کد خبر: ۷۴۸۶۵

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: اولین خواسته ما این است که شهرداران نسبت به فراهم کردن یک جایگاه و پناهگاه برای حیوانات بلاصاحب اقدام کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مصطفی زبردست» اظهار کرد: بحث حیوانات بلاصاحب یا سرگردان موضوع مهمی بوده که عمدتاً مشکل خیلی از شهرهای کشور سگ‌های بلاصاحب هستند.

وی ادامه داد: وزارت کشور، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای این موضوع یک تفکیک وظایف بین دستگاه‌ها قائل شده و با پیگیری هایی که انجام دادیم فعلاً در سطح شهرستان خرم‌آباد و بروجرد دو پناهگاه برای نگهداری حیوانات بلاصاحب تعبیه شده است.

زبردست افزود: ممکن است استاندارد این مراکز خیلی مورد تأیید ما نباشد اما همین که احداث شده و حیوانات بلاصاحب در آن‌ها نگهداری می‌شوند اقدام خیلی خوبی است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان بیان کرد: اولین خواسته ما این است که شهرداران نسبت به فراهم کردن یک جایگاه و پناهگاه برای پیدا کردن حیوانات بلاصاحب اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در کنار آن مباحث بهداشتی مانند واکسیناسیون و ضدعفونی و سم پاشی این مراکز توسط همکاران ما به صورت رایگان انجام می‌شود.

زبردست اضافه کرد: موضوع دیگر عقیم‌سازی این حیوانات است که با توجه به اینکه قانون بخش درمان را کاملاً به بخش خصوصی واگذار کرده شهرداران باید با این مراکز قرارداد منعقد کنند و بحث عقیم سازی توسط این مراکز انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: سایر موضوعات مانند واکسیناسیون هاری، سم پاشی و ضد عفونی مراکزی که توسط شهرداری‌ها احداث شدند توسط همکاران ما به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

نظر شما
ادامه