کد خبر: ۷۵۴۵۰
تعداد نظرات: ۵۹ نظر
رئیس کانون سراسری داروخانه‌داران دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علی‌اکبر دشتی‌زاده» افزود: به نظر من کسی که ۱۵ تا ۲۰ سال رئیس، نایب‌رئیس و... است، توانی بیشتر از این ندارد و حضور مجدد او خیانت به اعضاست ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «مدیریت مادام‌العمر، خیانت به اعضاست و این مساله در  حوزه نظام دامپزشکی نیز صادق است.» این را رئیس هیات مدیره کانون داروخانه‌داران دامپزشکی کشور به حکیم مهر می‌گوید: «در استان‌های جنوبی و برخی استان‌های دیگر کشور، شاهد دسترسی برخی روسای نظام به اطلاعاتی هستیم که حتی هیات مدیره نظام استان‌ها به آن اطلاعات دسترسی ندارند. در واقع یک شبکه بسته شخص‌محور ایجاد کردند که در دور بعد هم، اگر قانون‌گذار طرحی را برای آنها پیش‌بینی نمی‌کرد، دوباره رای می‌آورند.»

«دکتر علی‌اکبر دشتی‌زاده» در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «من از این قانون جدید شفاف‌سازی که کارمندان باید چهار ماه جلوتر استعفا دهند، لذت بردم. به نظر من کسی که ۱۵ تا ۲۰ سال رئیس، نایب‌رئیس و... است، توانی بیشتر از این ندارد و احتمالا نتوانسته با نمایندگان و وزرا دیدار و لابی کند و حرف خود را به کرسی بنشاند و خواسته آن جامعه را پوشش دهد. به نظر من حضور مجدد او خیانت به اعضاست. با این قانون جدید، حداقل کسی که به دنبال پست و صندلی و مقام نیست، چهار ماه فاصله می‌گیرد و مجدد کار می‌کند.»

وی ادامه می‌دهد: «هیات‌های بدوی همین استان‌هایی که رؤسای آنها ۲۰ ساله هستند، در ادوار قبلی رد صلاحیت‌های گسترده‌ای را در انتخابات انجام دادند که امیدوارم با نگرش، رویکرد و بینش جدیدی که هست، اجازه ندهیم همکاران متخصص، با هدف تسویه حساب‌های شخصی، اقدام به این کار کنند. در واقع در دوره قبل و همچنین قبل‌تر، انتخابات نظام دامپزشکی حداقل در جنوب کشور جهت‌دهی و مهندسیشده بود.»

حکیم مهر: آقای دکتر، در جلسه مشترک هیات مدیره کانون داروخانه‌داران دامپزشکی کشور با سرپرست سازمان دامپزشکی چه گذشت؟

در جلسه مشترک با ریاست سازمان چند بحث عمده رد و بدل شد که یکی از آنها راجع به ویرایش چهارم دستورالعمل داروخانه‌ها بود. ویرایشی که نظرات کانون داروخانه‌داران در آن دیده نشده و مساله ظرفیت‌سنجی حذف شده و مجوزها به صورت نامحدود داده می‌شود که این مساله با توزیع متوازن خدمات دامپزشکی تناقض دارد. مثلا در منطقه‌ای ظرفیت وجود ندارد اما ما صدور پروانه را آزادسازی کردیم.

مورد بعدی زنجیره تولید یکپارچه بود که قبلا در حکیم مهر هم عرض کرده بودم که فرصتی بود که تبدیل به تهدید شد. کمااینکه بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازد و ایران را در مصرف دارو رتبه‌دار می‌کند. صحبت ما این است که دارو نباید مانند نهاده باشد؛ یعنی آثار باقی‌ماندگی و خطرناک دارد و باید کنترلشده باشد. راهکار ما حلقه آخر فروش دارو توسط داروخانه با نسخ کلینیسین است و نه خرید نامحدود به هر میزان و بدون پاسخگویی.

