کد خبر: ۷۵۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: محققان هلندی به‌تازگی دریافته‌اند که کلاغ‌ها و زاغ‌ها با استفاده از میله و میخ‌های فلزی ضدپرنده، لانه‌های خود را محکم می‌کنند تا جلوی مزاحم‌ها را بگیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبر آنلاین، دانشمندان می‌دانستند که کلاغ‌ها و زاغ‌ها از باهوش‌ترین پرندگان جهان هستند. اما اینکه آنها توانایی سازگاری با محیط‌های شهری خشن را هم داشته باشند، برایشان بسیار جالب بود.

دانشمندان متوجه شدند که این پرندگان باهوش، از میله‌ها و میخ‌های فلزی ضدپرنده که برای ترساندن پرنده‌ها به‌کار گرفته شده‌اند، در لانه‌سازی استفاده می‌کنند. درواقع این میله‌ها به‌جای اینکه کلاغ‌ها و زاغ‌ها را بترسانند، تبدیل به مصالح ساختمانی لانه‌های آنها شده‌اند.

محققان هلند لانه‌های کلاغ‌ها و زاغ‌ها را میان درختان درحالی یافته‌اند که تمام لانه‌ها با استفاده از میله‌های فلزی تیز ضدپرنده محکم و ایمن شده‌اند. یکی از این لانه‌ها درون شاخ و برگ‌های درختی در حیاط بیمارستانی در بلژیک بود. این لانه با استفاده از حدود ۱۵۰۰ میله فلزی ضدپرنده درست شده بود. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد، حدود ۵۰ متر از نوارهای فلزی ضدپرنده بیمارستان کنده شده بود. این نوارهای فلزی با چسب در جای خود ثابت شده بودند. اما کلاغ‌ها آنها را کنده و با خود برده بودند.

البته دیده شده است که پرندگان موقع ساخت لانه از اشیا نوک‌تیز، میخ و سیم خاردار استفاده کنند. اما این اولین بار است که از میله‌های فلزی ضدپرنده استفاده می‌شود. به گفته محققان، «این کار درست مانند انتقامی زیبا و جالب کلاغ‌ها از انسان است.»

منبع: odditycentral

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
0
0
مهندسی جالبی دارند، پریمات های لعنتی
نظر شما
ادامه