کد خبر: ۷۵۴۸۶
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
گزارش اختصاصی حکیم مهر از مشکلات دانشکده‌های دامپزشکی کشور (قسمت هشتم):
یکی از دانشجویان این دانشکده به حکیم مهر می‌گوید: کلینیک دامپزشکی دانشکده را باید از نزدیک ببینید؛ هیچ امکانات خوبی ندارند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: یکی از گلایه‌های دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون این است که چرا یک قرارداد با دانشگاه دولتی شیراز بسته نمی‌شود که دانشجویانی که کارآموزی دارند، به آنجا معرفی شوند و یک دوره هم آنجا باشند؟ درست مانند دانشجویان رشته پزشکی که موظف هستند به بیمارستان نمازی و بیمارستان شهید فقیهی بروند و در آنجا دوره کارآموزی ببینند.

به منظور بررسی میدانی این مساله و واکاوی سایر مشکلات دانشکده‌، پایگاه خبری حکیم مهر به سراغ دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون رفته‌ است و با تعدادی از دانشجویان آن به گفت‌وگو نشسته که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

اولین مشکل، امکانات آموزشی است

یکی از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون در گفت‌وگو با حکیم مهر با بیان اینکه مشکلات آموزشی این دانشکده با امکانات آن توامان است، می‌گوید: «هر چه امکانات آموزشی پیشرفته‌تر باشد، مشکلات آموزشی نیز کمتر است، لذا اولین مساله ما این است که می‌بایست امکانات آموزشی کمی ارتقا پیدا کنند. همچنین لازم است برخی دروس که بیشتر با مباحث تئوری عجین هستند، کمی هم درگیر کارهای عملی شوند و با آن جلو روند.»

وی ضمن اشاره به مشکلات واحد کارآموزی‌ در دانشکده دامپزشکی، تصریح می‌کند: «دانشگاه دولتی شیراز دو درمانگاه دارد که یکی از آنها در سطح شهر و دیگری خارج از شهر است. سوال اینجاست که چرا یک قرارداد با دانشگاه دولتی شیراز نمی‌بندند که دانشجویانی که کارآموزی دارند، به آنجا معرفی شوند و یک دوره هم آنجا باشند؟ درست مانند دانشجویان رشته پزشکی که موظف هستند به بیمارستان نمازی و بیمارستان شهید فقیهی بروند و در آنجا دوره کارآموزی ببینند. اگر کارآموزی‌ها هرچه زودتر برگزار شده و در قالب مشاهده باشد، بهتر است، چون شخص بهتر می‌تواند با ملزومات کار آشنا شود. به این صورت که یک قرارداد بسته شود که حالا که کازرون این امکانات را ندارد و در شیراز درمانگاه دولتی وجود دارد، این افراد کارآموزهای ما هستند و هر زمانی که آمدند با آنها همکاری کنید.»

بعضی کلینیک‌های دامپزشکی همکاری نمی‌‌کنند

این دانشجوی دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون‌ با بیان اینکه در بحث آموزش، یک نقد هم به کلینیک‌های دامپزشکی وارد است، توضیح می‌دهد: «بعضی از کلینیک‌ها در بخش آموزش همکاری نمی‌کنند و می‌گویند که فلان مساله به ما ارتباطی ندارد که این قضایا یک مقدار انسان را اذیت می‌کند. گذشته از این، اگرچه سطح سواد اساتید واقعا بالاست اما سبک آموزش‌ها باید یک مقدار به‌روز شود. کمااینکه روش‌های آموزش قدیمی و منسوخ شده است و ما روش‌های درمانی را در جزوه‌های خود می‌خوانیم. در هر صورت اگر روش‌های آموزشی کمی آپدیت شود، خیلی خوب است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد کازرون چهار هزار دانشجو دارد، تصریح می‌کند: «تعداد ورودی‌ها در سال ۹۷ خیلی زیاد شد و دانشکده دامپزشکی به یکباره حدود ۱۲۰ نفر ورودی جدید گرفت، این در حالی است که تعداد ورودی‌های سال ۹۸ حدود ۵۰ نفر هستند. به طور کلی تعداد زیاد ورودی‌ها از یک طرف بازار کار را خراب می‌کند و از طرفی کیفیت آموزش را پایین می‌آورد، لذا به نظر من اگر یک ظرفیت معقول برای ورودی‌ها در نظر بگیرند که متناسب با ظرفیت کشور باشد، خیلی بهتر است.»  

