کد خبر: ۷۵۰۵۰
تعداد نظرات: ۴۴ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر رامین سلامتی» افزود: نامه مدیرکل حوزه ریاست سازمان دامپزشکی درباره ضرب ضرایب نشان داد که ایشان اشراف کاملی از مسئولیت‌های مسئول فنی ندارد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: از نظر رئيس نظام دامپزشکی استان تهران و رئیس هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان، اگر دانشگا‌ه‌ها مقداری روی بحث اخلاق حرفه‌ای دامپزشکی کار کنند، حجم زیادی از شکایات وارده به هیات بدوی انتظامی دامپزشکی کاهش پیدا می‌کند. کمااینکه ریشه خیلی از مشکلات، بعضا به دلیل عدم تجربه و شناخت کافی همکاران از مطب‌داری و نوع ارتباط با صاحبین دام کوچک است.»

«دکتر رامین سلامتی» در گفت‌وگو با حکیم مهر معتقد است که اگر سازمان دامپزشکی قصد دارد به‌عنوان متولی نظارت بر بهداشت عمومی، امر نظارت به شکل بهینه انجام شود، ابتدا باید حقوق دامپزشکان و مسیر پرداخت را اصلاح نماید و یا حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد این است که پروانه واحدها را به مدت پروانه مسئول فنی صادر نموده و یا در پروانه واحدها نام مسئول فنی بهداشتی قید شود که اگر فعالیت آن مسئول فنی لغو شد، اعتبار پروانه هم باطل شود. در غیر این صورت هیچ‌گونه احتمالی برای اصلاح این امر وجود نخواهد داشت.

وی تصریح می‌کند: «اگر مسئول فنی حجم وظیفه و مسئولیت خود را بداند، برای پرداخت حقوق آن، جمع ضرایب هم مبلغی نیست. تصور کنید در کشتارگاهی که روزی پنج تا هفت میلیارد تومان کشتار دام و تولید پروتئین دارد، چه حجم مسئولیتی برای مسئول فنی به وجود می‌آید. آیا پرداخت ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به مسئول فنی در برابر قصور و مجازات‌هایی که درصورت اشتباه ممکن است برای او به دنبال داشته باشد، پول زیادی است؟ به نظر من حقوق و دستمزدها باید متناسب با ضریبی از گردش مالی خود واحد باشد و واحدی که شبی هفت میلیارد تومان گردش می‌کند، باید یک در هزار آن را بابت خدمات دامپزشکی بپردازد.»

حکیم مهر: آقای دکتر، اعضای هیات بدوی انتظامی استان تهران شامل چه کسانی هستند؟

اعضای هیات شامل بنده، ‌دکتر محمدیان مدیرکل دامپزشکی استان تهران، دکتر کریمی نماینده دادگستری، دکتر چرخکار از پیشکسوتان خوش‌نام و دکتر کبیر رئیس انجمن کلینسین‌های دام کوچک و متخصص و استاد دانشگاه هستند که بیشتر زحمات شورا هم با ایشان است.

حکیم مهر: آقای دکتر، ارزیابی شما از وضعیت هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان تهران چیست؟

همانطور که مستحضر هستید، نظام دامپزشکی استان تهران قریب به ۲۰ درصد کل اعضای سازمان نظام دامپزشکی را در خود جای داده است و از لحاظ جمعیت یکی از حساس‌ترین استان‌های کشور محسوب میشود. به همین دلیل هیات بدوی انتظامی، تبعات و مشکلات خاص خود را دارد و این مشکلات آن را از سایر استان‌ها متمایز می‌کند.

حکیم مهر: آیا آماری در این خصوص دارید؟

ما در استان تهران بیش از ۷۲۰۰ نفر عضو شامل دامپزشک و سایر رده‌ها با پراکندگی‌های مختلف داریم. همچنین بیش از ۴۵ بیمارستان، ۳۰۵ درمانگاه، ۸۴ داروخانه، ۱۸۴ نفر اشتغال به امور درمانی یا همان مطب، ۲۴۹ همکار درمانی، ۳۵ آزمایشگاه، ۳۰ مرکز مایه‌کوبی فعال و پنج مرکز تصویربرداری دامپزشکی داریم. همچنین تعداد ۲۸۹ قرارداد مسئول فنی واحدهای مرغداری و دامداری در نظام دامپزشکی استان منعقد شده است.

در بین بیمارستان‌های دامپزشکی نیز یک بیمارستان اختصاصی اسب، دو بیمارستان عمومی، یک بیمارستان اختصاصی طیور و سایر بیمارستانها نیر اختصاصی دامهای کوچک هستند. از بین درمانگاه‌های دامپزشکی نیز ۲۸ درمانگاه عمومی، ۱۲ درمانگاه طیور، دو درمانگاه آبزیان و یک درمانگاه ژنتیک است. لذا می‌توان گفت که استان تهران از لحاظ فعالیت، با هیچ استانی قابل قیاس نیست.

حکیم مهر: بیشترین فراوانی شکایت‌های رسیده به هیات بدوی انتظامی استان در چه حوزه‌ای است؟

بیشترین پرونده‌هایی که در هیات بدوی انتظامی مطرح می‌شود، در ابتدا راجع به موارد مرتبط با فعالیت کلینیک‌های دام کوچک به دلیل حجم زیاد مراجعات است و در مرحله بعد، مربوط به مسئولین فنی بهداشتی است.

حکیم مهر: آیا راهکاری برای کاهش شکایات از دامپزشکان دارید؟

درخصوص همکاران فعال در حوزه دامهای کوچک لازم است که در دانشگا‌ه‌ها مقداری روی بحث اخلاق حرفه‌ای دامپزشکی کار کنیم، کمااینکه ریشه خیلی از مشکلات، بعضا به دلیل عدم تجربه و شناخت کافی همکاران از مطب‌داری و نوع ارتباط با صاحبین دام کوچک است که باعث این مشکلات شده است.

بعضی از مشکلات نیز به این دلیل میان همکاران پیش می‌آید که اخلاق حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنند. به‌عنوان مثال همکار دامپزشک، بعضا به صاحب دام اطلاعاتی می‌دهد که باعث می‌شود علیه همکار دیگر، دیدگاه منفی پیدا ‌کند و او را ترغیب به شکایت کند. بعدا در مسیر رسیدگی متوجه می‌شویم نظری که آن همکار داده، صحیح نبوده و مغرضانه بوده است. در نتیجه در هیات بدوی انتظامی استان تهران مقرر کردیم که یک دوره درس اخلاق حرفه‌ای دامپزشکی برای همه کلینیک‌ها الزامی شود.

