمتر میشه خب :(
پاسخ ها
دانشجو دامپزشکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
شما بخوای قبول بشی ظرفیت به کمترین حد ممکن هم برسه آخرش قبول خواهی شد
بهانه نتراش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
به خودت رحم کن جوان.تازه شروع زندگیته.با دامپزشکی اول غصه ی نان...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
درس بخونی قبول میشی نگران نباش
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
سلام سال ۷۳ عده ای نماینده مجلس میخواستن ظرفیت‌ها کم کنن ما کنکور داشتیم اون موقع نظر فعلی شما داشتیم الان می‌فهمیم اونها چقدر آینده نگر بودن کاش قدرتشان می‌رسید الان من هم دامپزشک نمی‌شدم هم بنفع خودم بود هم قبلی ها و هم بعدی ها ببین من سال ۷۳ کنکور داشتم شاید شما اون موقع هنوز بدنیا نیامده بودی الان ناراحتم شما جوان به این خوبی که مثل من کورکورانه نیامدی و داری تحقیق میکنی تو این سایت‌ها و کانالها هستی اصلا دامپزشکی نخون اگر علاقه داری برو یاد بگیر جدای زندگی حرفه ای خودت ولی برای کسب و کار و زندگی یک فکر دیگه بکن ببین فقط علاقه نیست صحبت یک عمر زندگی هست ببین کدوم حرفه اندازه دامپزشکها آدم مجرد وجود داره ببین من فقط صحبت پول نمیکنم در این رشته ارتباط شما بسیار کم هست حتی فرصت‌های ازدواج هم بسیار کم هست مخاطب شما برای کسب درآمد شاید ۱ در هزار جامعه نیست اگر بچه شهر هستی اصلا بهش فکر نکن دامی نمونده قیمت گوشت و لبنیات ببین این متن منو نگهدار سال‌های بعد برام فاتحه بخون روحم شاد بشه از یاد نبر این متن کاش یکی به من می‌گفت هر لیسانسی میگرفتم الان بازنشسته بودم ولی هنوز شغل درست درمان ندارم
S
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
عزیزم به هیچکس نگو هدفت دامپزشکیه چون قطعا پشیمونت میکنن اما خوب بخون تا یه دانشگاه خوب قبول شی.منم امیدوارم امسال قبول بشم
مرغ بی کرک و پشم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
درمورد .... دامپزشک که دوم شهریور پیام دادند
عزیز دل اگر شما دامپزشک نمی‌شدید در خیلی از موارد از بدبختی های صنف دامپزشکی اطلاع نداشتید و مطمئنا عقده ای برای شما میموند
مرغ همسایه غازه
۴۲۱۱۷۶
|
United States of America
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
2
12
ایالات متحده، کانادا، انگلستان، استرالیا، با فاجعه (تاکید میکنم، فاجعه و نه بحران) کمبود دامپزشک مواجه هستن. شهرهای بزرگ و اصلیشان هم کمبود شدید دامپزشک دارن. باعث نارضایتی مردم و اعتراضات محلی شده. انجمن های دامداران و پرورش دهندگان چند وقت یکبار اعتراض را به پارلمان میبرند. آنوقت با همه ی این شرایط نه دانشکده دامپزشکی تاسیس میکنند و نه حتی ذره ای از استاندارد پذیرش دامپزشک خارجیشان، کوتاه می آیند.
۴ نفر آدم به روز و معتقد به استاندارد و کیفیت در سطح عالی وزارت علوم نیست که مسئولان را متوجه این خیانتی که به نسل جوان شده و دارد می‌شود، بکند؟؟!
تحت هیچ شرایطی نباید تن به تأسیس دانشکده می‌دادید، و مهمتر این که ظرفیت دامپزشکی در ایران حداکثر ۲۰۰ نفر باید باشد. آنهم متناسب با تعداد کیس بیمارستان های آموزشی وابسته.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
دوست عزیز وقتی استاندارد علمی و دیگر استانداردها در یک کشور نابود بشه و همه چیز به دید سیاسی و از این ستون تا اون ستون فرجه نگاه بشه، مردم آن کشور ‌محکوم به فقر، بدبختی و گرسنگی کشیدن هستند زیرا ارزش‌ها بی ارزش می‌شوند و …
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
یاد گرفتند از اینجا نیرو ببرند، به عبارتی نیرو مفتی به چنگ میارند زیر قیمت بازار هم کار میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
1
13
میزان دانشجو کم شده، به همان نسبت میزان پذیرش را کم کردید چون متقاضی با کمترین استانداردهای علمی را برایش ندارید که پر کنید.
