کد خبر: ۷۵۵۹۶

حکیم مهر: محیط زیست جویبار از کشف یک قلاده دیگر فک خزری در ساحل چپکرود جویبار خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «عرب» رئیس محیط زیست شهرستان جویبار گفت: بر اساس گزارش دریافتی مبنی بر وجود یک فک خزری در ساحل چپکرود جویبار ماموران حفاظت محیط زیست به سرعت به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران این فک را که در حالیکه شرایط جسمی بیمارگونه داشت برای اقدامات ازمایشگاهی و بررسی علت بیماری به آزمایشگاه محیط زیست و دامپزشکی استان انتقال دادند.

رئیس محیط زیست شهرستان جویبار گفت: این فک خزری شب گذشته با توجه به اقدامات پزشکی لازم به دلیل بیماری که از قبل داشت و نحیف ولاغر شده بود تلف شد.

عرب یادآور شد: با ناجیان دریا و عوامل امداد و نجات هلال احمر و قایقرانان ساحل جویبار هماهنگ شد در صورت مشاهده فک خزری در نوار ساحلی و لاشه آن به محیط زیست جویبار اطلاعات داده شود.

او گفت: این سومین فک خزریست که در ساحل جویبار در سال جاری تلف شده است.

رئیس محیط زیست شهرستان جویبار از اختصاص ۱۷ هزار متر مربع زمین برای ساخت مرکز تحقیقات فک خزری مازندران در جویبار خبر داد که با تخصیص اعتبارات لازم برای این طرح عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

فُک کاسپین یک گونه پستاندار دریایی کمیاب است که تنها در دریاچه کاسپین و رودخانه‌های منتهی به آن مانند ولگا و اورال زندگی می‌کند، این‌گونه تنها پستاندار دریاچه کاسپین به‌شمار می‌آید و به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

 

نظر شما
ادامه