همچنین با توجه به پرونده‌های دام کوچک که مربوط به کلینیسین‌های دام کوچک است، از همکاران دامپزشک خواهش کردیم که در دوره آموزشی که به زودی در همین خصوص برای آنها گذاشته می‌شود، شرکت کنند که تا جای ممکن ورودی پرونده‌ها با برخورد‌های مشتری‌مدارتر کم شود.

حکیم مهر: درخصوص مسئولین فنی چطور؟

درخصوص مسئولین فنی متاسفانه باید بگویم که از تصویب آیین‌نامه نظارت بهداشتی بیش از ۱۴ سال می‌گذرد و متاسفانه مشکلات در این حوزه همچنان ادامه دارد. ما در نامه‌ای که به اداره کل دامپزشکی استان نوشتیم، توضیح دادیم که مشکل در آن واحدهایی رخ می‌دهد که به همکاران مسئول فنی حداقل حقوق را نمی‌دهند. اینکه انتظار داشته باشیم دامپزشک با حقوق ماهیانه ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان در خارج از شهر و در شیفت شب برود و کار خود را درست انجام دهد، انتظار نا به جایی است. کشتارگاهها حتی کارگر را هم با این مبلغ نمی‌توانند به کار بگیرند. ما نباید خود را فریب دهیم. اگر واقعا می‌خواهیم در کشتارگاه ناظر داشته باشیم، باید به او هویت و شخصیت دهیم. مگر می‌شود بگوییم شما ناظر فنی بهداشتی هستی اما برو حقوق خود را از صاحب کشتارگاه بگیر و صاحب کشتارگاه هم بگوید من بیشتر از این مقدار حقوق نمی‌دهم، چون کارگر خودم است؟ اینجا ما یک پارادوکس مواجه هستیم. بعضا فاصله میان یک واحد تا منزل افراد بین ۸۰ تا ۱۵۰ کیلومتر است. چطور یک دامپزشک می‌تواند هر روز با حقوق ناکافی رفت‌وآمد و نظارت کند؟

حکیم مهر: پیشنهاد شما برای حل این معضل چیست؟

در این خصوص یک راهکار وجود دارد که به دلایلی نامشخص تا کنون اداره کل دامپزشکی استان در این راستا قدم برنداشته است و آن هم این که پروانه بهداشتی مسئول فنی همانند پروانه بهداشتی واحد در یک تاریخ و در یک مدت داده شود و نام مسئول فنی در پروانه بهداشتی واحد قید شود.

به نظر من اگر سازمان دامپزشکی قصد دارد به‌عنوان متولی نظارت بر بهداشت عمومی، امر نظارت به شکل بهینه انجام شود، ابتدا باید حقوق دامپزشکان و مسیر پرداخت را اصلاح نماید و یا حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد این است که پروانه واحدها را به مدت پروانه مسئول فنی صادر نموده و یا در پروانه واحدها نام مسئول فنی بهداشتی قید شود که اگر فعالیت آن مسئول فنی لغو شد، اعتبار پروانه هم باطل شود. در غیر این صورت هیچ‌گونه احتمالی برای اصلاح این امر وجود نخواهد داشت.

حکیم مهر: آقای دکتر، اخیرا در نظام دامپزشکی مطرح شده بود که نحوه محاسبه تعرفه حقوق مسئولین فنی بهداشتی باید تغییر کند. ماجرا چیست؟

ما هم با تغییر موافق هستیم اما نه به این معنی که جمع ضرایب تبدیل به ضرب ضرایب شود، بلکه تغییر باید به گونه‌ای باشد که حقوق مسئول فنی بر اساس میزان پروتئین خارج شده از مجموعه محاسبه شود. مثلا اگر قیمت پروتئین خارج شده ایکس مقدار است، یک در هزار آن به مسئول فنی پرداخت شود و تعرفه باید به این شکل تدوین شود. حالا کشتارگاهی که مثلا شبی یک ماشین کشتار می‌کند، قطعا می‌بایست مبلغ کمتری پرداخت کند و کشتارگاهی که شبی هفت تا ۱۰ ماشین کشتار می‌کند، باید مبلغ بیشتری بپردازد.

اما حقوق و تعرفه باید متناسب با مسئولیت مسئول فنی باشد و مقایسه آن با یک نفر کارگر قابل پذیرش نیست. همین بحث در مورد مهندسین ساختمان و وکلا نیز وجود دارد. حقوق یک مهندس ناظر عمران یا یک وکیل را بر اساس رابطه کاری و کارگری نمی‌سنجند، بلکه نرخ حقوق بر اساس حجم و ارزش کار متفاوت است و اصلا تابع رابطه کارگری و کارفرمایی نیست. قطعا تعرفه باید اصلاح شود ولی اصلاح باید بر این اساس باشد. پیشنهاد بنده این است که حقوق دامپزشک باید بین یک در هزار تا دو در هزار محصول خروجی از واحد تعیین شود.

در واقع اگر مسئول فنی حجم وظیفه و مسئولیت خود را بداند، برای پرداخت آن جمع ضرایب هم مبلغی نیست. تصور کنید در کشتارگاهی که روزی پنج تا هفت میلیارد تومان کشتار دارد، چه حجم مسئولیتی برای مسئول فنی به وجود می‌آید. آیا پرداخت ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به مسئول فنی در برابر قصور و مجازات‌هایی که درصورت اشتباه ممکن است برای او به دنبال داشته باشد، پول زیادی است؟

سازمان‌های دامپزشکی و نظام دامپزشکی همواره می‌گویند که بعضی واحدها در هفته سه روز کار می‌کنند. درست است که سه روز کار می‌کنند، اما در همان سه روز بعضا چند میلیارد تومان گردش مالی دارند و حقوق مسئول فنی در برابر آن عددی نیست. حقوق مسئول فنی در برابر پول برقی که یک سردخانه می‌دهد، رقمی نیست و شاید به اندازه هزینه یک روز برق یک سردخانه هم نشود.

