کد خبر: ۷۵۰۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس نظام دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر عبدالرب گلدرزهی» افزود: برخی شکایت‌ها جنبه صنفی نداشته و کیفری هستند که مستلزم به روز رسانی دستورالعمل‌های هیات‌های بدوی می‌باشند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئيس نظام دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان و رئیس هیات بدوی انتظامی نظام دامپزشکی استان معتقد است که شکایاتی که از دامپزشکان و از مراکز دامپزشکی شامل کلینیک، داروخانه، بیمارستان و... در هیات بدوی انتظامی شورای نظام دامپزشکی استان‌ها مطرح می‌شود، نشاندهنده آشنایی مردم و دستگاه‌های اجرایی از قوانین و مقررات نظام دامپزشکی و شناسایی نظام دامپزشکی به‌عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی دامپزشکان است.

«دکتر عبدالرب گلدرزهی» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حکیم مهر، با اشاره به اینکه بیشتر شکایت‌ها از دامپزشکان در حوزه درمان و به خصوص دام‌های کوچک و پرندگان زینتی انجام می‌شود، تصریح می‌کند: «قدیمی بودن و عدم بازدارندگی مجازات‌های مندرج در آیین‌نامه و عدم به‌روز رسانی قوانین ازجمله نقاط ضعف قوانین در حوزه هیات بدوی انتظامی هستند.»

وی افزایش سطح علمی همکاران دامپزشک در تمامی زمینه‌های فعالیت در حوزه درمان، حوزه داروخانه، حوزه مسئولین فنی بهداشتی و به روز کردن سطح علمی همکاران با شرکت در کنگره و سمینارهای علمی دامپزشکان را از جمله راهکارهایی می‌داند که اگر دامپزشکان آنها را رعایت کنند، کمتر درگیر شکایات می‌شوند.

دکتر گلدرزهی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان از فعالیت برخی افراد که با حربه ایجاد سروصدا و شکایت به سمت اخاذی می‌روند و گاها منجر به صدور حکم هم می‌شود، جلوگیری کرد؟ می‌گوید: «ارجاع پرونده‌ها به عضو محقق باتجربه و آشنایی کامل عضو به موضوع شکایت و بررسی دقیق پرونده بهترین راه‌حل برای این مساله است.»

وی درخصوص علت شکایت از دامپزشکان در دادگاه‌های عمومی و راه حل جلوگیری از این مساله، خاطرنشان می‌کند: «برخی شکایت‌ها جنبه صنفی نداشته و کیفری هستند که مستلزم به روز رسانی دستورالعمل‌های هیات‌های بدوی می‌باشند.»

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
2
در استان ........ یک آزمایشگاه دامپزشکی با تهیه و تامین آنتی ژن رزبنگال اقدام به تست بروسلوز برای دامداران میکرده و با این اقدام در واقع تهدید علیه بهداشت عمومی مرتکب شده و سبب گسترش بیماری تب مالت در بین دام و انسان شده است. جالب اینجاست که این مرکز متخلف توسط اداره دامپزشکی شناسایی شده و به هیات بدوی انتظامی معرفی گردیده است. اما شنیده ها از این حکایت دارد که هیات بدوی تحت تاثیر فشارهای افراد پر نفوذ قصد دارد این جرم را به نوعی ...... کند و با یک حکم ضعیف قضیه را جمع کند. وظیفه خود دانستم بدون معرفی خودم قبل از اینکه حکمی صادر شود نظر هر کسیکه این کامنت را میخواند به این رویداد جلب کنم. از سایت محترم حکیم مهر تقاضا دارم در خصوص این تخلف آزمایشگاههای دامپزشکی و‌عواقب آن برای جامعه و نحوه ی برخورد هیات های انتظامی با این متخلفان گزارش کاملی را به چاپ برساند تا نسبت به این تخلف و تبعات آن مخاطبان این رسانه نیز مطلع گردند.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
متاسفانه برخوردها در این موارد به انتخابات نظام گره خورده است .اداره کل دامپزشکی هم تحت تاثیر سفارشات هیچ عکس العملی نشان نمیدهد.این آزمایش توسط بخش خصوصی مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی است.تخلف نیست جرمه اما کجاست اراده ای که با متخلفین برخورد کند
ناشناس
| India |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
برای جرمهای اینچنینی میبایست احکام بازدارنده صادر شود تاهم آزمایشگاه متخلف تنبیه شده باشد و هم سایر آزمایشگاههای دامپزشکی از ارتکاب چنین جرمی ممانعت کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
2
بزرگواران نظام دامپزشکی تعیین عضو محقق صالح عادل باسواد، چالش اساسی راستی سنجی دعاوی است؛ لطفا و لطفا از همکاران دامپزشک حمایت و حمایت منصفانه کنید ؛ اگر کار بالینی و حرفه ی انجام داده باشید بخوبی میدانید درمان مقوله ی پیچیده و علمی است. اعضای محترم هیئت بدوی سخن همکاران درمانگر را به خوبی شنوا باشید و بعد نظر و رای بدید ، اگر لازم هست از همکاران باتجربه و حتی اعضای هیئت علمی مشاوره بگیرید و تعجیل در محکومیت دامپزشکان نکنید به عبارتی برای هر نظر و ادعایی دامپزشکان درمانگر را قضاوت بیجا نفرمایید.
رو. مخ. رونده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
0
0
........ یک درد است، همراه شدن همکار و هدایت کردن صاحب دام عزادار برای شکایت از همکار دیگه یه درد دیگه
حالا یه مروری بکنید از اساتید بدون مجوز که غیر قانونی ویزیت می‌کنند و مطب دارند
نظر شما
ادامه