کد خبر: ۷۴۹۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره امور دام و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی کاشان گفت: شهرستان کاشان یک‌ قطب تولید و تکثیر ماهیان و پرندگان زینتی در کشور است که باید این بخش را ساماندهی کنیم تا تولید و صدور آن به‌صورت مدرن و اقتصادی انجام شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مجید احمدی مقدم» اظهار کرد: نزدیک به ۵۰۰ واحد فعال پرورش پرندگان زینتی با ظرفیت تقریبی ۳۰۰ هزار قطعه در شهرستان کاشان شناسایی شده است و برخی واحدها نیز در سطح شهر فعالیت می‌کند که باید آنها را در قالب یک شرکت تعاونی ساماندهی کنیم.

وی افزود: راه‌اندازی شهرک پرندگان زینتی در کاشان نیازمند برنامه‌ریزی و بسترسازی است که در حال پیگیری در سطح استان اصفهان و وزارت جهاد کشاورزی هستیم و مراحل جانمایی و طراحی اولیه انجام شده است.

رئیس اداره امور دام و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی کاشان، تصریح کرد: پرورش دام سنگین نیازمند علوفه است که تولید آن در منطقه کویری کاشان دچار مشکل است، بنابراین با خرید خوراک دام هم اشتغال در این بخش تضمین می‌شود و هم از آب مجازی استفاده می‌کنیم.

احمدی مقدم گفت: تجهیز و راه‌اندازی دو واحد اتوماتیک پرورش مرغ تخمگذار، منجر به افزایش ۳۰ درصد محصول نسبت به سال قبل شده و تولید تخم مرغ در کاشان به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

وی اظهار کرد: یک مرکز پرورش دام سبک به میزان ۴۰۰ رأس گوسفند، با اعتبار ۲۲ میلیون ریال هزینه ثابت راه‌اندازی شده که ضمن افزایش رشد و گوشت بهتر دام می‌تواند به تحقق امنیت غذایی منجر شود که نشانه جهش تولید در بخش کشاورزی است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
0
0
با توجه به قوانین موجود برای شهرک پرورش طیور ، مجوز فعالیت تعریف نشده است و شهرک های دامپروری صرفا جهت دام تعریف شده است . بهتر است دامپزشکی استان اصفهان از سازمان دامپزشکی در خصوص امکان مجوز شهرک پرورش پرنده زینتی استعلام نماید .
البته اگر منظور خبر بازارچه عرضه وفروش پرنده زینتی باشد با توجه به الگوی مشابه در استان تهران ، امکان پذیر است
نظر شما
ادامه