بنابراین دیدگاه ما این است که نه تنها جمع ضرایب باید انجام شود، بلکه همین هم ناکافی است. چرا دامپزشکی که در ماه ۲۰۰ میلیارد تومان زیر دستش می‌چرخد و در قبال آن باید پاسخ‌گو باشد، نباید ماهانه ۵۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشد؟ بعضا همکاران دولتی به اشتباه حقوق خود را با حقوق مسئولین فنی مقایسه می‌کنند و می‌گویند چرا آنها بیشتر دریافت می‌کنند، در حالی که این مقایسه اشتباه است و یک مسئول فنی در برابر آن حقوق، مسئولیت دارد. در صورتی که یک نفر کارمند دولت در قبال کاری که در مجموعه انجام می‌دهد، با درصد خیلی پایین‌تری مسئول است و تناسب اقتصادی آنها به یک اندازه نیست. می‌توانید آنها را با کارمندان بانک‌ مقایسه کنید. آیا کارمندان بانک‌ به اندازه کارمندان سازمان دامپزشکی حقوق دریافت می‌کنند؟

این مساله نشان می‌دهد که ما باید یک بازنگری جدید در این خصوص داشته باشیم. در نتیجه شورای نظام تهران به جد این نظر را دارد که جمع ضرایب نه‌تنها کافی نیست، بلکه برای مسئول فنی کم هم هست. متاسفانه نامه‌ای که مدیرکل محترم حوزه ریاست سازمان دامپزشکی درباره ضرب ضرایب ارسال نموده، ناشی از عدم آگاهی ایشان از شرح وظایف دقیق مسئولین فنی است. کمااینکه اگر شرح وظایف مسئولین فنی را درست بدانند، متوجه می‌شوند که مسئولین فنی با ماهی صد میلیون تومان هم نباید این وظیفه را به عهده بگیرند و کار کنند. اگر واقعا سازمان دامپزشکی می‌خواهد وظیفه نظارت بهداشتی به درستی انجام شود، قدم اول این است که استقلال مالی ایجاد و از مسئولین فنی بهداشتی حمایت کند.

حکیم مهر: در برخی استان‌ها دیده شده که از دامپزشکان در دادگاه‌های عمومی شکایت می‌شود. آیا راهکاری اندیشیده شده در مورد اینکه دامپزشک مجبور نشود در این حوزه پاسخ‌گو شود یا حتما الزام دارد که برود؟ این همپوشانی برای چیست؟

هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی صرفا حق ورود به تخلفات صنفی و حرفه‌ای را دارد. درخصوص تخلفات کیفری مجامع قضایی می‌توانند ورود کنند و این نافی مسئولیت هیات بدوی نیست و می‌توانند آن را پیگیری کنند. بنابراین این دو اصلا با هم همپوشانی ندارند. به عنوان مثال اگر یک دامپزشک تخلفی ازجمله خسارت مالی انجام دهد، قطعا باید در دادگاه‌هایی که تخصصی این کار هستند، به آن رسیدگی شود. دادگاه‌های بدوی انتظامی فقط روی کار و فعالیت حرفه‌ای و صنفی تخصص دارند و ورود می‌کنند.

‌حکیم مهر: برخی افراد با هربه ایجاد سروصدا و شکایت به سمت اخاذی می‌روند که گاهی منجر به صدور حکم هم می‌شود. چطور می‌شود از این مساله پیشگیری کرد؟

بیشترین مشکلی که در بحث کلینیک‌های دام کوچک است، از سوی افراد حامی‌نماست و نه کسانی که مالک واقعی پت هستند. به هر حال هیات بدوی انتظامی اگر به صورت فنی و کارشناسی و مستقل فعالیت کند، قطعا می‌تواند پاسخ مناسب کارشناسی بدهد و ما خوشبختانه در نظام دامپزشکی استان تهران با حضور آقای دکتر کبیر، در این خصوص مشکلی نداریم و کلیه پرونده‌ها توسط عضو هیات محقق به صورت تخصصی بررسی می‌شود.

گاهی نیز استان‌هایی را می‌بینیم که بیشترین شاکی آنها اداره کل دامپزشکی استان است، اما خوشبختانه در استان تهران طی سال‌های گذشته با تعامل خوبی که بین نظام استان و اداره کل ایجاد شده و خصوصا دکتر محمدیان که در اداره کل تهران هستند، کمترین مشکل بین بخش خصوصی و اداره کل وجود دارد و همه مسائل با تعامل بین دو مجموعه حل می‌شود و تعداد پرونده‌های ورودی ما از سمت اداره کل بسیار نادر و ناچیز است.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

از همکاران شما در پایگاه خبری حکیم مهر تشکر می‌کنم که زحمت می‌کشید و تریبون تخصصی این صنف بودید.