حکیم مهر: آیا داروخانه‌داران این همکاری را می‌کنند که دارو را صرفا با نسخه بفروشند؟

ما داروخانه‌داران این مساله را از خدا می‌خواهیم و از نسخه استقبال می‌کنیم. اما الان تعداد کلینیسین‌ها و تعداد نسخ خیلی پایین است و متاسفانه هنوز جا نیفتاده است و نقش کلینیسین‌ها پررنگ نیست. نسخه به تعداد زیاد به داروخانه‌ نمی‌رود، در حالی که داروخانه اشتیاق زیادی به این مساله دارد. به هر حال فروش با نسخه به نفع داروخانه است، چون داروخانه حق فنی می‌گیرد و این مساله هرچه رسمی‌تر و به واسطه نسخ باشد، درآمد و سود داروخانه بالاتر است. اما اگر در منطقه کلینیسین یا نسخه نباشد، دامداران کار خود را به صورت مشورتی جلو می‌برند.

مورد سومی که در جلسه با ریاست سازمان در مورد آن صحبت شد، مبالغ تعرفه تمدید صدور پروانه بود که از دستگاه حاکمیتی انتظار می‌رفت آن را کنترل کند و این طور نباشد که در سال جدید تعرفه داروخانه چندصد درصد افزایش یابد. سوالی که داروخانه‌های کشور از ما دارند این است که این مبلغ برای کدام خدمات است و نظام چه خدماتی را به ما می‌دهد؟

به‌عنوان مثال متاسفانه هیات‌‌های بدوی نظام‌های دامپزشکی در برخی استان‌ها با ارزان‌فروشی برخورد قاطع نمی‌کنند. در اینجا یک فساد پیچ در پیچ و شبکه‌های مختلف ایجاد شده است. البته جای تقدیر و تشکر از گروه هیات مدیره نظام دامپزشکی وجود دارد که در زمینه شفاف‌سازی انتخابات، یک کار بی‌نظیر انجام دادند. چون در خیلی از استان‌ها یک مافیا و یک شبکه بسته ایجاد شده بود.

مورد آخر نیز حضور نماینده کانون در شورایعالی مالیاتی بود که در این خصوص چندین مکاتبه صورت گرفته و متاسفانه همچنان بیپاسخ مانده است. در مورد زنجیره نیز وضعیت مشابهی وجود دارد. در طول یک سال گذشته کانون بارها مکاتبه کرده و من نمی‌دانم چه قدرتی پشت این زنجیره است که توان آن از سلامت مردم بالاتر است و می‌تواند قلدرمآبانه بهداشت عمومی را وتو کند و این خیلی خطرناک است.

خواهشی که دارم این است که مسئولین یا کسانی که دستاندرکار هستند، به موضوع زنجیره‌ها ورود کنند. چون قدرت‌های بالاتر نظیر نماینده‌های مجلس و وزرا که از آن پشتیبانی می‌کنند، اطلاع درستی از باقی‌ماندگی دارو ندارند و این خطرات، آینده سلامت را تهدید می‌کند. چون مسئولیت سلامت نسل بعدی ایرانی که در سال‌های بعد به دنیا می‌آیند نیز با ما است و نباید فروش دارو را به هر قیمتی توسعه دهیم.

حکیم مهر: به فرایند شفاف‌سازی انتخابات از سوی هیات مدیره نظام دامپزشکی اشاره کردید. نظر شما در این خصوص چیست؟

من به شخصه اعتقاد دارم که توان اجرایی هر مدیر برای یک دوره مشخص است. خود من بیش از یک حد مشخص قدرت اجرایی ندارم و اگر در ادوار بعدی فرصت دیگری برای ریاست کانون داروخانه‌داران پیدا کنم، فقط در صورتی می‌پذیرم که یک اقبال عمومی واقعی و نه آمارسازی کاذب در این خصوص وجود داشته باشد. به نظر من مدیریت مادام‌العمر، خیانت به اعضاست. ما برای نظام دامپزشکی هم همین دیدگاه را داریم. کمااینکه در استان‌های جنوبی و برخی استان‌های دیگر کشور شاهد دسترسی برخی رؤسای نظام به اطلاعاتی هستیم که حتی هیات مدیره نظام استان‌ها به آن اطلاعات دسترسی ندارند. در واقع یک شبکه بسته شخص‌محور ایجاد کردند که در دور بعد هم، اگر قانون‌گذار طرحی را برای آنها پیش‌بینی نکند، دوباره رای می‌آورند. چون تعداد زیادی از آرای ما مربوط به جامعه دکتری نبوده و متعلق به کاردان‌هایی است که این افراد مثلا استاد دانشگاهشان بوده‌اند و آنها آرا را به سمت اهداف خودشان سوق می‌دهند.

