کد خبر: ۷۵۴۷۸
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمانی دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر شهریار رئوفت» افزود: مهمترین مشکل مجموعه درمان دامپزشکی کشور مداخلات در امور درمان توسط افراد غیر است/ هیچ‌گاه قصد تخریب و تضعیف هیچ گروه یا تشکلی را نداریم ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمانی و مایه‌کوبی دامپزشکی کشور معتقد است که هیات‌مدیره این کانون هیچ‌گاه قصد تخریب و تضعیف هیچ گروه یا تشکلی را ندارد و علی‌رغم برخی کملطفی‌ها، اعتقاد داریم که تعامل و وفاق بهترین مسیر جهت دستیابی به اهداف مهم در دامپزشکی است.

«دکتر شهریار رئوفت» در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «مشکلاتی که مجموعه درمان دامپزشکی کشور با آن دست به گریبان است، بصورت اهم شامل به‌روز رسانی نرخ‌نامه، مشکل مالیات مشاغل درمانی و مایه‌کوبی، مشکل مکان استقرار مراکز به‌خصوص بحث کلینیک‌های درونشهری، بحث تعداد مراکز و عدم همخوانی آن با جمعیت دامی منطقه و یا شهر و بحث تمدید پروانه‌های درمانی است. مهمترین مشکل نیز مداخلات در امور درمان توسط افراد غیر است.»

حکیم مهر: آقای دکتر، اهمیت درمان و مایه‌کوبی در دامپزشکی چقدر است؟

در بیان اهمیت این مقوله، همین بس که درمانگران خط اول دامپزشکی و دارای نقشی پررنگ و تاثیرگذار در این عرصه بهداشتی هستند. امروز ۸۵۰۰ کلینیسین در سه مجموعه اصلی دام بزرگ، حیوانات خانگی و طیور خدمات درمانی دامپزشکی را در کل کشور با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهند.

حکیم مهر: ارزیابی شما از عملکرد کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمانی و مایه‌کوبی دامپزشکی کشور چیست؟

کانون کشوری انجمن‌های صنفی مشتمل بر ۲۰ انجمن صنفی درمانی و مایهکوبی از استان‌های مختلف کشور و همراهی جامعه دامپزشکی حیوانات خانگی است که چهار سال از تاسیس آن و همچنین ۹ ماه از فعالیت دومین دوره هیات مدیره آن می‌گذرد.

عملکرد کانون کشوری بر اساس شرایط موجود دامپزشکی و درخواست‌های انجمن‌ها و کلینیسین‌ها که هیات مدیره تصمیمات لازم را با درایت و تجربه بسیار بالای اعضا آن (رئیس انجمن‌های استان‌های اصفهان، مازندران، کرمانشاه، خراسان رضوی و فارس) اتخاذ و حقیر مصوبات هیات مدیره را اجرا می‌کنم.

به‌طور مثال در این دوره جدید هیات مدیره (از آبان ۱۴۰۱) ۲۵ مکاتبه و درخواست صنفی طی ۹ ماه صورت گرفته است. دیدار با ریاست قبلی سازمان نظام دامپزشکی، ۲ مرحله دیدار با ریاست سازمان نظام دامپزشکی، مکاتبه با وزارت جهاد کشاورزی، مکاتبه با رئیس کل سازمان امور مالیاتی از جمله پیگیری‌های هیات مدیره کانون بوده است.

کانون در عملکرد خود سعی می‌‌کند که هیچ‌گونه بزرگنمایی و خودنمایی و از طرفی هیچ‌گونه محافظهکاری و بی‌تفاوتی نداشته باشد و با رویکردی کاملا شفاف، در راستای ارتقای شرایط فعالیت درمانگران و مراکز مایه‌کوبی قدم بردارد. همچنین هیات‌مدیره هیچ‌گاه قصد تخریب و تضعیف هیچ گروه یا تشکل دیگری را ندارد. علی‌رغم برخی کملطفی‌ها، ما اعتقاد داریم که تعامل و وفاق بهترین مسیر جهت دستیابی به اهداف مهم در دامپزشکی است.