در کارهای پژوهشی سنگ‌اندازی می‌شود

این دانشجوی دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون‌ از برخی سنگ‌اندازی‌ها در مسیر کارهای پژوهشی گلایه و خاطرنشان می‌کند: «درست است که برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی نامه‌نگاری‌های لازم را انجام می‌دهند و معاون پژوهشی نیز در این خصوص واقعا زحمت می‌کشند، اما مرکز برای تایید مالی خیلی اذیت می‌کند. در واقع از لحاظ نامه‌نگاری مشکلی وجود ندارد اما از لحاظ مالی حمایت چندانی صورت نمی‌گیرد که امیدوارم این مساله لحاظ شود.»

 وی در پایان می‌گوید: «من ندیدم که دانشجویان از وضعیت پایان‌نامه ناراضی باشند و در این حوزه مشکل خاصی نبوده است اما اگر بتوانند ظرفیت هر یک از اساتید را بالا ببرند بهتر است. مثلا به جای اینکه ظرفیت هر استاد هشت نفر باشد، اگر یکی دو نفر هم به صورت مضاعف قرار دهند، فکر می‌کنم که استقبال بهتری انجام شود.»

کلینیک دانشکده امکانات خوبی ندارد

یکی دیگر از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون‌ در گفت‌وگو با حکیم مهر ضمن انتقاد از وضعیت امکانات آموزشی این دانشکده، می‌گوید: «امکانات آموزشی اصلا راضیکننده نیست و می‌توان گفت که زیر صفر است. کلینیک دامپزشکی دانشکده را باید از نزدیک ببینید، هیچ امکانات خوبی ندارند و اصلا نمی‌‌توان اسم آن را کلینیک گذاشت. دو تا اتاق است که کف آن‌ها سیمان شده، چند میز، یک دستگاه امرجنسی باکس و دستگاه تنفس حیوانات، یک دستگاه افتالموسکوپ که بسیار قدیمی است و اصلا کار نمی‌کند. متاسفانه هر چه هم می‌گوییم، راه به جایی نبرده است.»

وی می‌افزاید: «نکته جالب اینجاست که دانشگاه کازرون نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان هزینه ساخت یک بیمارستان کرد تا دانشجویان علوم پزشکی بتوانند از آن استفاده کنند و کارآموز‌های علوم پزشکی در همان کازرون بمانند و دیگر به شیراز نروند. بیمارستان ساخته و تجهیز شد اما دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید که من آن را قبول ندارم و الان بیمارستان رها شده است. همانطور که می‌دانید، دامپزشکی دانشگاه آزاد هم زیر نظر معاونت علوم پزشکی است اما وقتی به آنها می‌گوییم دانشکده دامپزشکی را درست کنید، می‌گویند که شما هنوز به آن مرحله نرسیدید که بخواهید از ما نقد کنید. ریاست دانشکده اخیرا تغییر کرده و امیدواریم که اوضاع بهتر شود.»

کیس در اصطبل داریم اما برای درمان مراجعه نمی‌کنند

این دانشجوی دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون‌ در خصوص وضعیت این دانشکده از لحاظ کیس، تصریح می‌کند: «کیس در اصطبل موجود است و از نظر آموزش و... مشکلی ندارد، اما کیسی که برای درمان به درمانگاه مراجعه کند، علی‌الخصوص بعد از کرونا خیلی کم شده است. یادم است که قبل از کرونا، من ترم یک یا دو بودم و همیشه گاوداری‌ها و کلینیک فعال بودند و کار می‌کردند. اما بعد از کرونا که یک مقدار تورم هم زیاد شد، کلا تعداد کیس کاهش پیدا کرد.»

وی ضمن اظهار تاسف از اینکه آینده دامپزشکی در ایران خیلی جالب نیست، خاطرنشان می‌کند: «با این وضعیتی که من می‌بینم، باید به داد آینده دامپزشکی رسید. چون از یک طرف امکانات وجود ندارد و از طرفی ظرفیت‌های موجود هم نابود شده است. کمااینکه می‌بینیم که دامپروری‌های زیادی تعطیل شده‌اند. مشکل دیگر این است که در سطح شهر شیراز، تعداد زیادی کلینیک دامپزشکی کنار هم تاسیس شده است که مشخص نیست بر چه اساس و کدام ظرفیت‌سنجی کار می‌کنند؟ لذا به طور کلی در خارج از ایران آینده دامپزشکی خیلی بهتر است.»

