کد خبر: ۷۵۳۹۱
تعداد نظرات: ۴۰ نظر

حکیم مهر: «محمود رضا کریمی یگانه» کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: با پدیده سگفرزندی مواجهیم!

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری دانشجو، وی در برنامه تهران بیست گفت: قوانین نگهداری سگ در کشورهای دیگر فوقالعاده سخت است ولی در کشور ما نه تنها با پدیده سگبازی مواجه هستیم بلکه با پدیده سگفرزندی هم مواجه شدهایم.

سگبازی به لایفاستایل مردم تبدیل شده است

«محمد جوانی» نویسنده و مدرس دانشگاه در ادامه این برنامه گفت: تغییر سبک زندگی مهمترین چالش قشر متوسط جامعه با فضای مجازی است. تغییر باورها و تغییر رفتار یک مسئله متفاوت است، هجمه دشمن در فضای مجازی صرفاً حمله کردن به دین و اعتقادات نیست به عنوان مثال برای علاقمند کردن مردم به نگهداری سگ از منظر دین وارد نمی‌شوند بلکه از این منظر ورود می‌کنند که سبک زندگی مردم را تغییر دهند، به این صورت که بگویند زندگی با سگ یک نوع لایفاستایل پرستیژ و بالا بودن طبقه اجتماعی را نشان می‌دهد.

جوانی در ادامه بیان کرد: آنها از تغییر رفتار و سبک زندگی به تغییر باورهای مردم می‌رسند، به عنوان مثال تا ۱۵ سال قبل کسی فکر نمی‌کرد که مردم سگ را در خانه خود و حتی در تختخواب خود نگهداری کنند و مثل بچه خود به آن علاقمند شوند. این مسائل وقتی ترویج پیدا کند بعد از مدتی فرد در دو راهی اسلام و علایقش قرار میگیرند و از اعتقادات خود پا پس میکشند‌.

 

انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
9
32
خیلی کشور خوبی ساختید که بخواهبم توی این ...... یه انسان دیگه را هم وارد کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
زبان مان فارسی است و بهتر است به جای لایف استایل بگوییم سبک زندگی، معادل فارسی را باید استفاده نمود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
17
18
میشه هم مسلمان بود و هم سگ نگهداری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
پیامبران اکثر دامدار بودن و سگ هم داشتند . امامان هم همینطور . بچه که بودیم معلم‌ها میگفتن با حیوانات مهربان باشید مثلاً امام ..... اول به سگ غذا مبداد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
بله، فقط سگ گله که در مراتع نگهداری شود از نظر اسلام مجاز است. وگرنه سگ خانگی نگه داشتن ضد اسلام است
کهبدبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
اگر برخی عزیزان بپذیرن که دین برای دخالت در امور زندگی دیگران نیست و برای تعالی فردی انسان به سمت خداست میشه
متاسفانه شاکی ردیف اول این جماعت خود خداست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
کهبد، دکتر عزیز شما یه مقاله در خصوص این بنده خدا ها لطفا اینجا بدید فدات
یه اثر از خودتون بذارید هر چی باشه من و بقیه دوستان استفاده کنیم
ناشناس
|
Poland
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
6
17
متاسفانه صورت مساله رو دارید پاک میکنید ،وضع اقتصادی اینفدر بد هست اینده نامعلوم بچه ها تغلبات کختلف در سرنوشت فرزند ها کنکورو .. رفاه یه عده حاص و فقط شهار درخصوص مردم همه و همه ذست به دست هم کسدن تا کسی سراغ ازدواج و فرزند نره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
وضعیت شما از فلسطینی ها بدتره؟ با این همه جنگ و درگیری هنوز هم آمار ازدواج و فرزندآوری شون پایین نیومده، اگه مثل شما فکر میکردن دیگه امروز هیچ کودکی در فلسطین پیدا نمیشد!
ولی برای بقای نسل و حفظ ارزش ها و آرمانها با تمام وجود تلاش می کنند.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
تو فهمت اونقدره ابران رو با فلسطبن مقایسه میکنی با این همه سرمایه ،تو فلسطین زندگی کردی ببینی وصع اونا بده
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
تا افرادی مثل تو هست که فقط با احساسات حرف میزینی و فلسطین رو پیش میکشی امیدی به پریرش علت اصبی موصوع و رفع مشکل نیست
مجازاتگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
ناشناس طرف دار فلسطین خودت چند تا بچه داری در ثانی فلسطین اون چیزی نیست که در اخبار جمهوری اسلامی میبینی وضعشون بسیار بهتر از ما است در همه زمینه ها در استاندارد بالاتری زندگی میکنند ...................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
پروفسور وضع فلسطینی ها یقینا از ما بهتره چون با پول ما زندگی می کنند. ثانیا قبیله های صحرای افریقا هم زاد و ولد می کنند . نیاز غریزیه ربطی به حفظ ارزشها و آرمانها نداره ابن حرفها فقط تو ایران هست
کسری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
شمایی که قضیه فلسطین را پیش کشیدی بهتراست بدانی که اونا با پول ایرانیها ......... میکنند و این پول ماست که خرج تزاید نسل اونها ........... میشه و ایرانی پاک نهاد اصلا جرات و همت و علاقه به فرزند آوری ندارد.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
7
26
دوست عزیز دین مگه در مورد بیت المال و اختلاس و دزدی و رشوه نیست طرف بزرگترین جنایت ها رو کرده داره ازاد میگرده بعد شما اومدید گیر دادید به سگ
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
5
21
بچه ادم باید بشینه یک سال تمام با سختی برا کنکور بخونه بعد هزلر نفر با نقلب میرن بهترین رشته ها چون پشتوانه هم دارن برای اینکه روحیشون حراب نشه نمیشه اخراجشون کرد ! بقیه هن که با سهمیه میرن اون وقت چه امیدی به فرزند اوریه من مطینم خودتم با رانت کار پیدا گردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
3
8
باتوجه به ارزانی و مهارتورم درسال بعد جمعیت سگ هادرخانه ازانسان ها درخانه بیشترخواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
2
24