اجرای دستورالعمل‌هایی چون اصول نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی که توسط سازمان دامپزشکی کشور تدوین و ابلاغ شده، یکی از ساز و کارهای مهم در اجرای چارچوب‌های بهداشتی و عملکردی مجموعه دارو و درمان دامپزشکی است و همان‌گونه که مطلعید، بر اساس آخرین ویرایش صدور مجوزها در هر منطقه، مرکز درمانی و داروخانه مکمل یکدیگر هستند. پس اگر در یک منطقه داروخانه‌ای وجود دارد، قطعا مرکز درمانی نیز در آن منطقه فعال بوده و بر اساس همان دستورالعمل ارائه خدمت می‌نماید، لذا توجیه نبودن نسخه یا پررنگ نبودن نقش کلینیسین کاملا بی‌معنی و نادرست و دستاویزی برای عدم پایبندی به این دستورالعمل میباشد.

حکیم مهر: از نظر شما مهمترین مشکلات درمانگران دامپزشکی کشور چیست؟

مشکلاتی که مجموعه درمان دامپزشکی کشور با آن دست به گریبان است، بصورت اهم شامل به‌روز رسانی نرخ‌نامه، مشکل مالیات مشاغل درمانی و مایه‌کوبی، مشکل مکان استقرار مراکز به‌خصوص بحث کلینیک‌های درونشهری، بحث تعداد مراکز و عدم همخوانی آن با جمعیت دامی منطقه و یا شهر و بحث تمدید پروانه‌های درمانی است. مهمترین مشکل نیز مداخلات در امور درمان توسط افراد غیر است.

حکیم مهر: برنامه‌های کانون برای غلبه بر این مشکلات چه بوده است؟

هدف همیشگی کانون به‌عنوان نماینده بخش درمان و مایه‌کوبی، ایجاد همدلی و همکاری بیشتر با سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی بوده و همچنین با کانون‌ها و تشکل‌های دیگر در راستای وحدت و همصدایی حرکت می‌کند. در همین راستا دو درخواست ویژه از سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی داریم؛ درخواست اول همراهی بیشتر با کانون و استفاده از نقطهنظرات آنها در تصمیم‌گیری‌های مرتبط است که در واقع تجمیع نظرات بخش درمان و مایه‌کوبی کل کشور است.

درخواست دوم این است که در تنظیم قوانین و دستوالعمل‌ها، دست استان‌ها (ادارات کل، شوراهای نظام استانی و انجمن‌های صنفی استانی) را با توجه به شرایط بسیار متفاوت و متغیرات فراوان در هر منطقه باز بگذارند که بتوانند با محوریت دستورات کشوری، یکسری تغییرات و انعطاف‌پذیری در اجرای قوانین (به‌طور مثال در صدور مجوزهای ماده ۲ و همچنین تعرفه‌های واکسیناسیون) انجام دهند.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

در انتها از همه مسئولان و دلسوزان دامپزشکی اعم از تشکل‌های بخش خصوصی و غیره درخواست همدلی بیشتر و اتفاق نظر در اهداف مشترک را داریم. این کانون کشوری مقتدرانه و با تمام توان در این راستا گام برمی‌دارد و پیگیر حقوق زحمت‌کشان و فعالان این صنف است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
5
8
قابل توجه رئیس انجمن داروخانه داران دامپزشکی.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
3
8
امکان فروش صد در صد با نسخه هیچ وقت در ایران فراهم نخواهد شد چون بخش عمده دامداری ایران سنتی هست و دامدار اصلا سراغ کلینیسین نمیره و خودش میدونه چه نیازی داره و مستقیم میره سراغ خرید دارو.

در ضمن حتی در پزشکی هم به طور 100 درصد داروها با نسخه فروخته نمیشن و تعداد زیادی از داروهای پرفروش به شکل OTC فروخته میشن. در دامپزشکی هم همینطوره.