چرا نظام دامپزشکی استان نباید معاونت داشته باشد؟

این دانشجوی دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون‌ ادامه می‌دهد: «بنده یک نقدی هم به سازمان نظام دامپزشکی دارم. نظام دامپزشکی استان فارس بعد از ۱۲ سال هنوز یک معاونت ندارد. در حالی که در علوم پزشکی وقتی می‌خواهید کار کنید، معاونت درمان و... به صورت مجزا تعریف شده‌اند. در اینجا من قصد داشتم که یک نامه برای کارآموزی بگیرم اما گفتند تا زمانی که رئیس نظام دامپزشکی استان نباشند، ما نمی‌توانیم به شما نامه دهیم. این به چه معناست؟ وقتی ایشان به تهران رفته‌اند، باید کار یک عده مثل من یا هر کس دیگری روی زمین بماند تا ایشان برگردند؟ به نظر من در دامپزشکی باید یک اصلاح ساختاری چه اصلاح مدیریتی و چه اصلاح آموزشی رخ دهد. دامپزشکی ایران باید از اروپا هم بالاتر باشد اما با این وضعیتی که می‌بینیم، متاسفانه آینده روشنی متصور نیستم، علی‌الخصوص که انحصار هم زیاد شده است.»

وی در پایان خاطرنشان می‌کند: «در دانشگاه آزاد کازرون حتما باید یک اصلاح ساختاری چه در حوزه مدیریتی و چه آموزشی رخ دهد. من از برخی اساتید تشکر می‌کنم که تلاش خود را می‌کنند، اما مسئولین باید حمایت کنند تا دست در دست هم، این اوضاع درست شود و جلو رود.»

 

انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
vet
|
United States of America
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
4
23
دامپزشکی در ایران آینده‌ای ندارد. از یک طرف رشته بی‌امکانات و عقب افتاده است و از طرف دیگر در دید حاکمیت و خیلی از مردم مشکل شرعی دارد. آن بخشی که مشکل نداره هم بحث نظارت است یا درمان دام بزرگ که یکی ناظران شرعی کنترل می‌کنند و دیگری هم افرادی که خودشان را جهادی می‌نامند. این مشکلات به این زودی حل نمی‌شود زیرا این یک فرهنگ حیوان‌ستیز است.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
4
22
به نظر من اسمش کلینیک دامپزشکی دکتر وفافر هست نه دانشگاه کازرون چون اگر این مرد با معرفت نبود یک بیمار هم اونجا ویزیت نمیشد استاد دکتر وفافر متخصص جراحی هست و در هفته دو تا سه روز فقط به عشق دانشجوها از شیراز میاد کلینیک رو باز میکنه تا تعدادی از دانشجویانی که میان حداقل هارو ببینند و تجربه کنند اما دریغ از یک ذره حمایت از این استاد به تمام معنا از سوی دانشگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
واقعاً جناب آقای دکتر وفافر یک استاد واقعی و به تمام معنا هستند و الگوی خوبی برای همه دانشجویان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
خود دکتر وفا فر هم فارغ التحصیل همین دانشکده هستند
I March
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
17
9
بنده دانشجوی کازرون هستم این حد از بزرگ نمایی و غلو واقعا جالبه ، مصاحبه کننده ای که کلینیک که محل حضور امکانات دانشکده هم کلاسی ها و اساتید هست رو به طویله تشبیه می‌کنه ، سطح بالای این خبرگزاری و موسخ بودن آن را میرساند ، فکر کنم هر کی از جلو خبر گزاری رد میشه ازش سوال میکنن میتونی چند کلمه در تخریب یه دانشکده بگی فرض کن دانشجوشی ...
پاسخ ها
همدانشگاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
شما هم که موثق رو موسخ مینویسی خیلی نظرتون موسخه !!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
حالا شاید خبر خیلی هم‌ موسخ!!!! نباشه
شما سخت نگیر
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
چقدر با مزه شدی هم دانشگاهی اصل مطلب رو ول کردی چسبیدی به یک کلمه بی اهمیت که شاید اشکال کیبورد گوشی باشه
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
جناب همدانشگاهی!!! فکر کنم با خودت مصاحبه کردن گشتی غلط املایی پیدا کردی ، زحمت بقیه کامنتای اینجوری رو هم خودت کشیدی خدا قوت
ناشناس
|
Finland
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
6
6
بسیاری از اساتید متاسفانه ظرفیت اموزش های نسل جدید مطابق علم روز دنیا رو ندارن و در حد همون ۱۵ سال پیش موقع استخدام شدن خودشون باقی موندن ما خودمون مجبور بوديم بريم مطالعه كنيم
اردشیر خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
3
11
خیلی جالبه با این خبر !!!
این بنده خدایی که در مورد دانشکده دامپزشکی کازرون گفته فکر کنم سری به دانشگاه شیراز نزده که وضع این دانشگاه رو ببینه
من دوره عمومی دانشگاه کازرون و دوره تخصصم دانشگاه شیراز بودم
خداروشکر دانشگاه کازرون از نظر علمی خیلی بالاست از نظر عملی هم جز دانشگاه های اول ایرانه
تا امروز تمام رییس های دانشکده با تمام توان پای کار بودن و هستن و الان مطمئنم خانم دکتر ورزندیان همه جوره برای پیشرفت دانشکده قدم برمیدارن
اگه تعداد کیس ارجاعی به دانشکده کم شده همه جا کم است و متاسفانه صنعت دامپزشکی رو به شکست است فکر نکنم کم شدن تعداد کیس به رییس دانشکده و رییس درمانگاه ربط داشته باشه
کسی که اسم محل تحصیل خودش رو اینجور عنوان‌ میکنه بنظرم جایی در دامپزشکی نداره و واقعا نمیتونه در این رشته کار کنه…
ای کاش کاری نمیکردیم که خستگی در تن اساتید دانشکده بمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
2
6
بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشکده در زمره تصمیم گیران برای سایر فارغ التحصیلان سایر دانشگاه های دولتی هستند؟!!!! تو خود بخوان حدیث مفصل....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
3
5
تنها چند دانشکده صلاحیت تربیت دامپزشک رو دارن
بقیه باید تعطیل بشن
دانشجو با هزار امید و آرزو وارد این رشته و دانشکده میشه، به وسط راه که میرسه میبینه تنها در حد کاردانی و شاید کمتر آموزش میبینه و یادمیگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
3
8
