کد خبر: ۷۵۵۰۶

حکیم مهر: لاشه یک قلاده فک خزری امروز شنبه در ساحل شهرستان جویبار در استان مازندران پیدا شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، طی تماس مردمی مبنی بر تلف شدن یک قلاده فک خزری در سواحل جویبار، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل اعزام و لاشه این حیوان را در ساحل پیدا کردند و پس از معاینات اولیه و نمونه برداری که در محل بر روی کشف لاشه انجام شد، علت مرگ این فک بررسی اولیه شد.

این اولین لاشه فک خزری است که در سال جاری در سواحل مازندران پیدا می شود و بر اساس گزارش اولیه محیط زیست برخورد با قایق یا گیر افتادن درتور ماهیگیری یا تلف شدن طبیعی این گونه جانوری در دست بررسی است.
فک خزری یک گونه پستاندار دریایی کمیاب است که تنها در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن مانند ولگا و اورال در روسیه زندگی می‌کند.

این‌گونه تنها پستاندار دریای خزر به‌شمار می‌آید و به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

ساحل‌نشینان شمال به این جانور سگ آبی می‌گویند. فک ها به دمای آب بسیار وابسته هستند و به همین خاطر وقتی دمای آب افزایش می‌یابد، آن‌ها به بخش‌هایی که آب عمیق‌تر و قاعدتاً سردتر است، مهاجرت می‌کنند. فک‌ها در تابستان، بهار و پاییز بیشتر در آب‌های نیمه جنوبی خزر از جمله ایران زیست می‌کنند و برای زایمان به مناطق یخی در شمال دریای خزر می روند.

نظر شما
ادامه