............... در هر صورت اجرای نسخه الکترونیک در دامپزشکی هم ضروریه منتها نباید نگاه صفر و صدی به قضیه داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اجرای نسخه الکترونیک هم در دامپزشکی عملیاتی نیست
چون خرده فروشی داریم
فروش آزاد داریم
مثل داروخونه های انسانی
نسخه الکترونیک هم در پزشکی با مشکلات زیادی از جمله قطعی و سرعت پایین نت، عدم وجود تعداد زیادی از داروها در فهرست وزارت بهداشت، داروهای خارجی و ... مواجه هست که کارایی این برنامه رو بصوزت عملیاتی بشدت پایین آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
دزدی که همکاران پزشک برای دارو های خاص با نسحه الکترونیکی کردند رو یادآوری کنیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
6
12
پس چرا کسی با کلینیسین ها که همشون دارو و واکسن دارن میفروشن برخورد نمیکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
نمیدونم، دقیقا کجا چنین چیزی دیدید، مگر در نقاط دور افتاده که نظارت بر اون سخته، و الا من که کلینیسین هستم هیچ وقت این کار رو انجام ندادم، از داروخانه دارها کم لطفی دیدیم ولی خودم هیچ خلافی رو مرتکب نشدم
ناشناس
|
Korea (the Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
4
10
آقای دکتر رئوفت بهتر نیست رئیس کانون درمانگاهها و مراکز مایه کوبی جدا از هم باشه
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
باید جدا باشند.
همکار
|
Lithuania
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
4
7
سلام
خسته نباشید
همانطور که همکارمان به درستی گفتند
بهتر و البته قانونی و منطقی این است که کلینسین به درمان بپردازد.
مقوله واکسن و واکسیناسیون فعالیتی کاملا تخصصی و جدای از درمان است.
همانطور که فعالیت و مجوز داروخانه جداست، نیاز است فعالیت
امور وا‌کسن نیز مجزا و مستقل باشد.

.......................
همانگونه که می دانید درمانگران پر تلاش حوزه بسیار گسترده ای دارند از داخلی گرفته تا مامایی، جراحی ، تغذیه و...

با توجه به تخصصی شدن فعالیت در همه ی امور از پزشکی گرفته تا امور فنی و....دامپزشکی هم از این قائده مستثنی نیست
درمانگر موفق حتی در حوزه درمان هم با این هم گستردگی فرصت مطالعه و کسب مهارت در امور تخصصی خود را هم نخواهد داشت چه برسد ورود به مقوله واکسن با این همه گرفتاری و درگیری مراکز واکسیناسیون
با واکسیناتور، مشکلات اجرای طرح ها ، خرید و فروش واکسن و ثبت آمار و...، هزینه های جانبی برق و ژنراتور و ....

طبق قانون نیاز است و البته منطقی است که واکسن از درمان کاملا مجزا باشد همانند داروخانه.

موضوع دیگر که کاملا واضح است تضاد بنیادین بین این دو حوزه فعالیت است
به لحاظ بهداشتی هم کار صحیحی نیست که واکسن در درمانگاه یا بیمارستان باشد کاملا اشتباه و خطرناک است
درمانگرانی خواهیم داشت که حداقل بخشی از وقتشان صرف رفع مشکلات بخش واکسن می کنند.

درمانگر بهتر است برفعالیت درمانی متمرکز شود.

موفق و پیروز باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
بنظر من هم واکسن باید در اختیار داروخانه باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
عوض اینهمه آسمون ریسمون بافتن که کاملا توجیهات غیرمنطقی و غیر فنی در جدایی پیشگیری از درمان میآورید به سازمان دامپزشکی فشار بیاورید تا این تعرفه های کاملا غیرمنطقی واکسیناسیون دامی را اصلاح کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
5
3
صحبتها بسیار خوب و منطقی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
5
14
............ تمامیت خواهی کلینیسین ها ................
هم ویزیت میگیرن، هم صدور مجوزهای جوجه ریزی و بارگیری مرغداریها دستشونه، هم پت شاپ دارن ، هم کارشناس بیمه هستن، هم کارشناس دادگستری هستن، هم از شرکتهای مادر بابت نسخه کردن اقلام دارویی خاص درصد میگیرن، هم پلاک کوبی ها و مجوز خروج دامها از استانها دستشونه، هم مجوز تمدید و صدور پروانه دامداری ها و مرغداری ها دستشونه، هم در قالب مجوز مایه کوبی واکسن میفروشن، هم در قالب مجوز کیف دارویی و داروهای اضطراری داروهای مورد نیاز دامدار رو تامین میکنن و و و و ...
فروش و تزریق داروهای غیرمجاز قاچاق و نسخه کردن داروهای انسانی که تخلفات محرز در دامپزشکی هست هم که اکثرشون دارن.
حالا در این بین
بخاطر ............... درآمدهاشون کمه
............ قانع نیستن
و همه تقصیرها رد میندازن‌گردن داروخونه ها و مایه کوبها و پرسنل اداری و درمانگران متفرقه