به خالق یکتاوقادرقسم،من چهار سال و نیمه که ازدواج کردم،دردوران تحصیلات تکمیلی،به تمام مقدسات که اگر اعتقاد داشته باشند این کارشناس بیاد رودرو با ایشون تمام مشکلات رودرمیون بذارم،ببینم اصلا چیزی به نام سگ درفرزند آوری دخیل هست یانه؟؟؟آقاجون شما نفست اجزای گرم درمیاد،سرمسائل مادی واجاره خونه کارم داره میرسه به جدایی...چی داری توپ رو می‌ندازی تویه زمین دیگه،آرزومیکنم ازصمیم قلب بدرد مردم دچاربشی تا بفهمی مسئله اصلی گرونی،بیکاری،مسکن و اجاره های نجومی،و....باعث جدایی زوجها داره میشه،نه سگ،مگرتواروپا یاآمریکای پلید طرف هم سگ داره وهم پنج الی شش بچه،(من ازبی پولی وبیکاری دارم جدامیشم،باعثش گرونیه،نه سگ...اینو درک کن کارشناس الکی خوش،تووامثال توعین من وماو بقیه مردم نیستید،دروغ به خورد مردم نده)از تمام بزرگواران و اساتید عذر میخواهم اگر باعث مکدرشدن خاطرشون شدم.
پاسخ ها
باران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
بابت مشکلاتی که دارید خیلی متاسفم. عمیقا با شما همدردی می کنم.حرف حق زدید. این کارشناس نماها نعل وارونه می زنن شاید هم پول می گیرن تا آدرس غلط بدن و اذهان رو منحرف کنن.
خدا برات خیر پیش بیاره هموطن عزیزم.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
2
16
هرکسی شده کارشناس. کو پول کو درآمد کو خونه !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
2
17
از قیافه حضرات شکم سیری و ... می باره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
3
9
رفاه زدگی از سر و روی این به اصطلاح کارشناس میباره. از درد مردم‌خبر نداره به سگ بدبخت گیر داده. آقای کارشناس چندسال تو خارج زندگی کردی که از قوانین دیگر کشورها حرف میزنی
پاسخ ها
یگانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
دقیقا قربون دهنت .
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
3
9
اونقدر مثل بنز دروغ میگین که بعد از مدتی اون دروغ رو حتی خودتون باور میکنین که خقیقته.عزیز دلم حیوون خانگی چه ربطی به باور دینی داره؟شرایط اقتصادی الان اجازه ازدواج و فرزندآوری میده؟اجاره خونه اولین سد بزرگه بقیه اش بماند لطف کنین تورم رو کنترل کنین ملت بیچاره رو صاحب خونه و لوازم ابتدایی زندگی کنین اتوماتیک سبک زندگی تغییر می‌کنه.
یگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
4
13
همه چی تو کشور گل وبلبله مشکل نگهداری سگه
به شما چه ربطی داره مردم تو خونه چیکارمیکنن
بسه این همه فضئولی تو زندگی ملت
خودتونم بکشید کسی بااین وضع بجه نمیاره ...........
پاسخ ها
عاطفه
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
اره والا درست میگی
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
3
10
بلایی به سر جوونها اوردین بلایی به سر اقتصاد اوردین که اذدواج هم دیگه معنی نداره .اکثرا اذدواج سفید ‌رو پذیرفتن شما دنبال فرزند هستین قدیمها هم هرخونه ای سگ داشتن .
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
1
1
مسئولین عزیز و محترم کی وقت کردن درمورد بچه دار شدن یا نشدن مردم هم فکر کنن؟ ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
2
3
تمام مشکلات حل شده ، فقط مشکل نگهداری سگ مونده ؟
ثانیا به کسی ربطی ندارد که کی سگ داره ،کی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
30یا30. ممنوع
پرهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
2
3
نگهداری از حیوانات هیچ ربطی به فرزندآوری نداره،اتفاقا در اروپا خانواده های دارای فرزند بیشتر حیوان خانگی دارند چون برای فرزندانشان نشاط میاره و به لحاظ روانشناسی باعث بهبود روحیه کودکان میشه،اگر در ایران فرزند آوری کم شده به دلیل مشکلات معیشتی و فرهنگ فرزندسالاری ایرانیان هست،آدرس غلط ندهید
حامد کنگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
2
2
آقای محمود رضا کریمی و محمد جوانی؛ اشاره کردید به قوانین سخت جهانی درسته، قوانین سختی برای صاحبان سگها تو کشورهای دیگه وضع شده ازجمله صاحبان سگها رو مکلف میکنه سگهاشون رو حتما روزانه پیاده روی ببرند.. جالبه که شما تا اتاق خواب مردم میرید ولی نگاه به سفره کوچیکی که‌ پهن کردند نمیکنید و از اسلام فقط اون چیزهایی که باب میل شخصی مون شده استفاده می‌کنیم.. همچنین استفاده از واژه دشمن.. که ظاهرا باعث همه این مشکلات فعلی، دشمنی هست که شما مدام تکرار میکنید و حتمآ راه حل همه اینارو هم فکر کنم استفاده از ابزار محدودیت بدانید.. یعنی محدود کردن فضای مجازی، اعمال قوانین سخت برآی محدود کردن این دوستی بین انسان وسگ .. راههایی که سالهاست تکرار کردید نتیجه نگرفتید ولی درعجبم باز دارید تکرار میکنید.. جناب جوانی اشتباه کردن شکست نیست تکرار اشتباهه که شکسته.. وشما مدام دارید شکست میخورید..
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
1