حکیم مهر:‌ ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۹
مسوول فنی وبهداشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
30
24
درود بر دکتر سلامتی ارزشی و با غیرت که اینطور حق مطلب را ادا کردید
قابل توجه:
مسوولین بی تفاوت و خنثی یکم از این بزرگوار لااقل تقلید کنید یاد که می‌دونم نمی گیرید!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
سلام. کمی مودبانه تر مینوشتید بهتر بود.
مسول فنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
با سلام
در این مصاحبه؛دکتر سلامتی به نکته بسیار مهمی اشاره کرده بودند:
اینکه حقوق مسول فنی باید متناسب با میزان مسولیتش و حجم گردش مالی شرکت براورد شود و نه اینکه مطابق قانون اداره کار با توجه به میزان ساعات کار برای یک کارگر ساده.
در واقع نگاه جالبی که ایشون به موضوع داشتن؛ذهن مخاطب رو تا حد زیادی نسبت به موضوع مسول فنی روشن میکنه و همینطور در مورد مقایسه مسولیت کاری بین بخش خصوصی و دولتی که البته بیشتر مورد حساسیت کارمندان بخش دولتی هست که حداقل در این سالها امنیت شغلی بهتری نسبت به بخش خصوصی داشتن؛و البته ریسک پذیری کمتری نسبت به بخش خصوصی داشتن.
ضمانت اجرا
| Poland |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
سلام
آقای مسول فنی؛باهاتون موافقم که بخش های مختلفی که این سالها بخش خصوصی رو درگیر خودش کرده در این مصاحبه عنوان شدند. اما ببخشید؛
در انتها دوباره مسئله اصلی بنام : ضمانت اجرا میمونه!
با تشکر از حکیم مهر که سانسورها رو کمتر کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
سلام جناب ضمانت اجرا
دیگه واضح تر از این نمیتونستید به نقش خودتون به عنوان پاسبانهای دوره رضا شاه اشاره کنید!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
25
21
حمایتهای دکتر سلامتی از بخش خصوصی علی الخصوص مسئولین فنی بهداشتی بی نظیر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
4
29
متاسفانه عدم تخصص مدیرکل حوزه ریاست سازمان مشکلات متعددی را بوجود آورده ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
سخت در اشتباهید. مدیر کل حوزه ریاست فردی بسیار باهوش و‌ توانمند است. در آینده ای نزدیک متوجه خواهید شد که ایشان چه خدماتی را به نظام دامپزشکی کشور عرضه میکنند.
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
ناشناس ۱۰:۳۳ منظور سازمان دامپزشکی هست نه نظام دامپزشکی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
باهوش !!!! با همین هوش خودش کلی مشکلات برای استانها ایجاد کرده ..............................
مطلع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
سلام بر دکتر سبک رو......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
....... مشکلات منعددی را ایجاد کرد در آینده ابعاد آن روشن می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
21
22
بزرگترین مزیت دکتر سلامتی این هست که ایشان صد در صد از دل بخش خصوصی بیرون‌آمده و همین سبب شده به بهترین نحو از بخش خصوصی حمایت کند.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
14
21
البته که کار تو بخش دولتی یکم آدمو ترسو میکنه اما حضور این دکتر سلامتی با این طرز فکر و جرات و جسارت که حامی تشکیلات و صنف است تو سازمان دامپزشکی خیلی موثر است.....
همکار
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
17
22
درود بر دکتر سلامتی. خدا شما را برای صنف دامپزشکی حفظ کند. صد افسوس که سایه حسادت برخی افراد بخیل همیشه همراهتان هست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
4
10
بارک الله ......
به نظرم دامپزشکان باید ارزش های کار خود را بر کارفرما اثبات کنند. یعنی اثبات کنند که حضورشان در بهبود بازار و روند توسعه کمی و کیفی موثر است حرف این جوان را می تونه اثبات کنه و نه تنها تحقیر همکاران توسط عده ای به اصلاح کارفرمانما را به هم می زنه بلکه باعث میشه کارفرمایان واقعی پول هایی فرا تر از مقادیر قانونی تعیین شده بپردازند.
بارک الله ......
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
9
8
یک زمانی در سال ۱۴۶۴ همکاری داشتیم بنام دکتر علی رحیمیان اصفهانی که ساختمان جامعه دامپزشکان را خریداری کردند برای فعالیت جامعه ، این کامنت رو امروز اینجا می‌نویسم تا بعدتر و در آینده فردی با همین سرشت و نیت رو که متعلق به بدنه این خانواده است رو بهتون معرفی کرده باشم ، در میان خانواده دامپزشکی کسانی که به این سطح از تعلق خاطر به حرفه رسیده باشند به تعداد انگشتان دست نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
3
11
در استان ........... آقای رییس بیشتر تمایل به کارفرما پیدا کرده اند تا حقوق اعضا. اعضا ومسوولین فنی بهداشتی به حال خود رها ودر اختیار کارفرما قرار گرفته اند؟!!!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
4
10
سلام دکتر هزینه هایی که نظام دامپزشکی روی دوش اعضا گذاشته نسبت به خدماتش بسیار زیاد هست برای تمدید پروانه و دوره های باز آموزی و...حالا که شما می‌دانید درآمد دامپزشک بسیار کمتر آنچه باید باشد هست و بدلایلی ابزار افزایش درآمد ما برای شما فراهم نیست حداقل هزینه های ما را آنقدر افزایش ندین هزینه بازدید کارشناس چرا انقدر زیاد هست شما درآمد کارشناس بازدید کننده با دامپزشکان مقایسه کنین هزینه دوره بازآموزی با درآمد یک استاد دانشکده مقایسه کنین چرا این همه هزینه حالا حق عضویت زیاد هست اشکال ندارد این بابت خدمات در آینده ولی بقیه آنقدر افزایش ندین
دکتر نیوشا جهانمردی
|
France
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
7
12
حق مطلب را ادا کردند دکتر. آفرین! گردش مالی صنعت دام و طیور بعد از صنعت نفت در ایران، بالاترین هست اما در حوزه نظارت بهداشتی که مایلم به نظارت کیفی رگولاتوری ارتقا پیدا کند با توجه به الزام کیفیت و پیاده سازی سیستم های کیفی و اهمیت one_health و یکپارچگی سلامت از مزرعه تا سفره به ویژه با نگاهی به استانداردهای اتحادیه اروپا و تاکیدشون بر اهمیت دارو و غذای دام ها تا تاثیر بر تولید فرآورده دامی سالم برسر سفره مصرف کننده....مطمئنا ما هم برای رسیدن به چنین چشم انداز سلامتی و کیفی، در تمامی حوزه های تولید داروی واکسن مکمل دامی و فرآورده دامی غذایی انسان، باید از مسئولین فنی بهداشتی و دارویی رگولاتور دامپزشکی حمایت مالی و قانونی برای اجرای هرچه بهتر وظایف ناظرین سازمانی را سرلوحه دستورالعمل های صادره قرار بدیم. چه از سوی صنف چه از سمت سازمان و هیات وزیران و وزارت جهاد و کمیسیون های مربوطه در مجلس.
پاسخ ها
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
درود برخانم دکتر جهانمردی ، چیزی که شما فرمایش میکنید داره تبدیل به آمال و آرزوها میشه . متاسفانه هردوسازمان غفلت کردند و نقش با اهمیت نظارت بهداشتی بدنبال حذف الزام در بند۳۴ قانون برنامه هفتم حذف شد .
دکتر نیوشا جهانمردی
| France |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
روزبخیر جناب دکتر سبک رو، سپاس از نظر شما امیدوارم در اسرع وقت طی جلسه در کارگروه های تخصصی مربوطه در سازمان و نظام مطرح و چاره ای اندیشیده شود. حضور و الزام ناظرین فنی سازمان استاندارد و غذا و دارو و دامپزشکی حذف شدنی در واحدهای تولیدی نیست. با الگوبرداری از این دو رگولاتور که در تعرفه های مصوب حقوقی هر سال، حق نظارت فنی، حق مسئولیت و رتبه بندی براساس سوابق حرفه ای و مدرک تحصیلی کارشناسی تا دکتری، را جداگانه لحاظ می کنند، می شود به یک دستورالعمل واحد و جامع برای پرداخت حقوق و مزایا به جای رابطه کارگر_کارفرما، رسید. متشکر از کامنت شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