..................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
زمانی که تخلفی رخ میده تنها یک بخش یا یک نفر نبوده شما با مجموعه از افراد که بهشون میگیم باند فلانی درگیر میشید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
اینهایی که شما میفرمایید پس چرا وضع اقتصادی مراکز درمانی دامپزشکی اینجوریه؟ قطعا شما از همکاران داروخانه دار ما هستید و با غرض این فرمایش ها را گفتید. وضع مراکز درمانی اصلا و ابدا خوب نیست . تقریبا نسخه نویسی در دامپزشکی ایران در حال حاضر معنایی ندارد! و داروخانه ها بی تعارف داروها را بدون نسخه می فروشند و عملا داروفروشند تا داروخانه دار. درامد مراکز درمانی ناچیز هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
5
13
بیشتر کلینیسینها تبدیل شدن به داروخانه های سیار و عمدتا داروهایی استفاده میکنند که قانونی وارد کشور نمیشود.
ناشناس
|
India
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
8
4
متاسفانه بعضی داروخانه دارها بدون نسخه دارو‌ را میفروشند و بعد با پرداخت پول به کلینیسین نسخه های صوری دریافت میکنند. اینکار به دور از اصول حرفه ای هست ادارات دامپزشکی و نظام باید با این اشخاص برخورد قاطع کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
پس تخلف اصلی رو کلینیسین داره انجام میده :)
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
8
2
درود نگاه ریاست کانون درمانگران به مشکلات کاملا متمدنانه و از روی نگاه به اوضاع موجود بوده
مورد دخالت در درمان جز با مدیریت چرخه دارو حل نخواهد شد و این مدیریت در حال حاضر بدلیل وجود اینتگرشن امکان پذیر نمی باشد قطعا دامدار و مرغدار چه سنتی چه صنعتی دنبال هزینه کرد کمتر هستند و حذف هر کدام چه درمانگر و چه داروخانه برای دامدار و مرغدار مد نظر است ؛ حل مشکل ادغام دو راسته خدمات دارو و درمان است ؛ نه بصورت هر شخص دامپزشک همه کار انجام دهد زیرا با وجود تعدد درمانگر و داروخانه دار اتفاقات خوبی را رقم نخواهد زد ؛ منظور اولا عدم صدور پروانه مجزا دارو و درمان ؛ زین پس در غالب مجتمع درمانی یا بیمارستان حتی با مسایل مالی جدا و منفک ؛ و در یک بازه زمانی ۴ ساله مراکز موجود دارو و درمان با نزدیکترین مرکز خود حتی بدون وابستگی مالی ادغام و در کنار هم کار کنند ؛ پایان دادن به نحوه موجود اینتگرشنها و مدیریت محکم بر چرخه دارو در کشور
تشکر
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
3
5
جناب دکتر رئوفت سپاس از جنابعالی و سایر فعالین صنفی.
مشکلات بین صنفی دارو درمان باید یکبار برای همیشه با تجمیع دارو و درمان و مایه کوبی فیصله یابد و این شجاعت سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی را میطلبد که برای یکبار هم شده کار درست را انجام دهند
اون چی گه ره؟
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
1
11
جناب دکتر
اگر چه داروخانه ها ارحم الراحمین نیستند تعمیم اینکه چون "در یک‌منطقه ای داروخانه وجود دارد پس حتما مرکز درمانی فعال هم دارد "به کل کشور مصداق قیاس مع الفارق است . در بسیاری شهرها داروخانه هم کار فروش دارو میکند و هم توصیه درمانی چون مرکز درمانی فعالی ندارند یا دامپزشک در دسترس نیست و... و اگر اینچنین باشد که هست عبارت "دستاویز داروخانه ها برای عدم پایبندی به دستورالعمل نسخه پیچی"هم دیگر صحیح نیست. تا کی باید داروخانه دست روی دست بگذارد تا دامپزشک تشریف بیاورد
