کد خبر: ۷۵۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه (واقع در استان خراسان رضوی) گفت: میزان بروز و ابتلا به بیماری تب‌مالت در شهرستان فیروزه از میانگین حد انتظار کشوری ۱۷ برابر بیشتر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «حامد جلالیان» اظهار کرد: بروسلوز یا تب‌مالت از شایع‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که‌ سبب خسارات اقتصادی ناشی از درمان، از کار افتادگی مبتلایان و نیز تقلیل منابع غذایی ناشی از کاهش تولید فراورده‌های دامی می‌شود.

وی افزود: بروز بیماری تب‌مالت در فیروزه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۵۵ درصد کاهش داشته و از ۷۲۷ نفر در ۱۰۰ هزار نفر به ۳۲۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فیروزه اضافه کرد: میزان ابتلا به تب‌مالت در۳ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته سیر نزولی داشته است که با وجود این کاهش چشمگیر میزان بروز و ابتلا به بیماری در شهرستان فیروزه همچنان از میانگین حد انتظار کشوری ۱۷ برابر بیشتر است.

جلالیان ابراز کرد: میانگین رقم ۱۷ برابری در فیروزه نشان دهنده میزان اهمیت موضوع در منطقه است و نیازمند توجه، اهتمام و همکاری شهروندان و ادارات مربوطه است.

وی عنوان کرد: براساس شاخص‌های سال ۱۴۰۱ بیشترین تعداد مبتلایان را در هر ۲ جنس میانسالان تشکیل می‌دهند. همچنین بالاترین تعداد موارد درگیری در ماه‌های فصل بهار و تابستان همزمان با فصل زایش و شیردهی دام‌ها است که در مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری دیده می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
2
0
تا وقتی واکسن رایگان باشه همین آش و کاسه هست .
مگه مرغداری صنعتی واکسن رایگان دریافت میکنن.
نظر شما
ادامه