من از این قانون جدید شفاف‌سازی که کارمندان باید چهار ماه جلوتر استعفا دهند، لذت بردم. به نظر من کسی که ۱۵ تا ۲۰ سال رئیس، نایب‌رئیس و... است، توانی بیشتر از این ندارد و احتمالا نتوانسته با نمایندگان و وزرا دیدار و لابی کند و حرف خود را به کرسی بنشاند و خواسته آن جامعه را پوشش دهد. به نظر من حضور مجدد او خیانت به اعضاست. با این قانون جدید، حداقل کسی که به دنبال پست و صندلی و مقام نیست، چهار ماه فاصله می‌گیرد و مجدد کار می‌کند.

ای کاش افراد توانمند و قدرتمند وارد نظام‌های دامپزشکی شوند و به نحوی خون جدیدی وارد این پیکره کنند. چون هیات‌های بدوی همین استان‌هایی که روسای آنها ۲۰ ساله هستند، در ادوار قبلی رد صلاحیت‌های گسترده‌ای را در انتخابات انجام دادند که امیدوارم با نگرش، رویکرد و بینش جدیدی که هست، اجازه ندهیم همکاران متخصص، با هدف تسویهحساب‌های شخصی اقدام به این کار کنند. در واقع در دوره قبل و همچنین قبل‌تر، انتخابات نظام دامپزشکی حداقل در جنوب کشور جهت‌دهی و مهندسی شده بود. لذا از نظر من کار فوق‌العاده ارزشمندی صورت گرفت و بنده از دکتر زارعی، سایر اعضای شورای مرکزی و کلیه عزیزان و رؤسای نظام‌هایی که روی این مساله صحه گذاشتند، قدردانی می‌کنم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۴
مختاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
8
14
دکتر دشتی زاده نیروی متعهد و سالمی است و عملکرد ایشان در انجمن داروخانه داران نشان از شایستگی ایشان دارد قطعا چنانچه ابزار لازم را داشته باشد می تواند نقش موثری در حل مشکلات دامپزشکی استان ایفا نماید
پاسخ ها
اردشير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
جناب دكتر مختاري درست است
فاطمه تدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
عدم نیاز مالی و خانواده اصیل و مذهبی شخصیت جالبی از ایشان ساخته است.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
جناب فاطمه تدین، کشور ما دچار بیماری دروغگویی و جاه‌طلبی شده که سیستماتیک است. مردم مقصر میستند زیرا هر کس به قدرت می‌رسد….. در هیچ کشوری بیرون از ایران اینگونه نیست که تا این حد در سیستم‌های مختلف فساد وجود داشته باشد و اکثر دکتر دشتی‌زاده‌ها که شجاع هستند فراوانند تا انصاف داشته باشند حق را پایمال نکنند ولی در کشور ما نادر است. در ضمن بنده دکتر دشتی زاده را از دوره دانشجویی می‌شناسم ۶ سال هم کلاس بودیم و می‌دانم که ایشان وجدان کاری دارند و انسان درستکاری هستند وگرنه آنچنان که فکر می‌کنید هم بی میاز مالی نیستند زیرا دوره دانشجویی سی‌دی آموزشی می‌فروختند تا هزینه دانشگاه را فراهم کنند. ایشان دردای آن امروز انسان شجاع به شمار می‌آید و این ربطی به مذهب و غیره ندارد. اخلاقیات یک فاکتور انسانی است نه مذهبی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
کلا اسم نظام دامپزشکی را باید بگذارند نظام کاردان دامپزشکی با اینکه ذیحق ترین و مفلوکترین و ستمدیده ترین قشر که تحصیلات سختی هم داشته اند و نظام دامپزشکی را بناگذاشته اند هیچ حقی برایشان متصور نیستند بیشترین تعرفه را هم پرداخت می‌کنند و همه درصدد پایمال کردن حقوق آنها به نفع بقیه هستند چه کاردان چه اداره جاتی و غیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
ناشناس 19:23 داری تعریف میکنی یا تخریب میکنی واقعا در جماعت دامپزشکی نزاکت و ادب چیز کمیابی است
کاظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
10
نظام استان .......... به نیروهای جوان و با انگیزه نیاز دارد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
5
11
دکتر دشتی زاده عزیز حرف دلمان را زدی. خدا بهت عزت دهد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
1
14
انتخابات فوری قبل از اینکه مهندسی انتخابات صورت پذیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