ایکاش حکیم مهر ، مستندات مربوط به گفته های هدف دار این شخص که تاکنون مجهول الهویه است را نیز در همین صفحه ارائه می کرد تا از مجاری قانونی صحت سنجی و راستی آزمایی گردد و امکان پیگیری قضایی چنین اتهاماتی برای دانشکده و دانشگاه فراهم شود. قطعا حکیم مهر این شخص را می شناسد و بر استناد قانون مطبوعات چون شخص را معرفی ننموده است پس خود حکیم مهر مسئولیت این اتهامات بی اساس را بر عهده خواهد داشت ، بنابراین دانشکده و دانشگاه حق قانونی خود می دانند که نشر چنین اکاذیبی را پیگیری قضایی نمایند.چنین حرکتی از چنین رسانه ای حقیقتا بسیار تاسف بار و ناامید کننده است.
از خبرگزاری حکیم مهر انتظار می رفت که با یک نظر سنجی منصفانه و منطقی و منطبق بر استاندارد های آماری و نیز بازدید میدانی ، نقش خطیر رسانه ای خود را در راستای رسالتش ادا می نمود.از مدیر محترم حکیم مهر خواهش می کنم قدم رنجه فرمایند و مهمان دانشکده و حتی دانشگاه شوند تا از نزدیک شاهد دستاوردهای تامل برانگیز دانشکده دامپزشکی و دانشگاه واحد کازرون باشند.
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
5
1
زمانی که ما در دانشگاه کازرون درس میخاندیم دانشکده دامپزشکی جدا شد وبرای زمان خودش امکانات به نسبت خوبی داشت ولی متاسفانه مثل اینکه بعدها این ساختمان فروخته شده ودانشجوها را آواره کرده اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
1
10
جای تعجبه که این به اصطلاح دانشجو حتی به خودش و خانواده اش هم احترام نذاشته ، وقتی دانشکده ای که در اون درس می خونه و بابتش پول پدر و مادرش رو خرج می کنه رو متاسفانه طویله میدونه ، پس بدون شک این فرد بیماره.
به احترام همه مخاطبین ادامه نمیدم.
حقیقتا این فرد از مشکلات عدیده ای رنج می بره. .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
8
منظور حکیم مهر رو از درج چنین محتویاتی درک نمیکنم. من حتی یک روز هم در دانشگاه آزاد نبوده ام و هیچ تعلق خاطری هم به دانشگاه آزاد ندارم. اما اینکه دانشکده دامپزشکی کازرون رو اینگوته تخریب میکنید و گفتار نسنجیده و به دور از ادب یک فرد مجهول الهویه رو در طویله قلمداد کردن این محیط آکادمیک، منتشر میکنید تعجب آور است.
مینویسید مصاحبه با دانشجو و معلوم نیست که دانشجو کیست؟ و به دنبال اون مسولین باید به دفاع از آبروی خود بپردازند. من اگر بجای رییس، اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشکده بودم اعاده حیثیت میکردم.
لطفا منصف باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
چیکار اسمش داری؟ اسمش به چه درد میخوره؟ اگه حرف غلط زده باشه، مسئولین واحد کازرون به راحتی میتونن خلافش رو ثابت کنند.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
مجهول الهویه بودن می‌تونه سندی بر نشر اکاذیب باشه
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
نشر اکاذیب، این واژه های مسخره چیه؟ طرف نظرش را گفته. اگر غلط گفته شما خلافش را ثابت کن، به همین راحتی. این واژه ی مسخره "نشر اکاذیب" و غیره فقط برای پرونده‌سازی و فرار از مسئولیت است
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
خلافش رو چجوری ثابت کنه بهت، میخوای بیاد دنبالت باهم برید تور دانشگاه کازرون، نظرته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
5
این شخص که در این به اصطلاح ....... با پرداخت هزینه اقامت داره ، چرا بیرون نمیاد که حداقل فردا بهش نگن مگه از ........ اومدی ؟!
عضو هیات علمی دانشکده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
1
8
بسیاری از مدیران و کارکنان سازمان دامپزشکی در سطح کشور از دانشکده دامپزشکی کازرون فارغ التحصیل شده اند. آیا تعبیر سخیف این فرد ....... شامل این عزیزان هم می شود ؟ اگر نه ، پس چرا عکس العملی نشان نمی دهند ؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
1
8
مدیر محترم حکیم مهر چه حکمتی بود که کلمه ناشایست و توهین این شخص را حتی بدون نقطه چین (....) چاپ کردید ؟
احساس نمی کنید حتی با قلم خودتان به خودتان هم توهین کردید ؟؟
شک ندارم در بین خبرگزاری شما هم فارغ التحصیلانی از این دانشکده حضور دارند.
از همه اینها بگذریم به نظر شما خودتون به عنوان یک دامپزشک چطور بدون آگاهی و بدون مدرک به خودتون اجازه دادید به همکارانتون توهین کنید ؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
6
یک سوال :
فرضا حتی اگر هیچگونه امکاناتی هم در دانشکده دامپزشکی کازرون نباشد آیا طویله می شود ؟؟!! رسانه شما به کجا می رود ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
3
با سلام
اگه نمک رو میخورید دیگه نمکدان رو چرا میشکنید
پاسخ ها
منت نذار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
دانشگاه آزاده، سازمانی است غیر دولتی و پولش را دانشجو ها می‌دهند، نمک سوز نشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
4