4
4
دامپزشکان و سایر رده های هر استان شامل سه گروه میباشند: ۱-شاغلین بخش خصوصی(اکثریت اعضا) -۲-شاغلین بخش دولتی(اساتید دانشگاه، کارمندان ادارات دامپزشکی و غیره) (که از نظر جمعیت در رده ی دوم هستند) ۳-کارمندان نظام دامپزشکی(اقلیت میباشند)
اعضای شورای نظام دامپزشکی استانهاعلی الخصوص رییس شورا باید نماینده ی اکثریت باشند. بطور مثال اگر عضو شورای استان، شاغل در بخش خصوصی باشد در واقع نماینده تمام افراد شاغل در بخش خصوصی در شورای نظام دامپزشکی استان محسوب میشود و اگر عضو شورای استان شاغل در بخش دولتی باشد درواقع نماینده ی تمام کارمندان دولت در شورای نظام دامپزشکی استان مربوطه به حساب می آید. حال اگر عضو شورا کارمند نظام دامپزشکی باشد در واقع نماینده ی تعداد انگشت شماری از اعضای نظام دامپزشکی استان که همان کارمندان نظام دامپزشکی میباشند در شورا محسوب میگردد.
بدون شک اعضای شورا هر قدر هم بی طرفانه نسبت به تصمیمات اظهار نظر نمایند باز هم بصورت غیر ارادی منافع خود و هم قطاران خود را بیشتر میبینند. دامپزشکان استان تهران بسیار خوش شانس هستند که رییس نظام دامپزشکی این استان شاغل در بخش خصوصی و نماینده ی اکثریت اعضا میباشد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
10
12
شک ندارم که اعضای فعلی نظام استان تهران جزو موفق ترین و پاک دست ترین دامپزشکان هستند و هر بار که من مراجعه کردم برای انجام کارهای مربوط به نظام جز احترام و تکریم چیزی ندیدم مخصوصا دکتر بیطرف و دکتر رودحله و دکتر نعمت الله نه برای پر کردن جیبشون اومدن و نه برای توی چشم اومدن ، هر کدوم وزنه ای برای این حرفه هستن و اون وضعیت افتضاح نظام تهران رو به این شکل آبرومند تغییر دادن ، هر کدوم از ما همینقدر برای ارتقاء حرفه تلاش کنیم دامپزشکی میشه رشته ای که همه آرزوش رو خواهند داشت اینها کسانی هستن که به نظام اعتبار دادن نه اینکه ازش اعتبار بگیرن ، نمونه دامپزشکان شرافتمند ایرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
2
تعیین رقم بالا برای حقوق مسئولین فنی بهداشتی مطلوب است ولی در این خصوص چند نکته را می بایست در نظر گرفت : 1- داشتن مصوبه قانونی که بتوان در مجامع حقوقی از ان دفاع کرد 2- تناسب حقوق با مشاغل مشابه مانند مسئول فنی های وزارت بهداشت ( مسئول فنی داروخانه و .... ) و یا مدیران ارشد همان کارخانجات و صنایع مربوطه
3- پیش بینی تضامین اجرایی در یافت حقوق بدون اتکا به تعطیلی واحد ( مشکلات عدیده حقوقی و اجرایی در اخذ حکم تعطیلی واحد تولیدی و پرورشی ) 4- رسیدن به فرمول و تفسیر واحد از ایین نامه اجرایی و یا اصلاحیه ایین نامه مذکور ( در صورت تصویب) در جهت هم صدایی حقوقی و پرهیز از اختلاف در جهت تثبیت و اجرایی شدن ایین نامه 5- پیگیری و کنترل مستمر میزان دریافتی و رقم قرار داد های تنظیمی توسط نظام دامپزشکی استان ها به منظور احقاق حقوق مسئولین فنی ( تا زمان اجرا شدن کامل ماده 19 ایین نامه نظارت بهداشتی ) 6- اجرایی کردن ماده 19 که علی رغم قول های متعدد هنوز اجرایی نشده است
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
4
5
البته ایشون فرمودن مسئول فنی ای ک حضور دارد. هر وقت رفتیم کشتارگاه طیور مسئول فنی سر خط کشتار حضور نداشتند حداقل نیمساعت حتی تا یکساعت طول میکشید تا پیداشون شه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
چون شما به عنوان مسئول ............ طبق ظرفیت مسئول بهداشتی برای کشتارگاه بگمارین. مسئول فنی مجبوره از قسمت تبدیل ضایعات ، بسته بندی و ... خودش را به محل حضور حضرات برساند. مسلما تصدیق می کنید از بخشی به بخش دیگر باید لباس عوض شه. مسئول فنی بیچاره نمی تواند مثل مسئولین اداری با کت و شلوار بدون رعایت ضوابط و با یک لباس در بخش تمیز و کثیف حاضر شود. ..........
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
جهت اطلاع تون هیچ کدوم هم روپوش نداشتند و ندارند. من خودم هیچ وقت بدون روپوش و چکمه یا روکش کفش وارد کشتارگاه نشدم و نخواهم شد.نکنه کشتارگاه با ظرفیت 2هزار قطعه در ساعت بیشتر از یک مسئول فنی میخواهد ! و البته بیشتر موارد پرسنل با خنده میگن مسول فنی کشتارگاه نیست. وقتی کل کشتارگاه رو سر میزنی مسئول فنی پیدایش نیست دیگه عذر و بهانه ای باقی نمیمونه
دکتر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
خوش به سعادت دوستان دولتی که همیشه پشت میز بیست و چهار ساعت شبانه روزی در حال کار و فعالیت و پاسخگویی هستند. البته که وقتی حقوق مسئول فنی کشتارگاه کارخانه یا هر واحد تولیدی دیگری با کارگر اون واحد فرقی ندارد، و حمایت و ضمانت اجرایی هم نیست، مسئول فنی هم حضور ندارد.
DVM
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
سلام...باور کنید که شما حتی یک درصد هم از مشکلات مسئولین فنی نمیدونید که اینجوری خیلی راحت قضاوتشون میکنید...از درگیری و تخریب شخصیتی مسئول فنی بگیر تااااا لَنگ گذاشتن مسئول فنی بخاطره دریافت حقوقش تا وقتی که کارفرما حال کنه که حقوقشو واریز کنه...شما فرض کنید این همه مشکلاتی ک بطور خلاصه عرض کردم خدمتتون، بخاطره یه تذکر بهداشتی به یکی از عاملین کشتار بوجود اومده...
دکتر Xy
|
Germany
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
1
2
البته منظور شخص مسئول فنی هست نه مدرکی که داده و خودش نیست
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
2
شما بگو ۱۰۰ میلیون با این سیستم پرداخت حقوق و وابسته بودن مسئول فنی به کارفرما بعید میدونم اوضاع تغییر کنه و اجرایی بشه. راه حل پرداخت حقوق مسئولین فنی به روش پرداخت حقوق ناظرين شرعی است اما بنا به دلایلی که برای همه روشنه نه سازمان ، نه کارفرما و حتی نظام حاضر به اجرای این روش نیستند .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
1
1
بر خلاف نظر همکاران.چون وقت و انرژی ما برای کارگاهی که درآن کار میکنیم گذاشته میشود کافرما موظف به پرداخت حقوق هست.اتفاقا اگر حقوق از منبع دیگری پرداخت شود دیگه همون اندک اعتبار هم نخواهیم داشت چون فکر میکنند دکتر مفت دارند.با نظر دکتر سلامتی موافقم مبنی بر درج نام دکتر در پروانه کارفرما.زمانی نه چندان دور تا دکترقبلی در اداره کل رضایت نمیداد به دکتر جدید حتی پروانه نمیدادند.و مخالف اینم که حقوق برمبنای حجم کار باشه.چون بعضی کارفرماها حجم تولید رو کمتر اعلام میکنند و این مورد به سختی قابل اثبات هست .و دوم اینکه وقتی پروانه میگیریم جای دیگه که نمیشه کار کرد .پس تفاوت و نارضایتی خواهد بود و رقابت بدتر برای کار در جای با حقوق بیشتر و فردی هم قطعا قبول نمیکنه در مراکز با تولید کم و حقوق کمتر کار کنه..امیدوارم فقط مورد حقوق ها جدی تر درست بشه تا وقت افزایش حقوق کارفرماها گریه نکنند که نداریم و بدبختیم در صورتیکه ما خبر داریم چقدر فروش دارند.و شما دکتر سلامتی خبر نداری که همون 15هم دریافت نمیکنیم.بهتر نیست ما هم فیش های حقوقی مون رو بفرستیم؟
کارشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
4
2
دوستان عزیزم سلام
واقعیت پشت صحنه این چالش بدون نتیجه اینه که ساختار آموزشی دانشگاهی دولتی و خصوصی در طی سالهایی از فعالیت آموزش ، صرفا یک جریان تئوریک کم کیفیت و غالبا بی کیفیت بوده و عمر زیادی را از جوانان عزیز و با انگیزه این کشور گرفت
و این عزیزان فارغ التحصیلانی شدند که با امور عملیاتی در صنعت و تولید و خدمات حقیقتا فاصله زیادی داشته و دارند .
دولت برای جبران این روند ناکارامدی اموزشی در دانشگاه ها و برای ایجاد اشتغال اجباری ، تصمیم گرفت در رشته های مختلف مانند داروسازی - شیمی - دامپزشکی - مواد غذایی و .... بر صنایع مختلف اجبار نماید تا یک فارغ التحصیل را به عنوان مسول فنی استخدام نمایند .

