کد خبر: ۷۵۰۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان، آگاه سازی جامعه در خصوص رعایت فاصله و عدم غذا دهی به حیوانات و جلوگیری از نزدیک شدن آن ها به جمعیت انسانی را از مهمترین اقدامات در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و حیوان دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان، به مناسبت هفته پیشگیری و مقابله با بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان نشستی در محل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور «دکتر سیداکبر حسینی» رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان، «دکتر رضا فدایی» رئیس مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان و جمعی از خبرنگاران استان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر حسینی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مهمترین بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام، از جمله بیماری هاری و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: مهمترین راه انتقال بیماری هاری به انسان حیوان گزیدگی از طریق چنگ انداختن گربه و گاز گرفتن توسط سگ های بلاصاحب می باشد.

وی آگاه سازی جامعه در خصوص رعایت فاصله و عدم غذا دهی به این حیوانات به منظور پیشگیری از افزایش جمعیت و جلوگیری از کاهش شعاع خطر و نزدیک شدن آنها به جمعیت انسانی را در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها را از مهمترین اقدامات پیشگیرانه از این بیماری ها دانست.

دکتر حسینی همچنین در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: این بیماری در دام علایم مشخصی ندارد بنابر این استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط جمعیت در معرض خطر از جمله دامپزشکان، دامداران، قصابان، سلاخان کارکنان کشتارگاه ها و همچنین رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان از جمله خرید گوشت مصرفی از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی نقش مهمی در پیشگیری و مقابله با این بیماری دارد.

در ادامه دکتر فدایی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و دام بر ارتقاء تعاملات و همکاری های بین بخشی و همچنین آگاه سازی جامعه در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری ها تاکید نمود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسول فنی فروشگاهی و بازار روز شاغل چادگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
0
بله قربان کاملا درسته تشریف بیارید وضع مسولین فنی استان دستیاران و همکاران دامپزشکی راازنزدیک ببینین لطفا
نظر شما
ادامه