این کشور سالی صد تا دویست دامپزشک بیشتر نیاز ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
2
3
آقای دکتر دهقان
..............................
آیا این موافقت در مورد دانشکده پیرادامپزشکی ایلام هم به زودی اتفاق می افتد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
2
2
طبق دفترچه انتخاب رشته ١۴٠٢، دانشگاه های دولتی (روزانه، شبانه، سهمیه مناطق محروم، سهمیه بلایای طبیعی و بورسیه دانش) ۴٨۴ نفر و دانشگاه آزاد اسلامی ٢٣٠ نفر پذیرش داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
1
4
بهتر هست که دانشکده ها در هر دو ترم مهر و بهمن، دانشجو پذیرش داشته باشند، مثلا به جای اینکه فقط ٢٠ نفر برای مهر پذیرش کنید، بیاین ١٠ نفر برای مهر و ١٠ نفر برای بهمن پذیرش کنید. (بابت همپوشانی بیشتر و کاهش مشکلات آموزشی، پژوهشی و...)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
0
10
لطفا به وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد که در سال های اخیر اقدام به پذیرش دکتری عمومی دامپزشکی کردن، رسیدگی فوری نمایید. به ویژه واحدهایی که در جنوب کشور واقع شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
0
7
پذیرش سال قبل ١٢٠٠ نفر بود نه ١٩٠٠
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
1
6
دانشکده همدان این قابلیت رو نداره و افزایش دانشکده های دامپزشکی ظلم آشکار به این رشته است متاسفانه فارغ التحصیلان روز به روز بی سوادتر از دانشگاه خارج می‌شوند و اونم به امید کار توی رشته ای که اصلا آینده نداره .امیدوارم تجدید نظر کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
2
4
لطفا توجهی هم به میزان حقوق کارمندان ادارات دامپزشکی در این شرایط گرانی داشته باشید بنده با ۲۳ سال سابقه که از بدو استخدام در سال ۷۹ مدرک دکترای دامپزشکی داشته ام رقم ته حکمم یازده ملیون است و با اضافه کار و این دو سه ساله حق تسری که پرداخت میکنند وجدانا ماهانه ۱۷ ملیون حقوق میگیرم در حالیکه هیچ کسوراتی بابت وام و صندوق و غیره هم ندارم و فقط یک نفر بیمه و مالیات از حقوقم کسر میشود در حالیکه شنیده ام رییس بانک شعبه درجه سه در یک شهرستان ۳۰ هزار نفری ماهانه ۵۰ ملیون دریافتی دارد . این نهایت بی عدالتی است . و امید من و همکاران فقط و فقط به برکت خداوند است . همین . دکتر دامپزشک معاون اداره دامپزشکی شهرستان با ۲۳ سال سابقه
پاسخ ها
دامپزشک دولتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
همکار عزیز هنوز نمیدانید ما وزارت جهاد هستیم و این موضوع به وزارت علوم ربطی ندارد؟
روح اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
5
5
حداقل یک دکتر دامپزشک برجی 30 میلیون کمتر نمیگیرد دولت خوب میرسد حقوق خوب میدهد ادامه تحصیل وام کلان ولی اصلا یادش هست یک کم به فکر بیکاران این رشته هم باشید همه چیز این دولت به فکر شاغلان دولت هست اصلا بیکاران جز جایی هستند نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
0
6
خب به جاش یه دونه از اون واحدهایی که وضعیت همدان ازش بهتره رو حذف کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
0
4
بنابراین، کم کیفیت ها باید حذف شوند. دلیل شما قانع کننده نیست
Vet stu
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
2
3
........ بهتر از همدانم دانشکده دامپزشکی هست، همدان همش یکی دو تا گروه خوب داره،
گروه های دانشکده دامپزشکی فناوری های نوین آمل واقعا سطح علمی و امکانات بالایی دارن،
حتی امکانات دانشکده دامپزشکی ارومیه از تهرانم بیشتره
..............