3
11
زنجیره های تولید تبدیل به مافیا شده اند و در سالهای آتی مشکل اساسی کشور در بحران سازی خواهند بود
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
1
9
به داد مافیای نظام کارفرمایی دامپزشکی ........... برسید.
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
7
1
کاش رییس کانون کشوری داروخانه ها از اقدامات انجام گرفته این کانون در خصوص افزایش ناعادلانه و چندین برابری تعرفه صدور و تمدید پروانه داروخانه ها هم گزارشی میدادند.. میبایست مجدانه پیگیری کنند
پاسخ ها
رویا عادلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
عزیز دل برادر در مصاحبه به تمام مواردیکه فرمودید اشاره کرده بنده خدا از زنجیره بگیر تا تعرفه ناعادلانه در دیدار با ریاست سازمان
یزدانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
3
7
درود بر شما جناب دکتر دشتی زاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
5
10
این مصاحبه یکی از شجاعانه ترین و بی پرواترین مصاحبه هایی است که تا کنون در حکیم مهر به چاپ رسیده است. احسنت به دکتر دشتی زاده و‌مسئولین حکیم مهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
اااقل خود‌جنابعالی شجاعت به خرج‌می دادی و اسمت رو می گذاشتی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
10
حرف منطقی و درست را جناب دکتر دشتی اظهار نمودند باید کلیه روآسای نظام که سالیان سال در این سمت ها هستند کنار بروند و نیروهای جوان باتجربه جایگزین شوند و نیروهای دولتی و بازنشسته کنار گذاشته شوند تا بتوان دراینده نظام با قدرت و حاکمیت قوی در خدمت مردم و همکاران باشند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
12
رد صلاحیت گسترده بخش کوچکی از کار است، بخش بزرگتر استخدام فله‌ای کسانی است که بتوانند کنترل روی آنها داشته باشند مخصوصأ اگر طول دوره رو به پایان باشد جون افراد زیادی را تند تند استخدام می‌کنند در پست و سمت‌های مختلف تا آنها را مدیون خود کنند و بتوانند دور بعد این لطف را برایشان جبران کنند. به این کار می‌گن….
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
2
7
تفاوت جالب رییس کشوری کانون داروخانه داران با رییس کشوری کانون کلینیسنها این هست که داروخانه داران محافظه کاری نمیکنند و مطمئنا در نهایت نتیجه ی بهتری میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
این روحیه ی حق طلبی و مطالبه گری شایسته ی تقدیر میباشد. ایکاش سایر روسا هم الگوبرداری کنند
شهریار
|
United States of America
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
3
9
احسنت بر دکتر دشتی زاده بزرگوار...شجاع و قدرتمند واقعیتهارا بیان کرده اند..ما دامپزشکان از هر رده تکلیف داریم و باید که از چنین افراد شجاع و پیگیر و مصر در احقاق حقوق دامپزشکان حمایت کنیم ...همیشه حق مطلب و بهترین عملکرد از افراد صادق شجاع و پیگیر ادا و اجرا میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
13
یادی بکنیم از رییسی که 8 سال غیر قانویی با تعویق انتخابات چه ها که نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
اسمش رو بگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
کم حافظه شدیم؟
رضا احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
1
7
احسنت اقای دکتر دشتی زاده.
دقیقا به نکته خوبی اشاره کردی .........................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
1
11
سلام تا زمانی که دامپزشکان بخش دولتی امکان کاندید شدن داشته باشند نظام دامپزشکی بعنوان یک بخش خصوصی مستقل امکان پیشرفت ندارد در واقع نظام دامپزشکی بوجود آمده برای قدرت بخشیدن به بخش خصوصی دامپزشکی ورود بخش دولتی با مسئولیت نظارت در بخش خصوصی با مسئولیت تاسیس معنی قانون تشکیل نظام دامپزشکی را کمرنگ میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