متاسفانه کلینیسین
|
France
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
9
6
داروخانه ها بصورت غیررسمی مجمع تمام خدمات دامپزشکی هستند
از درمان و مدیریت فارم تا داروفروشی فله ای
چرا تمام پروانه ها را به ایشان نمی دهید
خدا را شکر که کار من متمرکز بر سونوگرافی است و چون اینکارسواد خودش را می خواهد از گزند داروخانه ها در امان هستم هرچند که بعضی مواقع باز هم شیطنت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
سونو گرافی تخصصیه؟
برادر من یه دوره دوسه ساعته دیدی دیگه
اونم هر داروخانه دار و کلینیسینی با داشتن دستگاه میتونه انجام بده
کارشناس ناسا که نیستی
خیلیها نمیرن دنبال سونو چون منطقه شون کشش نداره
.......................
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
5
6
همکاران کلنیسین در تمام فصول سال ودر هر مشکلی انواع واکسن بدون نیاز ضرور تجویز میکنن کافیه ی دامدار مفلوک مراجعه کنه از ppr شروع میکنن تا الی اخر حالا ربطی نداره طرف حیوان مشکل تغذیه ای داشته باشه یا دچار سخت زایی باشه کمی با انصاف باشیم شمایی که تمام امورات بخش خصوص و قبضه کردید حالا مشکلاتتون شد اون دو تا نسخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
5
6
آقای دکتر رئوفت دفاعیات شما همه در راستای منافع کلینیسین ها می باشد .درمانگاهها که الان صفر تا صد مجوز مرغ داریها درمان دام بزرگ دام کوچک و داروی اورژانسی و ....برخی دوستان کلینیسین نشستن پشت میز و نسخه واکسن میکنن فقط بخاطر منافع خود .چون هنوز مراکز وابسته جمع آوری نشد .تا کی مراکز مستقل باید سکوت کنن .شما بعنوان رئیس مراکز مایه کوبی مستقل چرا تا الان از تمدید پروانه های غیر قانونی وابسته ها ممانعت نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
5
4
بهترین راه یکپارچه سازی است یعنی دارو در اختیار کلینیسین یا مسوول فنی واحد باشد، مراکز مایه کوبی هم تجمیع شود در هر استان دو یا سه مرکز و چندین دامپزشک شراکت داشته باشند. واکسیناتورها هم همه زیر نظر این دو تا سه مرکز باشند. هم رقابت هست و هم نظم
ناشناس
|
Lithuania
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
4
2
همانگونه که ملاحظه فرمودید همکار درمانگرمان بصورت تخصصی بروی سونوگرافی تمرکز دارند و به موضوع واکسن ورود نمی کنند این موضوع قابل تقدیر است.
با این خیل فارغ التحصیل صدور دو مجوز برای یک نفر غیر منطقی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
0
2
ما بیشتر به شناخت خودمان از طریق انتخاب خودمان شک داریم؟!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
3
4
جالبه که بعضی همکاران از تجمیع وحشت دارند.بگذارید همه با شرایط یکسان در یک پروانه واحد بنام خدمات دامپزشکی فعالیت کنند تا معلوم شود هرکس چقدر توانایی علمی و عملی دارد
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
3
12سال تو ی شهر بن بست داروخانه داشتم
تو این مدت 5-6 تا کلینیسین اومدن حداکثر یکسال موندن و رفتن بدلیل کمبود کیس گاوی و درامد
وقتی کلینسین نبود ک حدود نصف این 6سال شد اداره که دکتر هم نداشت کیس ها رو ارجاع میداد ب من منهم شب و نصفه شب و ساعت 2ظهر انجام میدادم
