کد خبر: ۷۵۲۶۷

حکیم مهر: کارشناس حیات وحش گفت: اگر مدیریت پسماند در راستای جلوگیری از دسترسی حیوانات به منابع غذای انسانی رعایت نشود، مدیریت جمعیت‌ سگ‌های ولگرد ممکن نخواهد بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، «دکتر ایمان معماریان» کارشناس حیات وحش درخصوص عواقب افزایش سگ‌های ولگرد، گفت: یکی از اصول اولیه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، مدیریت پسماند است. اگر مدیریت پسماند در راستای جلوگیری از دسترسی حیوانات به منابع غذای انسانی رعایت نشود، مدیریت جمعیت‌ این سگ‌ها ممکن نخواهد بود.

کارشناس حیات وحش عنوان کرد: با غذا دادن به سگ‌ها و گربه‌ها در خیابان درصد زنده ماندن  و توان تولید مثل آن‌ها افزایش پیدا می‌کند که در نتیجه جمعیت‌شان بیش‌تر می‌شود. مرحله بعدی، مسئولیت‌پذیری صاحب سگ‌های گله و نگهبان است که سگشان را واکسینه و عقیم کنند و نگهداری مناسبی داشته باشندتا مشکلات حل شود.

وی افزود: سگ‌هایی که در خیابان زندگی می‌کنند، در مرحله اول خودشان آسیب می‌بینند چراکه سگی که تحت سرپرستی انسان نیست، آسیب می‌بیند و بیشتر سگ‌های ولگرد در خیابان آسیب دیده و مریض هستند و با انتقال بیماری به انسان‌ها و حیوانات، تمامی حیات وحش را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

نظر شما
ادامه