ولی عزیزان باید دانست که این اقدام در کشورهای پیشرفته اجبار نیست و صنعت حسب تسلط فنی افراد از بین تحصیل کردگان عزیز افراد مجرب رو به کار دعوت نموده و از وجود تاثیر گذار آن ها موفقیت فنی و اقتصادی خوبی کسب میکند .

حال باید از مسولین گرامی پرسید ؛ چرا میخواهید عمر جوانان عزیزی را که سالها با اموزش های بی کیفیت تلف کردید این بار با کارفرمایان درگیر کنید ؟

شما از این درگیری و چالش چه منفعتی میبرید ؟؟

در کشوری که دانشگاه ها بی کیفیت اند صنعت هم گرفتار و کم درامد و بی کیفیت است .

یکی از مهمترین چالش های بین کارفرما و مسول فنی عدم تسلط کارشناسی است و این حس برای کارفرما وجود دارد که استخدام اجباری فردی را دارد که کارایی خاصی نمی تواند در آن کسب و کار ایجاد کند و مضافا اینکه غالب مسولیت هایی که مسول فنی در شرکتش انجام میدهد انجام وظایف و نیازهای بخش دولتی از قبیل آمار و سامانه و ... است !!

وگرنه بسیار بعید است کارفرمایی در برابر کارشناس مسلط و شایسته بخواهد خدای ناکرده کم لطفی یا حق کشی نماید .

در آخر خواستم به جناب دکتر سلامتی و سایر عزیزان بگویم برای تعیین حقوق مسول فنی لطفا قبل از تعیین حقوق سلیقه ای و ایجاد چالش ، به جداول مسولین فنی کارخانجات صنایع غذایی نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید صنعت بسیار گسترده و قدیمی تر صنایع غذایی چه حقوقی را برای مسولین فنی با مدارک فوق لیسانس و‌دکترا پرداخت مینماید تا دامپزشکی هم با آن خود را بسنجد و کمتر جنگ اعصاب درست کند .

دکتر سلامتی گرامی ............ حقیقتا باید دانست بسیاری از کارفرمایان اگر ماهیانه همین مبلغ پنجاه میلیون تومانی که فرمودید را در کار خود به عنوان سود بدست بیاوند به عنوان کارفرمای موفق قلمداد میشدند و کسب و کارشان را تعطیل نمی کردند .

دوستان عزیزم بخصوص دامپزشکان گرامی ، اگر شما میتوانید کارفرمایی باشید که بخوبی کسب و‌کارتان را در این کشور با شاخص های اقتصادی بحرانی از جمله ؛
تورم ، رکود ، تحریم ، نبود و‌کمبود مواد اولیه ، کسری مداوم نقدینگی ، افزایش مداوم بدهی های بانکی و در
مجموع اقتصادی در حال کوچک شدن و‌....مدیریت کنید میتوان به شما با کمال احترام تعظیم کرد و مدال افتخار داد .

✋✋✋
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
سلام جناب استاد
برخی جملات شما چنان پتک بر سر انسان میکوبد که لاجرم لازم است تا جوابی درخور به شما داده شود

چطور است که این واحدهایی که می‌فرمایید مبلغ پنجاه میلیون تومان اگر درآمد داشته باشند که تعطیل نمیکنند ، جناب استاد کشوری که خودش وارد کننده گندم است چگونه بیسکویت همین گندم وارد شده را به کشورهای ینگه دنیا با قیمتی کمتر از ایران عرضه میکند ، چه کسی اجازه داده از محل ارزهایی که برای مردم باید هزینه شود جیب به اصطلاح تولید کنندگان شما باید پر شود تا جنس ارزان به دست مردم قاره های دیگر برسد چرا همین کار را در کشور خودتان نمیکنید ، طوری صحبت میکنید که انگار عهد عتیق قاجار است و قبله عالم هر یه سال یکبار تنها ایرانی است که به بلاد فرنگ سفر میکند و برمیگردد ، دست بردارید از این سفسطه های زشت

این از داستان ورشکستگی ، اما در مورد اینکه فرمودید ببینید فارغ‌التحصیلان صنایع غذایی چه میکنند شما هم همان کار را کنید ، والا آنچه که وزارت بهداشت انجام میدهد قبضه اعتبارات سلامت کل کشور است و حذف این اعتبارات از دستگاههای اجرایی دیگر است که این وضعیت را پیش آورده ، شما بودجه را برگردانید به صاحبانش ما بهتر از شما بلدیم که چه کنیم

آن یکی گفت اشتر را که هی
از کجا می آیی ای فرخنده پی
گفت از حمام گرم کوی تو
گفت خود پیداست از زانوی تو