6
3
آقای دکتر حذف کارمند نظام هم یک نوع مهندسی انتخابات هست. کسی مجبور نیست به کسی رای بده چون مشخص نیست. اما ممکنه اون کارمند نظام واقعا نسبت به مشکلات واقف تر و دلسوز تر برای همکاراش باشه و ممکن هم هست که نباشه. چرا افراد دولتی حذف نشدند اونها که در بخش دولتی شاغلند و طبیعتا کسی که از بدنه بخش خصوصی باشه مثل حضرتعالی دغدغه بیشتری نسبت به مشکلات اعضا دارند. اگر از دوره قبل کسی مشکل داشته یا مشکل ساز بوده خب با سند و مدرک تایید صلاحیتش نکنند اما این که به گناه ناکرده مجازاتش کنند درست نیست و قطعا هدف داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
پس به احتمال زیاد شما دستورالعمل را با دقت مطالعه نکردی. هیچ کارمند نظام دامپزشکی حذف نشده، صرفا عنوان گردیده اگر کارمندان نظام دامپزشکی تمایل به کاندیداتوری دارند میبایست از ۴ ماه قبل از انتخابات مرخصی بدون حقوق یا مرخصی استحقاقی بگیرند چون در شرایط برابر با سایر کاندیداها قرار ندارند. و اگر مرخصی نگیرند میتوانند تبلیغات هدفمند و موثرتری را نسبت به رقبا داشته باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
ناقلا میشناسمت. مگر دوست داری دوباره کاندید بشی؟ همه میدونند مدرک از خودت به جا نمیگذاری. مظلوم نمایی نکن دستت برا همه رو شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
درست میفرمایید اما شرایط برابر برای رئیس اداره نظارت و دارو درمان معاون اداره کل هم با کارمند یکسان است. اونها هم اگر تمایل به کاندیداتوری دارن نباید 4 ماه مرخصی بگیرن؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
رانت اطلاعاتی کارمندان نظام دامپزشکی قابل قیاس با کارمندان دولتی نیست. صدور مجوزها و عمده ی مراجعات بیشتر به نظام دامپزشکی است
بذرپاش کلینیک
|
Cambodia
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
2
3
این همدلی و پشتکار را به کانون داروخانه داران کشور تبریک عرض میکنم ...................
اژدری .....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
2
5
سکوت در برابر ظلم برابر با ظالم است
همکار عزیز جناب دکتر دشتی زاده و عزیزان داروخانه دار کشور سپاسگزاریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
2
4
آفرین بر دکتر دشتی زاده عزیز و گرامی، لطفا به داد داروخانه داران کشور برسید ،
کلینیک دام کوچک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
2
4
ای کاش رئیس صنف کلینیک ها بودید.
کامبیز خادمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
2
4
I love your mind
dear dr dashtizadeh thanks
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
2
4
درود بر جناب دکتر دشتی زاده
انشالله موفقیت شما در زمینه هایی که دارید تلاش میکنید تغییر بدین را ببینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
5
تمایل داشتم این کامنت رابا نام ارسال کنم ولی چون امکان دارد تبعات حقوقی داشته باشد نام خود و نام استان را ذکر نمیکنم.
متاسفانه در انتخابات شورای استانی و کشوری نظام دامپزشکی دستورالعملی تحت عنوان حسن شهرت شغلی وجود دارد که برای رییس نظام استان محل فعالیت بنده دست آویزی به منظور مهندسی انتخابات شورای استانها در دور چهارم و حتی پیش بینی مهندسی در انتخابات پیش رو را فراهم کرده است.
این دستورالعمل برخلاف قانون طراحی شده و امیدوارم با تغییراتی که در راس شورای مرکزی نظام دامپزشکی ایجاد شده این دستورالعمل هم اصلاح و با قانون هماهنگ شود. نقطه ضعف بزرگ این دستورالعمل رد صلاحیت افرادی است که طبق آیین نامه اجرایی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرفه دامپزشکی در هیاتهای انتظامی به بند (ج) محکوم شده اند.