1
بسیار‌ خوب‌ است‌ اینکه‌ سگ‌ غصه‌ ندارد‌ و حرف‌شنوی‌ دارد‌ نگران‌ اینده‌اش‌ نیستی
کم‌توقع‌ است‌ و بی‌ازار‌ و وفادار‌ پس‌ سگ‌فرزندی‌ ایده‌ای‌ عالی‌ است
محمودزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
3
0
دکتر شریعتی برای این مملکت شهید همت ها تربیت کرد و بعد از انقلاب دچار بی مهری قرار گرفت عده ای او را ساواکی قلمداد کردن و برای اثبات ادعا خود آیه و دلیل اوردن و امروز خودشان چه تربیت کردن .........................
ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
1
3
وفای سگ از وفای بعضی اولاد ها بهتره. اصحاب کهف سگ داشتن. پا به پاشون زندگی کرد، خوابید، بیدار شد و مرد. حضرت موسی سگ داشت. آبی که میخواهی وضو بگیری، اگر سگی تشنه باشه، آب را باید بدی به اون حیوان بخورد و تیمم کنی. با حیوان ها مخصوصا به سگ ها ظلم نکنید. عقوبت داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
1
3
خوبه رو هم دارید وحرفم میزنید...حالا بچه ام میخوان...سگ داشتن یه نوع استایل نیست یه نوع مهربونیه...حال ادم با سگ خوب میشه...به زندگی خصوصی مردم چیکار دارید...من سگ وتو محلی بردم ونگه داشتم که همه ازسگ بدشون میومد..الان اکثرا سگ دارن..به لطف الهی ومهربانی حیوان زبان بسته
کهبدِبیطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
1
0
سخن شما غیرمنطقی، واقعی اما به طرز عجیبی در تضاد با حقیقت ماجراست
جوری که به نظر میاد از بالا دستور داشته باشید صورت مسئله رو پاک کنید
نگهداری حیوانات خانگی در خانه یک تجمل یا لایف استایل نیست یک نیاز غریزی انسانه که در فضای روستایی کاربرد های دو طرفه داره در فضای شهری هم به تناسب فضا تغییر شکل داشته و داره
محبت به حیوانات و همزیستی باهاشون نوعی از تجلی خدا در جسم و جان یک موجوده همزیست با انسانه و این در هیچ دینی در هیچ تفکری (البته به جز تفکرات رادیکالیستیک) مضمون شمرده نمیشه بجز همونی که گفتم و تفکر شما و همفکران شما اینگونه است!
که در اصل باید بگیم هیچ ریشه ی اسلامی ای هم نداره
و اما ارتباط دادن این موضوع با فرزند آوری
به عنوان یک دامپزشک من بیش از هرکسی مخالف فرزند خطاب کردن سگ یا گربه یا پرنده یا جونده توسط صاحبش هستم چون نقش اصلی برای مثال سگ حیوان همراهه که خودش نقشه!
نقشی به اسم حیوان همراه یا دست آموز یا پت
که هیچ تضاد و نقضی بر فرزندآوری نداره و یک فرد هم میتونه فرزند داشته باشه هم حیوان خانگی که این خودش در سلامت روان هم خود فرد هم فرزندش تاثیر مثبت خواهد داشت
جای سگ در طبیعت نیست دقیقا در خانه و در کنار انسانه جای بقیه حیوانات اهلی دست آموز هم همینطور
حاکمیت عقاید شما اول سگ هارو از خانه ها بیرون کرد الانم داره به جرم مهاجم بودن در طبیعت اونهارو قتل عام میکنه
این حاصل دخالت افراد غیرمتخصص و غیرعلمی در امور مهم بر اساس عقاید و باورهای مذهبیه
و اینکه چرا شما با مغلطه و سفسطه موضوع رو به ناکجا ربط میدی دلیلش اینه که هم عقیده های شما در راس امور کشور با نادانی ها تصمیمات غلط سیاسی کلان، نابود کردن اقتصاد با خارج کردن اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی و بی درایتی در امور فرهنگی کاری کردن مردم توان فرزندآوری رو از دست دادن و از اوردن دیگری به این دنیا در این کشور میترسن
شما هم به همراه جمعی از همفکران در اندیشکده ها نشستین فکر کردین به این نتیجه رسیدین چیکار کنیم هم بودجه ی تبلیغ فرزندآوری حیف نشه هم با امر خلاف شرع و جنایت بار نگهداری حیوانات خانگی مقابله کنیم!!!!! اها بریم تلویزیون بگیم مردم سگ نگه میدارن بچه نمیارن! پس سگ نگه ندارید بچه بیارید
لطفا سطح هوش و شعور مردم رو متفاوت با سطح شعور خودتون بدونید برید بشینید در مساجد و تکایا دعا کنید و کار دین کنید از مسائلی که نیاز به کارشناسی دقیق و علمی دارن فاصله بگیرید
انشالا همه چیز به خوشی حل میشه
که تنها راه حل بسیاری از مشکلات همین هست
پاسخ ها
کسری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
احسنت برشما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
ماشالله خیلی خوب بود، حالا همین رو مقاله کنید و باز ترش کنید، توی کامنت خوب نبست بمونه
خسته قادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
1
1
ببین من دوتا فرزند دارم از هر لحاظ خوبند فقط مشگل من مالی است وتورم نمی توانم فرزندانم را در مدرسه ثبت نام کنم به داد مردم برسید به مشکلات مردم رسیدگی کنید باحیواناتی که خداوند آفریده چه کار داریربه داد مردم برسید الان فردا دیر است
نظر شما
ادامه