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
0
3
باسلام . دکترای دامپزشکی زابل ای کاش حداقل به مرکز استان. منتقل می‌شد زیرا شرایط آب و هوایی که جدیدا زابل را تحت شعاع قرارداده بخاطر خشکسالیهای اخیر بطوریکه مردم شریف آنجا هم بامشکل روبه رو هستند و همینطور کمبود هیات علمی و امکانات کم پژوهش وکلینیکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
1
1
نوشدارو
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
1
2
سلام و عرض ادب
اینکه ما و کشور ما با پول بیت المال و ملت نیروی متخصص تربیت کنیم و بعد مهاجرت کنند و دنیای خارج استفاده کند مایه ننگ مدیریت در کشور است در حالی که یکعدده دوست دارند درس بخوانند ولی با توجه به ظرفیت دانشگاهها به آن راه نمی یابند لااقل طوری کار را مدیریت کنید که کسی که از امکانات داخلی استفاده می کند در داخل به ملت خودش هم خدمت کند و سود برساند نه اینکه تشریف ببرند خارج و سودش را خارجی ها ببرند . یا نگذارید مهاجرت کنند و اینان را راضی کنید بمانند یا تعهدی بگیرید که در داخل مدتی خدمت کنند چرا باید با پول ملت ایران متخصصین ما به خارجی ها خدمت کنند...مایه تأسف است.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
0
0
برنامه ریزی کلان یک کشور برای جذب دانشجو باید بر اساس نیاز کشور و مردم باشد این بیست و چهارمین دانشکده است که راه اندازی کردید و این در صورتی است که بسیاری از فارغ التخصیل های این رشته بیکار هستند و این در زمانی است که دامداری و دامپروری کشور مورد بی مهری است .....................
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
0
3
از شما چند سوال دارم
1 .......................
2 چه تضمینی وجود دارد در زمان شما یا بعد از شما اشتباه سال 97 در پذیرش دانشجو شکل نگیرد؟
3 شما میتوانسید با دلایل ساده و مشخص پذیرش دانشجو در همدان را رد کنید چرا انقدر ساده اجازه پذیرش دانشجو به واحد جدید بدون داشتن زیرساخت های لازم را صادر کردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
4
1
............... بدبخت اون روستایی ک تنها سرمایه زندگیش ی گاو هست و برا ی ویزیت عادی ی دامپزشک باید ۴۰۰ هزارتومان هزینه کنه .................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
بدبخت اون دامپزشکی که کل عمرش را زندگی نکرده، بلکه فقط با درس خواندن و تحت فشار قرار دادن روز و شب خودش و تحمیل بی پولی و شب بیداری به خانواده اش، دکتر شده، باید برای ۴۰۰ تومن تا روستا رانندگی کند، به طویله برود، از دام لگد بخورد، بیماری عفونی بگیرد و آخر سر شما نگران اون ۴۰۰ تومن هستید که چرا باید به اون دکتر بدبخت بدهید. اگر اون دکتر با ماشینش دوتا مسافر اسنپ بزند، هم‌ کار راحت تری است، هم مسئولیت ندارد هم تایم کاری اش قابل برنامه ریزی است و هم تمیز است و زمانبر نیست.
ما دامپزشکان واقعا بدبختیم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
0
4
وزیر علوم همدانیه؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
1
2
کار درستی کردید و به نظرم باید دانشکده دامپزشکی تهران را تعطیل کنید و تا فاصله 500 کیلومتری تهران دانشکده دامپزشکی نداشته باشیم ، حیف اینهمه استعداد بچه های مردم که در راه بی هودگی سر شد حداقل دانشکده پزشکی و دندانپزشکی را بیشتر کنید که نتیجه ای برای جامعه و مردم داشته باشد.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
0
1
لطفا فکری به حال دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان کنید. فقط پنج نفر هییت علمی گروه علوم درمانگاهی دارد. کلینیک تقریبا تعطیلی دارد. در این دانشکده فقط درس آناتومی مهم شده است!
نظر شما
ادامه