بعد 10 سال و نیم ی دکتر محلی مطب زد و بعد 2-3 ماه شروع کرد ب فروش دارو در حجم عمده زیر قیمت و البته با تامین دارو حالا یا مجاز یا قاچاق از داروخانه های مرکز استان
دامدار هم رفت سمت اون
ایشون هر 2هفته یک بارهم 1هفته مطب رو میداد تحویل واکسیناتورهاش و تشریف میبرد مسافرت
دامدار هم وقتی دارو بالای10 درصد تخفیف رو دید جذب داروهای ایشون شد ک عمدتا با اتوبوس میرسد دم مطبش
شکایت چندین باره هم ب شبکه شهرستان بیفایده بود توجیه رئیس شبکه هم تعامل کلینیسین با دامدارو اداره! بود و اینکه شما دارو بدن نسخه میدی حالا 90درصد دامدارها هم دارو تک قلم میخاستن چطور حاضر میشدن واسه ی دارو اکسی10درصد 20 تونم پول نسخه نویسی بدن والله اعلم
خلاصه بعد 12 سال مجبور به تعطیلی شدم
واگذارشون کردم به خدایی ک جای حق نشسته
محمود روحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
1
0
درود بر جناب دکتر رئوفت عزیز .بسیار عالی .خدا قوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
1
............ از روی چه منطقی میگویند که نبودن نسخه برای داروخانه ها بهانه هست؟ با یک بررسی ساده براحتی میتوان متوجه این قضیه شد که در اکثر مناطق واقا نسخه یا نوشته میشه و یا به تعداد واقعا انگشت شمار و بی اثر در گردش کار داروخانه نوشته میشه.لطفا حال و روز داروخانه ها ملاحظه شود و مواظب باشیم حرفهایی که میزنیم از روی منطق و انصاف باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
2
1
چرا نسخ رو الکترونیک، نمی‌کنند؟ چرا بیمه ها حمایت نمی‌کنند؟
جعفری
|
Germany
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
2
..................
چرا اینهمه مجوز دام کوچک صادر کرده اید
ناشناس
|
France
|
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
1
0
همکارعزیزی که سونوگرافی راتخصصی نمی دانید
احتمالاسونوگرافی برایتان معرفی نشده
یک کم مطالعه بدنیست داشته باشید
دامداران بیشترازشماراجع به اهمیت سونوگرافی اطلاع دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
سونوگرافی یک علم است و در دوره های تخصص بصورت مجزا بعنوان بک تخصص معرفی نشده و هر دامپزشکی با چند ساعت دوره و مطالعه میتواند نیازهای همان دامدار را با دستگاه رفع کند
اما اینکه شما همکارتان را متهم به کم دانش تر بودن از یک دامدار بیسواد میکنید نمایانگر نوع نگاه شما به همکارانتان و رشته دامپزشکیست فلذا همه را به کیش خود می پندارید.
اگر تخصص شما انقدر خاص و پولستز است پس حق اعتراض هم ندارید.
و از گاو و گوسفندهایتان با همان دستگاه پورتابل فوق تخصصی خود پول دربیاورید و نه وقت خود را بگیرید و نه بقیه
.............
پادشاه بدون تاج و تخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
1
............ چقدر اتحاد و همکاری در بین ما وجود داره یکی بیاد من و بفرسته ماموریت واردات گوشت منجمد راحت بشم از این دعوا
بردبار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
0
1
آیا پیگیری های فوق نتیجه ای هم داشته است؟ اگر فردی جوانتر بیاید آیا عملکرد بهتر نمی‌تواند داشته باشد؟ آیا در دور قبل اثری داشته اقدامات که در این دوره نیز همان سبک را پیش گرفته اید!!؟؟
ناشناس
|
Hong Kong
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
0
0
اگر سونوگرافی را در چند ساعت بطور کامل یاد گرفتید یا حتی چند ماه باید به شما جایزه نوبل داد
نظر شما
ادامه