عزت مزید اخوی ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
به همان میزان که سیستم آموزشی نقص دارد صدور مجوز برای عده ای .......... تحت عنوان کارفرما که با مابه تفاوت فروش اقلام یارانه ای ارزی سود تضمین شده دارند مانع از استفاده از استعداد فارغ التحصیلان شده است. کارفرمایان ............ عموما با مسئول فنی مشکل دارند چون اساسا کیفیت برایشان مهم نیست.
دکتر
|
France
|
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
1
سلام بر جناب کارشناس،
در سه نکته پاسخ میدهم:

قدمت صنعت غذا بیشتر از واکسن سازی رازی و دامپزشکی با یک قرن سابقه نیست. مثال مسئولیت و حساسیت کار یک دامپزشک در پیشگیری از بیماری های زئونوز و انگلی و حفظ سلامت و بهداشت عمومی از یک شیمیست که در کارخانه تولید رنگ مو نظارت می کند، مقایسه ای بی ربط است.
تمامی مسئولین فنی غذا و دارو اعم از داروساز صنایع غذایی شیمی، آموزش برای ورود به صنایع مختلف را در دانشگاه ندیده با توجه به تنوع تولیدات و کارخانجات، حسب مسئولیت اختصاصی ذیل سازمان غذا و دارو دوره بازآموزی گذرانده و بعد پروانه تایید صلاحیت و در طی دوران کاری نیز دوره های بازآموزی جهت تمدید پروانه اخذ می کنند. مشابه آن برای پروانه ناظرین دامپزشکی نیز برای بروز کردن دانش مسئول فنی و حد نصاب امتیازات برای تمدید پروانه توسط نظام دامپزشکی کسور انجام می شود.
نکته آخر، همه می دانیم با ارز دولتی که با انواع ارتباطات از جهاد اخذ می کنند به اصطلاح تولید کننده ها و به نرخ آزاد چند برابر فروختن، چه جریان بیماری از رانت و درنهایت افزایش قیمت تولیدات دامی و غذایی و لبنی پدید آمده و چه بر سر مردم آورده. با انواع وام های کلان بانکی، تولید کردن و با ارز دولتی، بویی از تولید و شرافت به مشام نمی رسد و جز گسترش هیولای فقر و کوچک شدن سفره مردم از محصولات مهم پروتئینی، با سونامی از سوتغذیه، پوکی استخوان، ناباروری و سرطان در نسل های آتی مواجه خواهیم شد.
بدرود کارشناس تولید کننده زیر وام بانکی و تحریم!
مسوول فنی با وجدان بیکار شده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
0
6
آقای کارشناس محترم. تایید فرمایید که قریب به اتفاق کارفرمایان که اتفاقا سررشته تمام نابسامانی های اقتصادی و بهداشتی وسود های هنگفت یک شبه حاصل تدبیر آنهاست هیچ دلیلی برای انتخاب ویا اختیار مسوول فنی وکارشناس کاربلد ودارای تجربه واقتدار علمی جهت کارگاه وصنعت تولیدی خود نمی بیند که اهم دلایل آن عبارتند از. : ۱_ داشتن مهارت وعلم کاری مسوول فنی مانع سود هنگفت یک شبه ناسالم وچه بسا در اختیار گرفتن وقبضه تمام اختیارات صنعت مورد نظر توسط افراد سود جو خواهد شد۲_ کاربلدی وسواد مسوول فنی اختیار تقلبات وتخلفات کاری را از کارفرما می گیرد و به ایشان اجازه تخطی از قوانین را نمی دهد۳_ وجدان کاری وصداقت مسوول فنی مانع اجحاف از سوی کارفرما در حق مصرف کننده ودر نهایت سلامت آحاد جامعه می گردد. ۴_ مسوول فنی متعهد آمار و ارقام تولید را صادقانه بر اساس وظیفه ای که بر عهده دارد. به مراجع مرتبط که قانون مشخص نموده ارایه می دهد و اجازه سو. استفاده ابزاری کارخانجات و کارگاه ها برای داشتن چندین برنامه حسابداری آماری جهت ارایه به
مراجع مختلف متناسب با سود یا زیان خود را نمی دهد ۵_. مسوول فنی متعهد وصادق وکاربلد همیشه موی دماغ کارفرمایان متقلب ومتخلف بوده که به سود واقعی راضی نبوده و همیشه دنبال تخلف ودور زدن قانون بوده اندو......به ناچار واز روی غفلت متولیان بهداشتی واقتصادی. متقلبان همیشه دنبال استخدام مسولین فنی وکارشناسان بی تجربه. فاقد مهارت علمی. واحیانا گوش به فرمان.وتازه کار وبی تجربه هستند تا خیالشان از بابت عدم تسلط مسوول فنی بر وظایف قانونی خویش راحت و بتوانند سلامت جامعه وقوانین بهداشتی را دور بزنند واسب سودجویی خود را بتازانند وبه ریش افراد متعهد و کاردان بخندند. العاقبه للمتقین
پاسخ ها
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
عالی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
0
1
متاسفانه فضا رو برخی همکاران جوری کردن که هر ......ی به خودش اجازه میده سرش رو ......... بندازه پایین و بیاد تو خونه خودمون بهمون توهین کنه ، همکاران یاد بگیریم که اتفاق موجب جلوگیری از خیلی آسیب ها خواهد شد
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
2
2
دوستان عزیزم سیار شایسته است که ابتدا سخنان دیگران را بخوبی بشنویم و سپس پاسخ دهیم .

فکر نمیکنم هیچ انسان باشعور و باشرافتی دنبال حق کشی و حق خوری از هم نوع خود باشد .
سخنان یک طرفه و کاملا حق به جانب برخی عزیزان کاملا تداعی کننده یک عمر تفکرات ویرانگر برخی از به اصطلاح سیاست گزاران بخش دولتی است که ؛ تولید کنندگان و بخش خصوصی یک مشت سود جو و رانت خوار و .... هستند
همین تفکرات منسوخ باعث ازردگی روحی انان شد و نهایتا منجر به مهاجرت بسیاری از کارافرینان بزرگ این کشور گردید .

آنچه تاریخ اثبات کرد این بود که غالب رانت ها و سود جویی ها و اختلاسها از دل همان تخریب کنندگان تولید و‌بخش خصوصی واقعی و از دل همان توریسین های مخرب در درون دولت بیرون امد .