من موندم یکی از این شخص بپرسه از کجا فارغ التحصیل شدی ، میگه چی ؟!
ناشناس شماره یک
|
Germany
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
4
2
اینکه اسم یک دانشکده اینقد بولد بشه تعجب اوره.
اعتماد بنفس فردی که ازش مصاحبه شده دقیقا دانشگاه ازادی بود. به همه یه ایرادی گرفتن!شما فعلا دانشجویی چیکار به نظام دامپزشکی داری! یه نامه‌توی هر اداره ای ممکنه معطلی داشته باشه!
شما نامه بگیرید برید دانشگاه تهران کاراموزی و حتما بگید کجا تحصیل کردید. چرا دانشگاه دولتی شیراز برید؟
بحث اموزش خیلی گسترده اس میتونید از فیلم‌های اموزشی استفاده کنید. متاسفانه چون پول‌میدید مثل برخی از هم دانشکده ای هاتون فکر میکنید میتونید همه را با پول بخرید. تلاشتون برای کنکور کم بوده این تلاش ها تفاوت هارو ایجاد میکنن انتظار نداشته باشیدهمه بسیج بشن تا شما دو هفته برید کاراموزی. تمام طول شش سال تحصیل در فضای دانشگاه اساتیدتونو به چالش بکشید که مجبور نشید این همه با خشم محل تحصیل خودتونو طویله ببینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
شما هم از آب گل آلود ماهی بگیر به سطح علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اهانت کن ،البته خودتم می‌دونی کجای کاری فقط مشکل اینجاست که هویتت مشخص نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
با فیلترشکن هم اومده تو که کاملا بی هویت بمونه. تو دیگه چه فرصت طلبی هستی آقای بی هویت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
1
2
با سلام
کاملا مشخص می باشد که این شخص به ظاهر دانشجو نه از امکانات دانشکده اطلاع دارد، و نه واحدهای زیادی پاس نموده چه برسد به اینکه از کلینیک سر در بیاورد، اگر هم غیر از این است، متاسفانه فقط چیزهایی رو شنیده اند،
منظور ایشان از دستگاه تنفس حیوانات چیست؟!؟
آیا خبر از دانشکده دامپزشکی دولتی .......دارند؟ تعداد کیس های انها را میدانند؟ نحوه ی رسیدگی را اطلاع دارند؟
کلینیک داخل شهر دانشکده ....... واقع در بلوار ......، را به دو نفر رزیدنت اجاره دادند، آن هم در حال جمع شدن می باشد و قرار است به مسکن هیئت علمی دانشگاه تبدیل شود.
از دانشکده دامپزشکی کازرون افراد موفق و بزرگ و چهره های ماندگاری فارغ التحصیل شده اند، که نام بردن از آنها در این مقال نمیگنجد، اما بهتر است عزیزان قبل از مصاحبه تحقیق بیشتری کنند.
کم‌شدن کیس بعد از کرونا مساله ای سراسری است و ارتباطی به کازرون ندارد
جذب دانشجویان ورودی ۹۷ در تمامی دانشکده های دامپزشکی ازاد اتفاق افتاد و مختص کازرون نیست
و در نهایت حضور نداشتن یک مسوول در یک اداره نبایستی آنقدر موجب رنجش گردد که بخواهد بازتاب آن در خبرگزاری درج شود
....................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
0
4
قطعا اگه این شخص ....... دانشجو نمره باب میل خودشو می گرفت هیچ گلایه ای از دانشکده و هیچ دلواپسی برای جامعه دامپزشکی نداشت. ................................
علی رضوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
2
قبل از هر صحبتی باید عرض کنم که خود من در همین دانشکده درس خونده ام و خدا رو شکر در زمینه کاری هم موفق بوده ام
نمیشه منکر برخی کمبودها و لزوم بهبود شرایط شد اما نکاتی جالب از این مصاحبه:
1) ابتدا تا انتهای این مصاحبه رویکرد تخریبی داره نه انتقادی که انتشار اون واقعا جای تاسف داره!
2) گزارشی می تونه مستند و قابل اعتماد باشه که منصفانه و به طور میدانی با تکیه بر نظرات چند نفر تهیه شده باشه نه اینکه فقط نظر یک فرد خاص رو منعکس کنه
بگذریم از احتمال مغرضانه و جهت دار بودن صحبت های یک فرد ...
3) ناگفته معلومه فردی که حاضره از محل تحصیل خودش به این شکل یاد کنه چه شرایطی داره
نمی دونم چرا پایگاه خبری حکیم مهر در این مورد بی دقتی داشته و الا نباید هر کلمه و عبارتی رو به این راحتی منتشر کنن!!!
4) با یک بررسی ساده می بینیم که اکثر فارغ التحصیلان این دانشکده چه در بخش خصوصی و چه دولتی افراد موفقی بوده و هستند و بعضا هم در موقعیت ها و جاهای عالی مشغول هستند.
5) فرد محترمی که الان رییس دانشکده شده اند،چند سال مدیر آموزش و پژوهش دانشکده بوده اند بنابراین اگر قرار به انقلاب یا تغییر خارق العاده ای بود زودتر از این ها انجام شده بود

کاش در صحبت ها و قضاوت هامون کمی منصف باشیم ...
رها چراغ زاده
|
Germany
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
0
عزیزم شما اول حداقل واسه خودتون یه کم احترام قائل می‌شدید بعد شروع به انتقاد و توهین به بقیه دامپزشک ها میکردید، روسایی که از چهل سال پیش تا الان همه تلاششون رو برای پیشرفت دانشکده کردند و به چشمتون نمیاد، ........................
نظر شما
ادامه