اولا بسیاری از اعضای فعال ممکن است به این بند محکوم شوند، ثانیا چون محکومیت با این بند بسیار خفیف است برخی از روسای نظام استانها که قصد سواستفاده از این دستورالعمل را دارندبه راحتی و با پرونده سازی رقبای خود را از طریق نفوذی که در هیاتهای بدوی دارند به بند ج محکوم میکنند و افرادی را که تمایل دارند وارد شورا کنند در صورت وجود شکایت تبرئه میکنند. نکته ی جالب این دستورالعمل که بارها و بارها در بین همکاران مطرح کرده ام این است که اگر دامپزشکی به بند ج محکوم شود در انتخابات نمایندگی مجلس تایید صلاحیت میشود ولی در انتخابات شورای نظام دامپزشکی استان رد صلاحیت میشود.
برای ایجاد محدودیت در فعالیتهای اجتماعی قانون پیش بینی لازم را کرده و بر اساس قانون افرادی که دارای محکومیتهای موثر کیفری باشند از فعالیتهای اجتماعی منع میشوند.
این دستورالعمل باید اصلاح شود چرا که افراد سودجو میتوانند با استفاده از مفاد این دستورالعمل انتخابات شوراهای استانی نظام دامپزشکی را مهندسی کنند. در راستای اصلاحاتی که توسط هیات مدیره جدید در شورای مرکزی انجام شده این انتظار میرود در این خصوص نیز تجدید نظر شود و این دستورالعمل نیز اصلاح شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
در دستورالعمل جدید اعضای شورا سمتی ندارند. نه در اجرا و نه در نظارت. تنها در صورتی رئیس شورا نقش دارد که خودش کاندیدا نباشد. که شکر خدا همه منصب دوستان کاندیدا هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
کل سیستم نظام دامپزشکی همین شده. رد طلاحیت افرادی که موی دماغ قبلی ها هستند. نمونش توی استان ............
داروخانه دار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
2
5
خدا قوت آقای دکتر دشتی زاده ، شجاعت و پشتکار شما قابل ستایشه
دكتر دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
1
5
روساي نظام استانها نبايستي مادام العمر باشند
شش بلوکی کلینیک ابرکوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
1
4
فساد پاک میشود شب رفتنی است نظام دامپزشکی بهبود میابد با جوانان
رییس کلینیک ها نیز می تواند بجای نگارش ...... حضورا سختی حرفه اطبا را بیان کند ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
3
2
جناب دکتر دشتی زاده ............ بین قانون و یک دستورالعمل که اعتبارش کمتر از آئین نامه اجرایی هیات دولت هست تفاوت وجود داره. این دستورالعمل نمیتونه شرایط افراد رو مشخص کنه . دستورالعمل خلاف ایین نامه اجرایی و قانون تاسیس سازمان نظام هست و قطعا اگر فردی به دادگاه عمومی شکایت کنه براحتی علیه سازمان نظام رای می گیره و مطمئنا افرادی هستند که این رویه رو بلدند. بزرگترین ایراد، انتخاب روسای نظام استانها و رییس سازمان مرکزی بعنوان رییس هیات اجرایی ه . دوشخصیت عنوان شده مسوول برگزاری هستند که اینجا تبدیل کردن به رییس اجرایی . چرا ؟ ............ رییس سازمان که کاندید نیست مبمونه رییس استان . یا باید کاندید بشه که نمیتونه رییس اجرا باشه یا باید کاندید نشه ................ متاسفم که فردی به هوش و ذکاوت دشتی زاده این موضوع رو نفهمید . ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
کاملا صحیح‌هست ، دستورالعمل نمیتونه شرایط افراد را مشخص کنه و قانون بالاتر از دستورالعمل هست. اما فراموش نکنید که این دستورالعمل کاملا قابل دفاع هست چراکه بر اساس آن هیچ کس از داوطلبی برای انتخابات منع نشده و در صورتیکه کارمند نظام دامپزشکی تمایل به داوطلبی داشته باشد با توجه به اینکه اختیاراتی فراتر از سایر رقبا دارد که میتواند در نتیجه ی انتخابات به نفع او تاثیر مستقیم بگذارد، میبایست از ۴ ماه قبل مرخصی بگیرد. بعید به نظر میرسد هیچ دادگاهی این بند از دستورالعمل را نقض کند چون در راستای منافع اکثریت اعضاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
0
3
