کد خبر: ۷۵۵۶۰

حکیم مهر: یک قلاده کفتار توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور برای درمان به شبکه دامپزشکی این شهرستان ارجاع شد که پس از معاینه تصمیم به اخذ نمونه جهت تشخیص بیماری هاری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور، «دکتر علی سلیمانی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور ضمن هشدار در خصوص بیماری خطرناک هاری اظهار داشت: این حیوان که با نشانه های فلجی اندام خلفی از مناطق حفاظت شده برای درمان به این شبکه ارجاع شده بود، پس از معاینه توسط کارشناس متخصص و مشاهده علائم بالینی، مشکوک به بیماری هاری تلقی شد.

وی افزود؛ پس از آن نمونه گیری و انجام اقدامات دیگر نسبت به اعزام اکیپ های واکسیناسیون جهت اطلاع رسانی به اهالی محل و ایمن سازی سگ های صاحبدار روستاهای اطراف منطقه مذکور علیه بیماری هاری اقدام گردید.

رئیس شبکه دامپزشکی گفت؛ با توجه به سابقه بروز بیماری هاری در حیوانات حیاط وحش و خطر سرایت آن به حیوانات خانگی ضروری است در نگهداری آنان دقت و اقدامات پیش گیرانه به عمل آید و حتی المقدور از تماس با حیواناتی همچون سگ و گربه خودداری گردد.

سلیمانی در پایان اظهار داشت؛ هاری یک بیماری مشترک ویروسی خطرناک با علائم عصبی و فلجی اندام ها بوده و در صورت گزش فردی توسط حیوان، باید سریعا جهت انجام اقدامات درمانی بهداشتی به مراکز بهداشتی مراجعه و در صورت تاخیر یا عدم انجام اقدامات لازم مرگ فرد حتمی می باشد.


نظر شما
ادامه