عزیزان اگر تولید کنندگان آنقدر سود وحشتانک میبرند و .... چرا شما به خود زحمت نمیدهید کسب و‌کار موفقی را راه بیاندازید و این گونه پرداخت های حقوقی شعاری را عملیاتی کنید ؟ و کارفرمایان ظالم و سودجو را ورشکست کنید تا دیگر کسی برای آنها کار نکند ؟ و همه شتابان نزد شما بیایند ؟

دوستان عزیز منتقدم لطف کنید گاهی در شهرک های صنعتی دوری بزنید و سرکی بکشید
و ببینید چند درصد از کسب و کارها فعال و دارای رونق است .
یا اگر برایتان این کار کوچک هم سخت است به امار وزارت صنعت در میزان فعال بودن شرکت های صنعتی کشور سرکی بکشید .

بطور متوسط بیست درصد صاحبان کسب و‌کار با مشکلات شدید حقوقی و کیفری دست و‌پنجه
نرم میکنند و غالب شهرک های صنعتی با ظرفیت زیر پنجاه درصد کار میکند .

دوستان عزیز چرخ صنعت این کشور با شعار و ادعا نمیچرخد . صنعت تولید جزو مهمترین و اساسی ترین ارکان موفقیت یک کشور است . و کوچکترین اتفاقات اجتماعی و سیاسی هم بر ان تاثیر ویرانگر میگذارد .

اگر شما مدعی شایستگی و توانمندی و عدالت محوری بهتری هستید برایتان قسم میخورم کسی جلوی شما را نخواهد گرفت و‌مافیایی هم در کار نیست .
دست های توانمندتان را بالا بزنید و کسب کاری موفق راه بیاندازید و برای هم وطنان و‌هم نوعان و کشورتان کاری کنید ،
باشد که کارفرمایان موجود از شما یاد بگیرند و یا از صنعت کنار بروند تا صنعت صاحب بهترین هایی چون شما باشد ‌‌.

✋✋
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
خوب کارشناس جان بیا یخورده به زبان خودت با هم اختلاط کنیم

در مورد عدم حق کشی همنوع توسط انسان با شعور با شما کاملا هم عقیده هستیم و اعتقاد داریم اون کسی که در اوج تحریم ها هر روز قیمت محصولات با تکنولوژی چهل سال پیش رو هر روز بالاتر می‌بره تو داخل کشور و قیمت همون محصول رو تو خارج از ایران ثابت نگه میداره قطعا انسان ذی شعوری نیست و قطعا یه سودجوی تمام عیاره
تو دامپزشکی ما هم کارآفرین زیاد داریم ولی هیچ کدومشون مهاجرت نکردن بلکه برعکس دوستان شما دفاتر شعب شرکتهاشون رو بردن کشورهای دیگه هم تاسیس کردن تا جلوی تحریم ها دوام بیارن و اجازه فلج شدن کشور رو به بیگانه ها ندن و این وسط خیلی هم از امثال شما فحش و ناسزا و افترا شنیدن و تحمل کردن
غصه تولید کننده شدن دامپزشکان را هم نخورید الی ماشاءالله تولید کننده شده اند منتهی با معیارهای درست و شرافتمندانه منتهی دیگه چهل هزار. تولید کننده تخیل غیر واقعی شماست که وجود ندارد
آستین های ( نه دستهای) شاغلان حرفه دامپزشکی سالهاست که بالاست و شرافتمندانه در حال خدمت رسانی به جامعه هستند و نتیجه آن را در بهداشت مردم مشاهده میکنید مشکل مردم اکنون گروگانگیری است که به اصطلاح تولید کنندگان شما بر سر ملت ایران آورده اند ، قیمت مرغ با با درآمد ریالی مردم ایران با قیمت آن در آمریکا با درآمد دلاری برابری میکند ، قیمت نان ، پنیر ، شیر ، گوشت و .... هم همینطور است اینها را که دیگر نمیتوانید تقصیر دامپزشکان بیندازید

یک ادعای مزخرفی کردید در مورد نظارت‌ها بهداشتی محموله های وارداتی و گفتید نظارت نباشد تا ارزان شود ، به یکباره دیدیم گوشت تک سمی و گوشت پیر و ماده با قیمت چند برابر بازارهای جهانی در فروشگاه‌های ایرانی است

وقتی دم از شرافت میزنید قبل آن به آینه نگاه کنید ببینید اثری از آن بر چهره شریف تان مانده است یا خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
کارشناس محترم ۲۲:۵۵
کاملا با فرمایشات شما موافقم هرچند مخالفان دستوری روی کامنت من منفی میزارن . ماشین اقتصاد جرخ دنده هایی داره که باید باهم هماهنگ باشند . همونطور که بایستی حفوق قانونی همکاران مسوول فنی بهداشتی دیده بشه ، شرایط تولید و مسکلات و کمک های بجا برای کارفرما و تولید کننده گان هم‌حائز اهمیته . قرارنیست اگر سطح درآمد معدود شرکتهایی خوب باشه اونو به همه تعمیم بدیم . درکل درحال حاضر همه چی بهم ریخته .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
0
2
برادر کارشناس در این مقوله صحبت از رونق وعدم رونق وتحریم و سرمایه و.... نیست صحبت از این است که با وجود همه مشکلات صنعت داری از طرف کشتارگاه ها و کارگاه های فرآورده های خام دامی مسولین فنی بهداشتی دامپزشکی به عنوان یک مزاحم تلقی می شوند در صورتی که شما در همه صنف ها. ساختمان . معدن و....وجود مسول فنی نه تنها ضروری بلکه حیاتی است واختیار وجوب آن هم نه از طرف صاحب سرمایه بلکه به دلیل اجبار قانون است. از دانش مسول فنی استفاده ودر قبال تقصیر آنها قانون به شدت برخورد می کند ولی مسوول فنی دامپزشکی از طرف کارفرما به نوعی اجبار تحمیل محسوب می گردد وکلا حیات کشتارگاه را بدون نیاز به مسوول بهداشتی می داند هر چند قانون تصریح بر بکار گیری نموده باشد. باید عمر خود را از روی وجدان کاری وتعهد ومسوولیت پذیری در کشتارگاه گذارند تا به عمق فاجعه بهداشتی نزد کارفرما نماهایی که نمی خواهند قانون را رعایت کنند پی برد. فرد تا دیروز دلال مرغ بوده کشتارگاهی را یکسال اجاره واز تمام توان تقلبات وتخلفات موجود و راهکارهای سودجویی ناسالم بهره می گیرد تا آنچه را می خواهد بدست بیاورد ودر صنف کشتارگاه داران هم برای خود آوازه ای درست می کند و برای به کرسی نشاندن ایده اش صاحب تدبیر امور کشتارگاه داری واعلام نظر می شود. وکسی هم از سود هنگفت بادآورده بدش نمی آید. به نظر شما جایگاه مسوول فنی دامپزشکی نزد این فرد. کجاست؟!!!!!
نظر شما
ادامه