خکیم مهر، اعلام نمایید رای گیری چه تاریخی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
دی
ناشناس
|
France
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
4
2
سلام برهمه همکاران
جناب دکتردشتی زاده‌ عزیز
درست است که بعضی ازروسا20سال درمسندقدرت ت(اتهام) هستندولی چه کسانی انتخابشان کرده اندهمین اعضای نظام که شایسته ترازآنهاراندیدند
..................
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
چون همه ی شایسته ها رو رد صلاحیت میکردند
ناشناس
| Austria |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
وقتی یک عده را رد صلاحیت کنند و کلاسهای بیست سی نفری کاردانی علمی کاربردی رای دهنده باشند
شایسته تر دیده نمی شود!!!
من فکر کردم حداقل خودتون میدونید به این شکل یک عده رای میارن
نمی دونستم سر رو کردید توو برف
اسفندیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
2
4
امروز اگر جوانی بهتر از پیشکسوتی گام بر می‌دارد تشویق دارد حمایت دارد والله در قرن فعلی همه دنبال منافع خود هستند خداوند اجرتان دهد که حرف حق را می‌زنید هر چند مافیا بشما ضربه بزند
داروخانه سلطانی
|
Germany
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
2
3
اگر سایر اصناف مایه کوب و درمانگران مجاز و غیر مجاز نیز دو نامه و مصاحبه برای زنجیره می کردند شاید زنجیره پاک شده بود، دست مریزاد کانون داروخانه داران ایران
جرکانی داروخانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
2
2
احسنت برشما جناب اقای دکتر دشتی زاده بزرگوار به امید روزهای روشن و پر از موفقیت برای شما و تمام دوستان و همکارانم نور امیدی برایمان برافروخته شد انشالله ترتیب اثر داده شود
بردبار
|
Cambodia
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
0
4
من دیگه از همه خستم
داروخانه دار بوشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
2
3
درود دکتر، بسیار از ديدگاه و سبک تفکر شما لذت بردم، پایدار باشید و موفق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
1
3
بزرگترین مشکل داروخانه داران و کلینیسینها ارزان فروشی دارو‌توسط برخی داروخانه داران است. زمانیکه قیمت دارو در تمام داروخانه ها یکسان باشد دیگر کلینیسینها داروی ارزان در اختیار نخواهند داشت و با قیمت پایین تر از داروخانه ها به دامداران مناطق مختلف نمیفروشند. از سوی دیگر داروخانه دار هم با خیال راحت دامدار را به کلینیسین معرفی میکند تا دارو را با دریافت نسخه به فروش برساند. متاسفانه هیچ اراده ای جهت برخورد با ارزان فروشی داروخانه داران وجود ندارد
پاسخ ها
مجازاتگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
اگر داروخانه داران تخفیف های شرکت های پخش را به مصرف کننده نهایی بدهند مشکل حل میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
3
2
الحمدلله همه روسای نظام سواد علمی و دانشگاهی ؟!!!!بالایی دارند و آموزشکده های وابسته به جهاد وعلمی کاربردی از دانش آنها بهره می برند و دانشجو تربیت می کنند ودانشجوها هم رای میدهند. ؟!!! خداوند این زنجیره را حفظ بفرماید
ثقتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
1
3
متاسفانه کلینیسین و داروخانه داران قدیمی قدرت را قبضه کردند و در صدور پروانه سیار سلیقه ای و منفعت طلبانه برخورد میکنند شورای نظام نیاز شدید به تغییرات اساسی دارد ورود دو تا سه نفر از بخش دولتی بالانس ایجاد میکند خصوصا در صدور پروانه بخش دولتی ذینفع نیستند ولی داروخانه داران سعی میکنند پروانه داروخانه و کلاینیسین ها سعی میکنند پروانه جدید به کسی ندهند شما را به خدا کمی تفکر کنید و دعوای خصوصی دولتی را کنار بگذارید هر چند با قانون تمدید کارت نظام که شخص باید کل سالهای قبل را با نرخ جدید تسویه کند کمتر دولتی تمایل به کاندید شدن دارد
نظر شما
ادامه